اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن های قدیمی است

به گزارش تور گرجستان ارزان، اپل میخواهد اپلیکیشن هایی را که دیگر آپدیت دریافت نمی نمایند، از اپ استور حذف کند. این شرکت برای توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که مدت هاست اپ خود را آپدیت ننموده اند، ایمیلی ارسال نموده که به آن ها هشدار داده اگر تا 30 روز آینده اپ خود را آپدیت ننمایند، اپ موردنظر از اپ استور حذف خواهد شد. اگرچه این اپ های قدیمی از اپ استور حذف خواهند شد، ولی کاربرانی که قبلا آن ها را دانلود نموده اند می توانند به استفاده از اپلیکیشن های حذف شده ادامه دهند.

اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن های قدیمی است

تعداد زیادی از توسعه دهندگان در خصوص این تغییر ابراز نگرانی نموده اند. به عنوان مثال توسعه دهنده بازی Motivoto در توییتر نوشته که اگرچه این بازی از مارس 2019 آپدیت نشده، اما هیچ مسئله ای برای اجرا ندارد و کاربران همچنان آن را دانلود می نمایند. بعلاوه توسعه دهنده کیبورد FlickType که برای اپل واچ ارائه شده، گفته که اپل نسخه ای از این اپلیکیشن که برای افراد دارای مسائل بینایی ارائه شده از اپ استور حذف نموده زیرا طی دو سال گذشته آپدیت دریافت ننموده است. او خاطرنشان نموده این در حالی است که اپلیکیشنی مانند pocket god با وجود اینکه از سال 2015 هیچ آپدیتی دریافت ننموده، اما همچنان در اپ استور دیده می گردد. در کنار این دو نفر، از تعدادی از توسعه دهنگان هم به حذف اپ ها و بازی های قدیمی به علت عدم دریافت آپدیت اشاره نموده اند. این افراد می گویند که وقت کافی برای آپدیت اپلیکیشن ها در محدوده زمانی ارائه شده به وسیله اپل نداشته اند.

در صفحه مربوط به دستورالعمل اپل برای بهبود اپ استور آمده که این شرکت مرتبا اپلیکیشن ها را آنالیز می نماید و اپ هایی که مطابق انتظار عمل نمی نمایند، دستورالعمل های فعلی را دنبال نمی نمایند و یا قدیمی هستند از اپ استور حذف می شوند. این اولین باری نیست که اپل در خصوص حذف اپلیکیشن های قدیمی از اپ استور هشدار می دهد. در سال 2016 هم این شرکت ایمیلی برای تعداد زیادی از توسعه دهندگان ارسال کرد و به آن ها گفت که فقط 30 روز برای آپدیت بازی ها و اپ ها وقت دارند و در غیر این صورت با حذف اپلیکیشن از اپ استور روبرو خواهند شد.

با این حال معین نیست که آیا اپل طی این سال ها به اجرای قانون موردنظر ادامه داده یا اینکه اخیرا دوباره به اجرای این قانون روی آورده است. بعلاوه اپل در خصوص قدیمی بودن اپلیکیشن ها تعریف معینی ارائه نداده است. به همین دلیل معین نیست که آیا برای این شرکت زمان سپری شده از آخرین آپدیت اهمیت زیادی دارد یا اینکه فقط اپلیکیشن هایی حذف می شوند که با نسخه های تازه iOS چندان سازگار نیستند.

منتقدان این طرح می گویند که اپلیکیشن ها فارغ از سن و سالی که دارند باید در دسترس کاربران باقی بمانند، درست مانند بازی های قدیمی که تا سال های زیادی می توانند به وسیله کنسول ها اجرا شوند. از طرف دیگر بعضی بر این باور هستند که اگرچه چنین سیاستی منطقی است، اما اپل بیش از حد سخت گیری می نماید و به توسعه دهنگان بازی هایی که با بودجه کم پیشرفته اند، بی احترامی می گردد.

مدتی قبل هم گوگل اعلام نمود برای اپلیکیشن هایی که مدت هاست آپدیت نشده اند، محدودیت های زیادی اعمال می نماید. اگرچه این شرکت اعلام نموده اپ های موردنظر از پلی استور حذف نمی شوند، اما از طرف دیگر پیدا کردن و دانلود آن ها بسیار سخت تر خواهد شد. این شرکت گفته که توسعه دهندگان برای آپدیت اپلیکیشن های خود تا 1 نوامبر (10 آبان) وقت دارند که البته می توانند درخواست تمدید 6 ماهه این فرصت را هم ارائه دهند. در هر صورت حالا که گوگل و اپل فشار را بر روی اپ ها و بازی های قدیمی افزایش داده اند، بعضی توسعه دهندگان با فشار گسترده ای برای آپدیت اپلیکیشن های خود روبرو شده اند.

منبع: the Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2367

به "اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن های قدیمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن های قدیمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید