فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک تایلند

به گزارش تور گرجستان ارزان، فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند فرودگاهی با معماری بسیار زیبا و دیدنی است. خبرنگاران در این مطلب این فرودگاه را بطور کامل به شما معرفی می نماید.

فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک یکی از جالب توجه ترین قطب های حمل و نقل هوایی جهان می باشد که شبیه فیلم های علمی تخیلی است. در واقع فرودگاه بین المللی بانکوک دارای طراحی منحصر بفردی است که در سال 2012 در اینستاگرام به عنوان پرعکس ترین مکان در جهان معرفی گردید. همه می خواهند عکسی از این فرودگاه زیبا با کریدورهای لوله ای شکل آن که از شیشه و فولاد ساخته شده است داشته باشند. هر ساله حدود 50 میلیون مسافر از فرودگاه سوارنابومی برای پرواز های خود استفاده می نمایند.این فرودگاه همچنین به یک نقطه ورود بین المللی و یک فرودگاه ترانسفر آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است. فرودگاه بین المللی بانکوک در فاصله 25 کیلومتری خارج شهر بانکوک قرار گرفته اشت اما می توانید براحتی به وسیله قطار های فرودگاه یا تاکسی به مرکز شهر بانکوک برسید.

ورود و خروج در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

مسافران ترانزیت ضروری است به باجه های کنترل خط هوایی رجوع نمایند. این باجه ها در یک طبقه از فرودگاه قرار گرفته اند. اگر وقت زیادی تا زمان پرواز بعدی دارید و می خواهید کمی استراحت کنید و بخوابید، کافیست به طبقه چهارم فرودگاه بروید و در یکی از اتاق های Louis Tavern Dayrooms در جی کنکورس کمی برطرف خستگی کنید. هزینه این اتاق ها بین 2200 تا 2400 بات برای هر ساعت است. تمام خروج ها در فرودگاه سوارنابومی بانکوک در پیشخوان های کنترل ورود در طبقه چهارم ترمینال خروجی قرار دارند. ردیف های B تا C مربوط به کنترل های داخلی هستند. ردیف A به مسافران خط هوایی رویال فرست کلاس تایلند و رویال سیلک اختصاص دارد. برای خروج های بین المللی به ردیف های D تا W مراجعه کنید. همواره حداقل 2 ساعت و نیم قبل از حرکت پرواز های بین المللی و یا 80 دقیقه قبل از حرکت پروازهای داخلی در فروگاه حاضر باشید. ورود شما به ساختمان ترمینال اصلی ممکن است به وسیله گیت ترمینال یا گیت اتوبوس باشد؛ البته به خط هوایی و راستا پرواز بستگی دارد. از گیت های اتوبوس، پس از طی چند صد متر از پیشخوان مهاجرت (واقع در طبقه دوم) به گیت های ترمینال می رسید که کمی قبل تر از پیشخوان مهاجرت قرار گرفته است.

تبدیل ارز در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

پیشخوان های تبدیل ارز و خودپردازها در امتداد سه دیوار سالن ورود (طبقه چهارم) و سایر جاهای سالن ورود (طبقه دوم) قرار دارند که همه 24 ساعته باز اند. چند تا از آنها را در طبقه سوم هم می توانید پیدا کنید. بانک ها را هم می توانید در انتهای غربی سالن خروج و طبقه سوم پیدا کنید.

دسترسی به اینترنت و خدمات پستی در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

کیوسک های اینترنت، تلفن های وب و محلی و تلفن های بین المللی در سرتاسر فرودگاه مهیا هستند. کارت های تلفن بین المللی و محلی را می توانید از Family Mart خرید. اپراتورهای تلفن همراه محلی که عبارتند از DTAC، AIS، TRUE را می توانید در سالن ورود بین المللی پیدا کنید.

1- فروشگاه CAT Telecom

فروشگاه CAT Telecom واقع در سالن خروج بین المللی فرودگاه سوارنابومی بانکوک، خدمات تجاری عمومی و اینترنت ارائه می نماید. نرخ اینترنت هر 20 دقیقه 100 بات، 40 دقیقه 200 بات و 1 ساعت 300 بات می باشد. هزینه فتوکپی، فکس و پرینت هر صفحه 10 بات است. کارت های تلفن محلی و بین المللی هم به قیمت 100، 300، 500 و 1000 بات به فروش می رسند. مسافران در حال خروج که از باجه کنترل بلیط عبور نموده اند و مسافرانی که در اتاق انتظار هستند می توانند به وسیله یکی از 126 کیوسک اینترنت به اینترنت وصل شوند. این خدمات مجانی ست البته فقط برای 15 دقیقه.

2- استفاده از اینترنت مجانی به وسیله WLAN

دسترسی به اینترنت وای فای مجانی در در داخل ترمینال فرودگاه سوارنابومی بانکوک امکانپذیر است؛ البته فقط برای 15 دقیقه. می توانید نام کاربری و رمز عبور را از قسمت اطلاعات واقع در داخل سالن های ورود و خروج بین المللی بدست آورید. در خارج از ترمینال ضروری است کارت WLAN را از کیوسک Kingpower یا پیشخوان خدماتی که لوگوی WLAN دارند (هر یک کارت= 250 بات= یک ساعت اینترنت) تهیه کنید.

3- دفتر خدمات پستی

دفتر خدمات پستی را می توانید در سالن خروج بین المللی، در کنار فروشگاه CAT Telecom پیدا کنید. دفتر پستی، خدماتی مثل EMS، مرسولات، تمبرها و خمات عمومی پست را انجام می دهد.

غذا خوردن در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

وقتی نوبت به خوردن غذا می رسد، در فرودگاه سوارنابومی بانکوک با گزینه هایی که در طبقه سوم وجود دارد، ناامید نخواهید شد. در اینجا هرچیزی از برگرهای سالم، یک اغذیه فروشی تایلندی و با سوشی تا قهوه های خوش طعم و غذاهای سبک و پیتزاهای ایتالیایی را می توانید امتحان کنید. اگر برای پرداخت هزینه این غذاها آمادگی ندارید، می توانید از دهکده غذای Miracle واقع در نزدیکی گیت ورود شماره 5، غذایی با قیمت نسبتا ارزان تر بخورید.

خرید کردن در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

اگر برای وقت گذرانی به خرید علاقه دارید، عاشق خرید در فرودگاه سوارنابومی می شوید. در اینجا همه چیز از برندهای مطرح و مارک های لوکس تا صنایع دستی محلی وجود دارد. در فرودگاه بانکوک بیش از 270 فروشگاه خرده فروشی را در سالن ترانزیت و سالن های ورود و خروج می توانید پیدا کنید. یک نکته در خصوص خرید از فرودگاه سوارنابومی بانکوک اینستکه اگر قصد خرید صنایع دستی محلی را از فرودگاه دارید، آماده باشید که باید حداقل دو برابر قیمت معمول آن در مرکز شهر یا نواحی ییلاقی و روستایی بپردازید ولی برای خرید اجناس وارداتی مانند برندهایی با محصولات لوکس، لوازم ارایشی و عطر و ادکلن تردید نکنید چون بهترین نوع آنها را در فرودگاه سوارنابومی بانکوک پیدا خواهید کرد.

پارکینگ فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

پارکینگ کوتاه و طولانی مدت در فرودگاه بین المللی بانکوک وجود دارد. پارکینگ های شماره 2 و 3، برای استفاده کوتاه مدت و سرپوشیده هستند. این پارکینگ ها روبروی ساختمان ترمینال اصلی قرار دارند. هر دو پارکینگ 5 طبقه، مستقیما به طبقه سوم ترمینال فرودگاه وصل می شوند. هزینه پارکینگ از 50 بات برای دو ساعت آغاز شده و به 250 بات برای هفت ساعت یا بیشتر می رسد. پارکینگ طولانی مدت فرودگاه سوارنابومی ، سرپوشیده نیست و روبه روی مرکز حمل و نقل عمومی واقع شده است. اگر می خواهید ماشینتان را اینجا پارک کنید سرویس رفت و برگشت رایگان فرود گاه برای رسیدن به ترمینال فرودگاه مهیاست. هزینه این پارکینگ فضای باز 20 بات برای یک ساعت تا 140 بات برای یک روز است.

سیستم های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی بانکوک تایلند

سیستم های حمل و نقل مختلفی در فرودگاه سوارنابومی بانکوک فعال می باشند که در ادامه معرفی می گردند.

1- کرایه اتومبیل

می توانید برای رسیدن به هتل محل اقامت از فرودگاه بانکوک اتومبیل کرایه کنید. کرایه اتومبیل را از پیشخوان های مربوطه می توانید انجام دهید، البته داشتن پاسپورت و گواهی نامه رانندگی بین المللی الزامی می باشد.

2- قطار فرودگاه

قطار فرودگاه بانکوک یک جایگزین هوشمند برای اتوبوس ها و تاکسی های اکسپرس می باشند. دو راستا SA اکسپرس می توانند شما را در مدت 15 الی 18 دقیقه به مرکز شهر یا فرودگاه برسانند.

3- خدمات ترانسفر فرودگاه

خدمات ترانسفر فرودگاه، راحت، قابل اطمینان، و مطمئن هستند. این ترانسفر ها شما را به فرودگاه ها و دیگر مقصد های اصلی می رسانند.

4- سرویس های سریع فرودگاه

با عبور از راستا پیشخوان های مهاجرت و گمرک به گیت ورود می رسید و از اینجا بدون ایستادن در صف سوار لیموزین خود می گردد. این لیموزین ها شما در کمتر از 20 دقیقه به مقصد می رسانند! البته باید آماده باشید که فرودگاه را بموقع ترک کنید.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 744

به "فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید