با پژو 2008؛ حالا وقت راندن است

به گزارش تور گرجستان ارزان، شاید بتوان خاص ترین پژو در ایران را پژو 2008 دانست. این خودروی کراس اووری (ترکیبی از شاسی بلند و هاچ بک) است که به تازگی به پژوهای تولیدی کشورمان، اضافه شده است. هرچند ایراد به بعضی از مدل های پژو گرفته می گردد اما پژو 2008 در سطحی بسیار بالاتر از سایر پژوهای موجود در ایران قرار گرفته است و توانسته اعتبار ایران خودرو و پژو را حفظ کند.

با پژو 2008؛ حالا وقت راندن است

انتظار مشتریان ایرانی

بعد از امضای برجام، پژو تصمیم گرفت بار دیگر به صورت جدی وارد بازار ایران گردد. ایران خودرو هم از فرصت استفاده و قرارداد فراوری این خودرو را با پژو امضا کرد. یک سال و نیم از این قرارداد گذشت و خاتمه ایرانی ها، مدل کراس اووری از پژو را دیدند. البته ایران خودرو نیز تبلیغات زیادی مختص به فراوری و ورود این خودرو به بازار ایران راه انداخت که حسابی مشتریان وطنی را ترغیب به خرید این خودرو کرد.

تجربه ای ناب

ایران خودرو، پژو 2008 را که خودرویی در کلاس خانوادگی و جمع و جور است، با شعار اینک وقت راندن است به بازار داخلی ارائه کرد. ایران خودرو در سایت خود، رانندگی با 2008 را بهترین تجربه رانندگی در این کلاس معرفی نموده و این ادعا را با دارا بودن موتور پیشرفته THP165، تکنولوژی i-Cockpit (آی.کاکپیت) پژو و نسل جدید پلت فرم به اثبات رسانده است.

بهترین خودروی سال اروپا

پژو 2008 ابتدا از 2013 تا 2016 در فرانسه فراوری شده و به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو اولین بار سال 2016 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. اگرچه پیش بینی پژو فراوری صد هزار دستگاه در سال بود اما این خودرو طی شش ماه، 60 هزار دستگاه در اروپا فروخت. حالا این خودرو که یک بار هم پیروز به کسب جایزه بهترین خودروی سال اروپا شده است، در مولوز فرانسه، ووهان جین، پورتو رئال برزیل و تهران فراوری می گردد.

پژو 2008 در بازار ایران

برنامه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، فراوری 26 هزار خودروی پژو 2008 در سال 97 بوده است. این میزان فراوری، نشان می دهد چنین کششی در بازار ایران وجود دارد و تصور استقبال از خودروی نه چندان ارزانی مثل پژو 2008، نباید دور از انتظار باشد.

رانندگی راحت تر

رانندگی با خودروهای شاسی بلند در خیابان های ایران مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد، اصفهان و… که با مشکل جای پارک روبه رو هستیم کمی سخت است و به همین دلیل نیز کراس اوورها با مختصات و ویژگی هایی که دارند، گزینه مناسبی برای ایرانی ها به حساب می آیند.

گزینه خوب ولی مشروط

در حال حاضر قیمت کارخانه ای این پژو، 115 میلیون تومان (تا ششم شهریور 97) است. قیمت صفر آن نیز در بازار آزاد از 100 میلیون تومان بالاتر است. پس طبقات متوسط رو به بالای جامعه، می توانند اقدام به خرید این خودرو نمایند. اگرچه خرید چنین خودرویی می تواند گزینه خوبی برای ایرانی ها باشد اما وجود رقبای سرسختی چون رنو ساندرو استپ وی و رنو کپچر بازار پژو 2008 را تهدید می نمایند.

خودرویی خانواده

با توجه به این که همواره به فضای کم جایگاه عقب پژو 2008 انتقاد می گردد اما فضای صندوق و سرنشینان این خودرو، خوب است و تکان کم و قدرت خودرو در جاده های داخل و بیرون شهر نیز باعث می گردد خانواده ها، بتوانند با خیال راحتی از آن استفاده نمایند.

چند نکته مثبت دیگر

پژو 2008 به واسطه پیشرانه قوی، جعبه دنده به روز، گستردگی خدمات پس از فروش و حضور نمایندگی های ایران خودرو، به نمونه یک خودروی خوب از سوی ایرانی ها تبدیل شده است.

استقامت بیش تر

شرایط بازار دسته دوم این خودرو هم در ایران خوب است. در واقع مدل های کارنموده کراس اوورهای دیگر، خیلی زود دچار مسائل فنی شده و از دور خارج می شوند، اما این مدل به واسطه کیفیتی که دارد و حمایت توسط نمایندگی ایران خودرو، همواره روی بورس است. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که مدل های کارنموده پژو 2008 را خریداری نمایند.

منبع: دیوار
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 379

به "با پژو 2008؛ حالا وقت راندن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پژو 2008؛ حالا وقت راندن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید