امارات لیکس، آنالیز رویکرد امارات در برابر عمان؛ بن زاید به دنبال سلطه بر مسقط

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک رسانه عربی با استناد به اسناد درز نموده امارات از کوشش محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای زیر سلطه بردن عمان به وسیله ترغیب یا تهدید اطلاع داد.

امارات لیکس، آنالیز رویکرد امارات در برابر عمان؛ بن زاید به دنبال سلطه بر مسقط

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الاخبار در گزارشی به آنالیز رویکرد امارات در قبال سلطان نشین عمان و کوشش بی حاصل محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای زیر سلطه در آوردن مسقط و وادار کردن آن در آمدن به جبهه خودشان به ویژه در پی بحران با قطر در ژوئن سال 2017 میلادی پرداخت.

روزنامه الاخبار با اشاره به انتشار تدریجی اسناد درز نموده از سفارتخانه های امارات در مسقط، خارطوم، رباط و بغداد در قالب پرونده امارات لیکس در این روزنامه نوشت: به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی مهندس طرح تحریم قطر از همان شروع نگاه می گردد. این اسناد اهتمام و توجه زیاد سفرای محمد بن زاید به جزئیات کنش های بین قطر و کشورهای یاد شده را نشان می دهد.

روزنامه ابتدا به سراغ انتشار اسناد درز نموده از سفارت امارات در سلطان نشین عمان رفته و به آنالیز این اسناد و نگاه مسئولان اماراتی به سلطان نشین عمان در این اسناد پرداخت و نوشت: براساس این اسناد، ارزیابی موضع اماراتی ها درخصوص سیاست عمان در قبال بحران قطر روی دو محور راسخ است؛ نخست اینکه مسقط عملا در بحران بین قطر با عربستان و امارات در کنار قطر صف آرایی نموده است؛ هرچند که عمان به طور علنی خود را بی طرف نشان داده است. دوم اینکه، رهبران امارات و عربستان ضروری است با ترغیب یا تهدید عمان را از این کار بازدارند.

به همین دلیل، محمد سلطان السویدی سفیر (امارات در مسقط) در یکی از این اسناد مهر شده توسط او از عبارت تهدید استفاده نموده است که طیف وسیعی از گزینه ها از باج خواهی مالی (آنطور که اخیرا در قبال اردن روی داد) تا اقدامات تحریک آمیز دیپلماتیک را شامل می گردد. بعضی اطلاعات می گوید که یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن این اقدامات تحریک آمیز دیپلماتیک را عملا با طرح حمایت عمان از حوثی ها (جنبش انصار الله یمن) شروع نموده است که با ضربه زدن به عمان - خواه در زمینه امنیتی به وسیله عملیات جاسوسی که بخشی از آن در سال 2011 میلادی برملا شد یا بستن مرزها نظیر آنچه امروز در استان المهره در دورترین نقطه یمن با مرز استان ضفار عمان روی می دهد - سرانجام نمی یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 788

به "امارات لیکس، آنالیز رویکرد امارات در برابر عمان؛ بن زاید به دنبال سلطه بر مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات لیکس، آنالیز رویکرد امارات در برابر عمان؛ بن زاید به دنبال سلطه بر مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید