اختصاص بودجه برای ادامه بازسازی برج و باروی توس

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور از پیشنهاد تامین اعتبار به پروژه برج و باروی شهر تاریخی توس اطلاع داد.

اختصاص بودجه برای ادامه بازسازی برج و باروی توس

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سعید جغتایی در بازدید از شهر تاریخی توس و مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی اظهار کرد: اقدامات خوبی در شهر تاریخی توس و مجموعه آرامگاه فردوسی از محل اعتبارات ملی و استانی شروع شده است.

وی ادامه داد: پروژه احیای برج و باروی توس نیز از محل اعتبارات ملی شروع شده و برای تداوم عملیاتی بازسازی و احیا در سال آینده نیز اعتبار تخصیص خواهد یافت. همچنین برای تامین اعتبار هشت موزه شهرستان های خراسان رضوی که بیش از 65 درصد پیشرفت دارد و مرکز ملی گوهرسنگ ها مساعدت خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به شهرتاریخی توس و آرامگاه فردوسی داشته اند که منجر به توسعه و آبادانی توس شده است.

مکرمی فر اضافه نمود: در دولت دوازدهم تاسیسات آرامگاه فردوسی با هزینه حدود 30 میلیارد ریال نوسازی شده است؛ همچنین برای احیای برج و باروی توس نیز حدود 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: بیش از 300 میلیارد ریال نیز پروژه های بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و راستا درسترسی به ارگ کهن دژ توس با مشارکت شهرداری مشهد اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1538

به "اختصاص بودجه برای ادامه بازسازی برج و باروی توس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه برای ادامه بازسازی برج و باروی توس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید