آموزش مجازی زبان فارسی در قلب فرهنگی پاکستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کلاس های مجازی آموزش زبان فارسی از نهم تیرماه سال جاری با مدیریت خانه فرهنگ ایران در لاهور آغاز می شود. ثبت نام برای این دوره آموزشی تا پنجم تیرماه به پایان می رسد. این دوره جدید آموزشی با حضور اساتید نام آشنای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های پاکستان و فارسی آموزان دوره های پیشین برگزار خواهد شد.

آموزش مجازی زبان فارسی در قلب فرهنگی پاکستان

زبان فارسی در شبه قاره و پاکستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با وجود محدودیت ها، این زبان در بسیاری از دانشگاه های همسایه شرقی ایران آموزش داده می شود. زبان فارسی قریب به یک هزار سال در کشورهای شبه قاره از جمله پاکستان زبان رسمی بود، تا اینکه انگلیس در قرن هجدهم میلادی با دستوری دولتی به رسمیت آن انتها داد و زبان انگلیسی را به جای آن رایج کرد.

در عین حال زبان فارسی تا به امروز از بین نرفته است و اقشار مختلف از ارباب علم و دانش و شعر و ادب در پاکستان آن را فرا می گیرند. در دانشکده ها و دانشگاه های مختلف پاکستان زبان و ادبیات فارسی تدریس می شود و دیوان های فارسی همچنان چاپ می شود. فارسی گویان و فارسی زبانان در ایالت های مختلف پاکستان به فارسی شعر می سرایند و اساتید زبان فارسی به تدریس و تحریر ادامه می دهند.

نسخه های خطی فارسی در کلیه مناطق پاکستان در موزه ها، کتابخانه های دولتی و خصوصی نگهداری می شود و 60 تا 70 درصد اشعار علامه اقبال لاهوری، شاعر ملی و فیلسوف انقلابی پاکستان به زبان فارسی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1360

به "آموزش مجازی زبان فارسی در قلب فرهنگی پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی زبان فارسی در قلب فرهنگی پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید