تور ارزان استرالیا: انتقاد تند چین از اظهارات مقام استرالیایی درباره تایوان

به گزارش تور گرجستان ارزان، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات مداخله گرایانه نخست وزیر پیشین استرالیا درباره تایوان را رد کرد.

تور ارزان استرالیا: انتقاد تند چین از اظهارات مقام استرالیایی درباره تایوان

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا را به دلیل اظهارات غیرمسئولانه وی در خصوص منطقه تایوان مورد انتقاد قرار داد.

بر این اساس، ژائو لیجیان در یک نشست خبری در پکن اضافه نمود: اظهارات ابوت، پیامی اشتباه به دنیا ارسال نموده است. پایبندی به اصل یک چین یک هنجار در سطح دنیا شناخته شده است که بر روابط بین الملل حاکم است. بعلاوه این پیش احتیاج و اساس سیاسی برای توسعه روابط محبت آمیز چین با سایر کشور ها است. اظهارات یک سیاستمدار استرالیایی به شکل جدی نقض چین واحد است؛ چین به شدت با چنین اظهاراتی مخالف است و موضع رسمی خود را به طرف استرالیایی اعلام نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از ابوت خواست از اظهارات غیرمسئولانه دست بردارد. وی ادامه داد اظهارات سیاستمدار استرالیایی، بسیار پوچ است. چنین اظهاراتی، تحریک نماینده تقابل، بازی نظریه تهدید چین و مداخله شدید در امور داخلی چین است.

ژائولیجیان گفت: ما از بعضی افراد در استرالیا می خواهیم که ذهنیت و تعصب ایدئولوژیک جنگ سرد را رها نمایند، به حقایق اساسی احترام بگذارند، چین و توسعه آن را در یک هدف مشاهده و اظهارات غیرمسئولانه را متوقف نمایند.

چین منطقه تایوان را بخشی از خاک خود می داند و از سیاست دو دولت یک کشور حمایت می نماید. با این حال، آمریکا و متحدانش مانند استرالیا سعی دارند با سیاست تنش زایی خود، تایوان را کشوری مستقل معرفی نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2129

به "تور ارزان استرالیا: انتقاد تند چین از اظهارات مقام استرالیایی درباره تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: انتقاد تند چین از اظهارات مقام استرالیایی درباره تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید