برخلاف گلکسی S22 اولترا، گلکسی زد فولد 4 احتمالا جای S، Pen نخواهد داشت

به گزارش تور گرجستان ارزان، با توجه به انتشار شایعات گوناگون از منابع معتبر مبنی بر اینکه گلکسی S22 اولترا سامسونگ از طراحی مشابه با گلکسی نوت و جایگاه قلم اختصاصی S-Pen بهره می برد، می توان تصور کرد که گوشی های سری نوت دیگر عرضه نخواهند شد. از طرف دیگر جانشین گلکسی زد فولد 3، که دومین گوشی غیر نوت سامسونگ است که از قلم S-Pen پشتیبانی می نماید، بعید به نظر می رسد که دارای جایگاه اختصاصی برای میزبانی از قلم S-Pen باشد.

برخلاف گلکسی S22 اولترا، گلکسی زد فولد 4 احتمالا جای S، Pen نخواهد داشت

در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه طرح های اولیه گلکسی زد فولد 4 دارای جایگاه S-Pen هستند، افشاگری به نام ناور گفت که اینطور نیست. او می گوید که هیچ یک از نمونه های اولیه یا نمونه های فعلی گلکسی زد فولد 4 از جایگاه اختصاصی قلم S-Pen پشتیبانی نمی نمایند. البته این حرف ها تنها در حد شایعه هستند و این احتمال وجود دارد که ما در طرح های آینده این گوشی شاهد جایگاه اختصاصی برای میزبانی از قلم S-Pen باشیم.

ظاهراً تصمیم نهایی در مارس (اسفند ماه) سال آینده گرفته خواهد شد. یک منبع با سابقه ادعا می نماید که گلکسی زد فولد 4 ممکن است از جایگاه قلم S-Pen پشتیبانی کند و این همان چیزی است که در یک پتنت نیز به آن اشاره شد. اما باز هم نمی توان در این مورد نظر قطعی داد. شایعه شده که نسل بعدی گوشی های تاشو گلکسی زد سامسونگ سبک تر و بادوام تر از نسخه های فعلی هستند. این گوشی ها احتمالاً با همان ظرفیت باتری نسل قبلی خود به بازار عرضه می شوند.

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ که برای اولین بار در زد فولد 3 عرضه شد، ظاهراً به حدی بهبود یافته که سامسونگ در نظر دارد نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 4 را نیز به آن تجهیز کند. حتی جالب تر این است که گلکسی زد فولد 4 از سخت افزار دوربین پرچم دار استفاده می نماید، چیزی که به آن اجازه می دهد تا پا به پای گوشی های برتر سال 2021 که دوربین های بی نظیری دارند، به رقابت بپردازند.

به نظر می رسد که سامسونگ برای نسل بعدی میخواهد قابلیت های موجود در گلکسی زد فولد 3 را کمی تغییر داده و چند ویژگی نو به آن اضافه کند. شایعه ها و حدس ها درباره گلکسی زد فولد 4 حاکی از آن است که این گوشی پرچم دار تاشوی نو سامسونگ از دو دوربین در زیر نمایشگر بهره می برد. البته بد نیست بدانید که معمولا دوربین های زیر نمایشگر به پای کیفیت دوربین های روی نمایشگر نمی رسند و این موضوع به طور واضح در گوشی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ به چشم می خورد.

اما به نظر می رسد که سامسونگ در این گوشی میخواهد تا از دوربین زیر نمایشگر بهتری استفاده کند تا ضعف نسل قبلی گوشی های پرچم دار خود را جبران کند. این بار نه تنها در نمایشگر درونی، بلکه در نمایشگر بیرونی هم از یک دوربین زیر نمایشگر در گلکسی زد فولد 4 استفاده خواهد نمود تا کاربران به راحتی و بدون احتیاج به جابه جایی نمایشگر از دوربین آن استفاده نمایند.

بعلاوه منابع معتبر ادعا می نمایند که گلکسی زد فولد 4 از سیستم دوربین عقب بهتری نسبت به مدل فعلی برخوردار خواهد بود و سامسونگ قرار است تا این دوربین ها را برای رضایت بیشتر کاربران ارتقاء دهد. علیرغم کاهش قیمت، گوشی های فولد سامسونگ مشخصات دوربینی در سطح گوشی های پرچم دار را ارائه نمی دهند و بیشتر کاربران از این موضوع گله مند هستند. اما ممکن است که این رویه در نهایت با گلکسی زد فولد 4 دچار تغییراتی گردد. گلکسی زد فولد 4 احتمالا در آگوست 2022 معرفی خواهد شد.

بد نیست بدانید که سامسونگ قرار است فوریه سال 2022 از گوشی های سری گلکسی S22 به عنوان پرچم داران نو خود رونمایی کند. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، سیاست سامسونگ قرار نیست تغییر کند. اخیرا شاهد انتشار تصویری از سوی گیک بنچ بودیم که گلکسی S22 اولترا را با تراشه اگزینوس 2200 نشان می دهد.

این گوشی قدرتمندترین محصولی است که در سال 2022 از سوی سامسونگ راهی بازار خواهد شد و قابلیت های بسیار فراوانی از جمله قلم S-Pen، طراحی نو ماژول دوربین، نمایشگر پیشرفته تر و باکیفیت تر با بیشینه روشنایی 1800 نیت و بسیاری موارد دیگر بهره می برد. در رابطه با تراشه این سری از پرچم دارهای شرکت کره ای هم همان طور که گفته شد خبرهای ضد و نقیض زیادی منتشر شده است اما در نهایت به نظر می رسد باز هم از همان دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون در آن ها استفاده گردد.

سامسونگ سرمایه گزاری زیادی روی این تراشه نو خود یعنی اگزینوس 2200 انجام داده است و طی یک همکاری با AMD، از بزرگ ترین شرکت های تولیدنماینده پردازنده و گرافیک در دنیا، تراشه گرافیکی آن را طراحی کرد تا بتواند از این طریق با کوالکام و اپل به رقابت بپردازد و برای یک بار هم که شده آن ها را پشت سر بگذارد. باید دید چنین اتفاقی خواهد افتاد یا نه.

منبع:Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2387

به "برخلاف گلکسی S22 اولترا، گلکسی زد فولد 4 احتمالا جای S، Pen نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخلاف گلکسی S22 اولترا، گلکسی زد فولد 4 احتمالا جای S، Pen نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید