از سفر به ایتالیا چه می خواهید؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، راهنمای سفر موضوعی به ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا انقدر زیاد است که طی یک سفر نمیگردد از تمامی آنها بازدید کرد. برای داشتن سفری مفیدتر پیشنهاد میکنیم هدفمند سفر کنید. یکی از روشهای هدفمند کردن سفر به ایتالیا، انتخاب مقصدها با توجه به موضوعی است که به آن علاقه دارید. در واقع یک سفر موضوعی به ایتالیا راهی منحصر به فرد برای شما و برقراری ارتباط با مقصدتان است. در این برنامه نه تنها شما شهرهای کوچک را بازدید می کنید بلکه می توانید با توجه به موضوع دلخواهتان به تجربه هایی خاص دست پیدا نموده و خاطراتی را برای تمام عمر خود ایجاد کنید که تجربه منحصر به فرد در بازدید آنها محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا با نمونه ای از سفر موضوعی به ایتالیا آشنا شوید:

از سفر به ایتالیا چه می خواهید؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موضوع سفر بستگی به خود شما دارد. ممکن است شما بخواهید به دنبال کارهای کاراواجو (Caravaggio) از هنرمندان فعال ایتالیایی در سراسر این کشور باشید. یکی از عمومی ترین و محبوب ترین موضوعاتی که گردشگران را به این کشور می کشاند، سبک غذای ایتالیایی است. یک برنامه سفر لذت بخش تنها شانس بازدید از مناطق کمتر دیده شده را در اختیار مسافر قرار نمی دهد بلکه گردشگر می تواند در اینگونه سفرها آداب و رسوم و فرهنگ ایتالیایی را درک نموده و غذاهای خاص آن را که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند، تجربه کند.

نمونه ای از یک سفر موضوعی:

می توان گفت که هر منطقه ای از ایتالیا غذای خاص و منحصر به فرد خود را داراست. (برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت Theres No Such Thing as Italian Food مراجعه کنید)، بعضی از این مناطق بیشتر به گردشگران توجه می نمایند. به شما پیشنهاد می گردد سفری به ناپل داشته باشید تا بتوانید پیتزای سنتی ناپل و نمونه فرهنگ های مختلف مردم آن از جمله فرهنگ قهوه آنها را بشناسید. سپس می توانید به رم رفته و از غذاهای خوشمزه و خاص و بعضا بعضی غذاهای سنتی آن لذت ببرید. پس از آن می توانید به سمت امیلیا رومانا (Emilia Romagna) که معروف ترین منطقه در سراسر ایتالیا برای داشتن غذاهای خاص و لذیذ است، حرکت کنید. بولونیا (Bologna) مرکز امیلیا رومانا است که به نام مستعار چاق (The Fat One) خوانده می گردد. در آنجا توصیه می گردد حتما سس راگو (ragù sauce) را که روی پاستای تالیاتله (tagliatelle pasta) ریخته شده و یا در لازانیای سنتی اضافه می گردد، امتحان کنید. در نهایت، به بازدید منتووا (Mantua)، که در شمال ایتالیا قرار گرفته و در سال 2016 میلادی پایتخت فرهنگی ایتالیا و در سال 2017 میلادی پایتخت اروپایی پرخوری و شکمبارگی (Gastronomy) نام گرفته است، بپردازید. در اینجا نمونه برنامه ریزی دوهفته ای برای سفر موضوعی با موضوع غذا در اختیار شما قرار می گیرد:

دو هفته:

ناپل: 3 روز

رم: 4 روز

بولونیا: 3 روز

منتووا: 3 روز

یک روز اضافی برای طی مسیرهای سفر

برای برنامه ریزی سفرهایی کمتر از 14 روز می توانید پیشنهادات زیر را آنالیز کنید:

سفر ده روزه: بر اساس سلیقه خود، یک شهر را به طور کامل حذف کنید.

سفر یک هفته ای: یکی از این دو راه را انتخاب کنید؛ بازدید از بلونیا و منتووا در شمال ایتالیا و یا ناپل و رم در جنوب آن.

سفر پنج روزه: به کاوش پیچیدگی های آشپزی سبک غذایی ایتالیایی پرداخته و فقط یک شهر را انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه:

سفر موضوعی باعث می گردد تا شما بتوانید به بازدید از شهرهای کوچک و کمتر شناخته شده بپردازید. برای جلوگیری از اشتباه بزرگ، بهتر است به تحکیم تصمیمات خود بپرازید. هر ایتالیایی به شما خواهد گفت که باید به آهستگی از غذاها لذت ببرید و چشیدن یک مقدار کم از چندین غذا همیشه بهتر از خوردن فقط یک غذاست و نظرات مختلف که ممکن است شما را در تصمیمتان سست کند. در نهایت این شما هستید که باید ببینید با توجه به زمان بندی سفرتان در هر جا چند گزینه برای امتحان کردن در پیش روی خود دارید.

توصیه های پیش از حرکت:

اگر موضوع خاصی را برای سفر خود انتخاب کردید، شما باید پیش از حرکت تحقیقات لازم را در رابطه با آن موضوع انجام دهید. در وبلاگی که در بالا ذکر شد، مقاله های بسیاری در رابطه با غذاهای ایتالیایی وجود دارد اما بهتر است تحقیقات خود را با کتاب ها، مقالات و وبلاگ های دیگر تکمیل کنید. نباید فراموش کنید که هدف خود را به چه چیزی اختصاص داده اید و شما باید چه چیزهایی را در چه مدت زمان بازدید کنید و به یاد داشته باشید که همیشه طبق برنامه ریزی خود عمل کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 696

به "از سفر به ایتالیا چه می خواهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سفر به ایتالیا چه می خواهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید