افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان از خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران ، وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 800 نفر از این دو خانه موزه بازدید کردند، گفت: از 5 تا 11 فروردین ماه 5 هزار و 700 نفر از شهروندان خانه موزه های سیمین و جلال و اخوان ثالث را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است.

افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان از خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث

وی با بیان این مطلب که از این تعداد 800 نفر به صورت رایگان از این مجموعه ها بازدید کردند، اضافه کرد: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان (هزار و 700 نفر) از مجموعه های خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث بودیم.

انارکی محمدی بیان نمود: حفظ و نگهداشت این آثار ملی، با برگزاری نشست ها و اتفاق های ادبی و فرهنگی می تواند در شعر و ادبیات معاصر تاثیرگذار بوده و به مکانی برای فعالیت ها و تولیدات خلاق فرهنگی هنری تبدیل گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بزرگداشت مفاخر هر کشوری نمایش فرهنگ و شکوه آن کشور است، ادامه داد: با برنامه ریزی مناسب و دقیق، می توان هرچه بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه موزه مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می شوند، گفت: یکی از رویکردهای اصلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سال 1402 حفظ، احیا و بهره برداری هرچه بهتر از خانه مشاهیر است.

انارکی محمدی با تاکید بر لزوم توجه به بهره برداری خلاقانه و اقتصاد فرهنگی خانه موزه ها، به ضرورت حفظ ارزش های تاریخی و هویت فرهنگی این مجموعه ها اشاره نمود و گفت: با در نظر گرفتن برنامه های خلاقانه و خوب می توانیم تعداد مراجعان و مخاطبان به خانه موزه ها را افزایش دهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در برگیرنده همه آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان ها، هدایا، دست نوشته ها، کتاب ها و مجلات، تصاویر و فیلم ها و گفت وگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که به وسیله تیم های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان، آشنایان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا به صورت یکپارچه، منسجم و متمرکز به پویشگران ادبی و علمی و بعلاوه بازدیدکنندگان عمومی و علاقه مند به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را برای آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه جلال و سیمین دانشور ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور و اخوان ثالث با حفظ هویت این بناهای فرهنگی و مطابق با اصول علمی بازسازی ابنیه تاریخی صورت گرفته است، گفت: این مجموعه ها از قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات برخوردارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2523

به "افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان از خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان از خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید