با مهم ترین تفاوت های بازاریابی استارتاپی و بازاریابی سنتی آشنا شوید!

به گزارش تور گرجستان ارزان، آیا تا به حال به تفاوت بازارایابی سنتی و استارتاپی و مدرن امروزی فکر کرده اید و اینکه چرا هر چقدر به جلو پیش می رویم نفوذ بازاریابی استارتاپی و مدرن در جهانی بازاریابی بیشتر و بیشتر می گردد؟ این موضوع بر کسی پوشیده نیست که با ورود اینترنت و فراگیر شدن استفاده از آن در میان عموم مردم زندگی و نوع خرید و تعامل انسان ها شکلی جدید به خود گرفته و این موضوع در تاکتیک های فروش و بازاریابی نیز تغییرات عمده ای ایجاد کرده است. در عصر دیجیتال، افراد متقاضی شغل در زمینه بازاریابی باید مهارت ها و تخصص های خود را در راستای نیازهای شغلی و جامعه ارتقا دهند و به دانش دیجیتال و جهانی مجازی تا حدود زیادی آشنا باشند، در حالی که هنوز هم شرکت ها و سازمان هایی هستند که به بازاریابی سنتی خود پایبند بوده و از روش های قدیمی و غیر دیجیتالی برای بازاریابی خود استفاده می نمایند، هرچند که دیگر این کار نیز با نادیده دریافت جهانی دیجیتال دیگر ممکن نخواهد بود. جهان به سمتی سوق پیدا کرده است که امروزه هیچ ایده بازاریابی نمی تواند بدون در نظر دریافت بازاریابی استارتاپی و مدرن به موفقتی که انتظارش را دارد، نزدیک گردد و عمومیت یافتن اینترنت و جهانی دیجیتال در میان انسان ها این شرایط را فراهم ساخته تا به وسیله شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و تبلیغات اینترنتی راحت تر از روزنامه و تلوزیون می توان کالا و خدمات جدید را به آنها معرفی کرد و با روال و فرآیند کار نیز مشتری را به خوبی آشنا نمود.

با مهم ترین تفاوت های بازاریابی استارتاپی و بازاریابی سنتی آشنا شوید!

در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا با هم به آنالیز عناصر منحصر به فرد بازاریابی استارتاپی و مدرن بپردازیم و با تفاوت های این نوع بازاریابی با بازاریابی سنتی آشنا شویم و روش های مفیدی از بازاریابی دیجیتال را یاد بگیریم.

امروزه بسیاری از مشاغل کوچک هنوز سر درگم هستند که برای تبلیغات و شناسایی برند یا محصولات خود چه ایده بازاریابی را به کار بگیرند و با توجه به میزان هزینه و بودجه ای که به این کار اختصاص داده اند، چطور بازخورد بهتری دریافت نمایند. تصمیمی که اتخاذ آن آنقدرها هم ساده نیست و اعتماد به اینکه کدام روش بازاریابی می تواند موجب بروز نتیجه بهتری گردد، آنها را هر لحظه دودل تر و سردرگم تر می سازد. اما بهتر است بدانید که نوع بازاریابی شما به نوع کسب و کار و مخاطبینی که قرار است مشتریان شما باشند، بستگی دارد و در کنار همه این ها این موضوع را نیز باید د رنظر بگیرید که امروزه دسترسی به اینترنت و جهانب دیجیتال نیز برای اکثریت مردم فراهم است و تبلیغات و بازاریابی سنتی به تنهایی تنی تواند برای فراگیر شدن و شناخت تجارت شما به عموم مردم کارساز باشد.

هر آنچیزی که باید درباره بازاریابی سنتی بدانید!

همانطور که نام آن پیداست، این نوع بازاریابی سنتی ترین و قدیم ترین نوع بازاریابی محسوب می گردد و در آن از تبلیغات هایی نظیر چاپ تراکت، پخش در تلوزیون، رادیو، اعلام در رویدادها، نامه و ارسال کارت های تبلیغاتی، تبلیغات در بیلبردها، چاپ آن در مجلات پر مخاطب و تلفن زدن به مشتریان برای آشنایی با کسب و کارها استفاده می گردد. نوعی از بازاریابی که تقریبا از دهه 60 میلادی در حال اجراست و در زمان خود منجر به تحول بزرگی در جهانی فروش و کسب و کارها شد. اما چطور می توان در عرض یک دقیقه میلیون ها پیغام در سراسر جهان پخش نمود، چطور با استفاده از بازاریابی سنتی می توان در مدت زمانی کوتاه کسب و کارها را به مردم جهان معرفی کرد و آنها را به سادگی با فرآیند کارها آشنا نمود.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که در بسیاری از مواقع مخاطبین یک کسب و کار افرادی از جامعه هستند که هنوز علاقه زیادی به مطالعه روزنامه ها به جای وب سایت های خبری دارند، دوست دارند بیشتر تلوریون نگاه نمایند و یا به هر دلیلی دسترسی به اینترنت ندارند و به وسیله چیزی که به صورت یک تراکت و یا نوشته ای در روزنامه، بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، در چنین شرایطی معمولا بازاریابی سنتی ایده بازاریابی مناسب تری محسوب می گردد و بازخورد بهتری خواهد داشت.

از طرف دیگر وابسته شدن جهان به فناوری های مدرن و بازاریابی استارتاپی و مدرن توانست تعییری شگفت در جهانی تبلیغات و بازاریابی ایجاد کند، تا جایی که دیگر روش های سنتی به تنهایی جوابگوی احتیاجهای بشر نبودند و با سرعت و هزینه محدودتری که صرف بازاریابی استارتاپی می گردد، بازدهی بهتری نیز حاصل می گردد و جالب است که بدانید که همه چیز برای اولین بار، درست 26 سال پیش و از یک بنر تبلیغاتی که در وب سایتی نهاده شد، آغاز شد…

بازاریابی استارتاپی و مدرن!

ایده بازاریابی از دیرباز تا به امروز وجود داشته و فقط نوع و کاربری آن از شکلی به شکل دیگر تغییر نموده است. امروزه بسیاری از کسب و کارها معمولا با ایجاد یک ایده خلاقانه و به قصد راه اندازی یک شرکت نوپا و تجارتی کوچک و البته دیجیتالی وارد جهان کار می شوند و به این فکر پیش می روند تا با رشد و شناساندن ایده خود به جهان، تغییری در نوع زندگی و صنعت ایجاد نمایند و بتوانند در آینده شرکت و تجارتی بزرگ را بیندازند، به این جهانی هیجان انگیز برای راه اندازی کاری جدید، استارتاپ گفته می گردد و یقینا در این نوع کسب و کارهای مدرن و حتی هر تجارت و کسب و کار سنتی، احتیاج به ایده بازاریابی است که بتواند با توجه به احتیاجها و نوع زندگی مردم اعمال گردد و در نتیجه بازخورد لازم را حاصل کند. بازاریابی استارتاپ ودیجیتالی که تمام استراتژی های آن در جهانی دیجیتالی اجرا می گردد و قدرت بیشتری از بازاریابی سنتی دارد.

علی رغم اینکه بازاریابی استارتاپی قدمت چندان زیادی ندارد، اما توانسته تا حدود زیادی با بازاریابی سنتی نیز آمیخته گردد و این شرایط را ایجاد کند که حتی افرادی که هنوز از بازاریابی سنتی برای تبلیغات خود استفاده می نمایند، باز هم بازاریابی استارتاپ را نیز در کنار آن به کار می گیرند و جهانی دیجیتال را نیز در تبلیغات، شناساندن و حتی ارتباط با عموم مردم فراموش نمی نمایند.

این نوع بازاریابی معمولا به وسیله رسانه های اجتماعی، فرستادن ایمیل، محتوای اینترنتی، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل، تبلیغات کلیکی در وب سایت ها و … انجام می گردد و می تواند در چشم به هم زدن در تمام جهان نیز پخش گردد و به طور فراگیرتری به مردم در هر نقطه از جهان شناسانده گردد. امروزه 95 درصد از شرکت های مهم برای بازاریابی خود از توییتر استفاده می نمایند، در لیست ایمیل های شرکت ها حداقل 500000 ایمیل ثبت شده و تقریبا 60 درصد از کل فعالیت های اینترنتی مردم در ایالات متحده تنها به وسیله تلفن ها همراه هوشمند انجام می گردد.

این موضوع کاملا روشن است که امروزه استفاده از بازاریابی استارتاپی با هزینه کمتر و بسیار راحت تر از گذشته انجام می گردد و جذابیت بیشتری نیز برای مخاطبین دارد.

مهم ترین مزیت های بازاریابی استارتاپی نسبت به بازاریابی سنتی!

در این قسمت می توانید با مهم ترین مزایای بازاریابی استارتاپی در برابر بازاریابی سنتی آشنا شوید:

1-کاهش هزینه ها:

تبلیغات در روزنامه ها و مجلات و پخش تنها یک تبلیغات چند ثانیه ای در تلوزیون هزینه زیادی را برای شرکت ها و کسب وکارها در بر دارد. اما بازاریابی استارتاپی این امکان را فراهم نموده است تا با هزینه بسیار پایین تری و گاهی حتی بدون هیچ هزینه ای تبلیغات خود را در وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی قرار دهید.

2-سرعت بالاتر

بازاریابی استارتاپی و مدرن در مقایسه با روش های سنتی سرعت فوق العاده بالاتری در تبلیغات دارد. شما می توانید در مدت زمانی کوتاه هزاران ایمیل بفرستید و صدها پست تبلیغاتی در اینستاگرام و توییتر نشر کنید، اما تنها برای رسیدن یک نامه به دست مردم و یا انتشار یک تبلیغات در روزنامه ممکن است به روزها و ماه ها زمان احتیاج داشته باشید.

از طرف دیگر مخاطبین شما در مدت زمان کوتاه تری می توانند تبلیغات شما را دریافت نمایند، تعداد افرادی که پیغام شما را دریافت می نمایند، همواره بیشتر هستند، می توانید تبلیغات را در در هززمان که دوست دارید نشر دهید و ساعات شلوغ تر این فرآیند را انجام دهید و از طرفی در برابر پیغامی که می فرستید، بازخورد مشتریان خود را نیز دریافت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید و در این میان و در نبرد سرعت و صرفه جویی در زمان نیز باز هم ایده بازاریابی مدرن، برنده می گردد.

3-عدم ایجاد حس منفی در مخاطب

افرادی که روزنامه خریداری می نمایند، هیچگاه آن را برای تبلیغات آن نمی خرند و مخاطبین رادیو نیز بیشتر به دنبال گوش مردن به موزیک و پیش بینی آب و هوا و اخباز هستند و افرادی هم که مجله می خرند، مسلما نمی خواهند صفحات پر از تبلیغات آن را ببینند و این موضوعات در روزنامه ها و مجلات و تلوزیون و رادیو به وفور دیده می گردد و این موضوع اصلا برای مخاطبین جذاب نیست و در بازاریابی استارتاپی از تبلیغات معمولا به شیوه ای زیرکانه تحت عنوان سئو و با توجه به کلمات کلیدی که افراد سرچ می نمایند، استفاده می گردد و حتی اگر به صورت ایمیل و بنرهای اینترنتی هم باشد، این موضوع کمتر برای مردم آزادر دهنده است.

به علاوه معمولا در بازاریابی استارتاپی و مدرن این فرد است که انتخاب می نماید از این به بعد این تبلیغات را مشاهده کند یا نه، می تواند ایمیل خود را طوری تنظیم کند که دیگر پیغام تبلیغاتی از فلان سایت برایش ارسال نگردد، و یا با تنها یک کلیک کل پیغام تبلیغاتی را پاک کند و این موصوع موجب می گردد تا کاربر حس بهتری از کنترل کردن امور را داشته باشد.

4-تعامل با مشتریان

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های بازاریابی استارتاپی این است که این امکان را به سادگی فراهم می نماید تا شرکت ها بتوانند با مشتریان خود ارتباط داشته باشند و به سرعت به احتیاجهای آنها پاسخ دهند و مشکلاتشان را رفع نمایند و برای این کار لازم نباشد تا مثل روش ها سنتی بعد از پیدا کردن شماره تلفن مدت ها پشت خط بمانند و با مسئول مربوطه صحبت نمایند و یا بعد از پیدا کردن آدرس شرکت، بعد از چند ماه یک نامه برایشان ارسال نمایند و پاسخ آن را بگیرند.

5-مناسب بودن برای هر نوع کسب و کاری

مهم نیست شما کسب و کار کوچکی راه انداخته اید و یا شرکت بزرگی دارید، بازاریابی استارتاپی و مدرن، معمولا برای هر نوع کسب و کاری مفید است و می تواند گزینه خوبی برای معرفی شما به عموم مردم در هر نقطه ای از جهان باشد.

در آخر فراموش نکنید…

در کنار همه مزیت هایی که بازاریابی استارتاپی و مدرن دارد، بازاریابی سنتی هنوز برای عده زیادی از مردم و شرکت ها بسیار موثر است و سال ها مورد استفاده قرار می گیرد و تنها موضوعی که در ارتباط با آن وجود دارد ین است که امروزه اکثر همین شرکت ها و کسب و کارها نیز در کنار همه روش های سنتی که برای تبلیغات استفاده می نمایند، روش های مدرن و امروزی را نیز استفاده می نمایند و این موضوع می تواند نشان دهنده برنده بودن جهانی دیجیتال در عصر حاضر تلقی گردد.

منابع: https://technians.com/blog/benefits-digital-marketing-over-traditional-marketing/

https://pineappleline.com/business/digital-marketing-traditional-marketing-small-business/

https://www.webfx.com/internet-marketing/internet-marketing-vs-traditional-marketing.html

https://www.bubblegumsearch.com/blog/digital-marketing-vs-traditional-marketing/

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/10-01-18-traditional-vs-digital-marketing-what-educators-need-to-know

https://www.digitaldoughnut.com/articles/2018/november/traditional-marketing-vs-digital-marketing

https://www.digitaldoughnut.com/articles/2016/july/digital-marketing-vs-traditional-marketing

https://generalassemb.ly/blog/difference-between-a-startup-and-a-small-business/

منبع: مجله شنبه
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 823

به "با مهم ترین تفاوت های بازاریابی استارتاپی و بازاریابی سنتی آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهم ترین تفاوت های بازاریابی استارتاپی و بازاریابی سنتی آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید