آخر هفته کاشان با دمای تابستانی

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بنا به پیش بینی نقشه های هواشناسی، در مناطق مختلف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه فرایند دمای هوا رو به افزایش است و در آخر هفته، دمای تابستانی را تجربه خواهیم کرد.

آخر هفته کاشان با دمای تابستانی

عباس ارغوانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: روز دوشنبه در ساعت های عصرگاهی شاهد وزش باد خواهیم بود، اما در روز سه شنبه بارش های پراکنده باران در مناطق مختلف دشت کاشان پیش بینی می گردد و در مناطق کوهستانی میزان ریزش ها بیشتر خواهد بود.

وی اضافه نمود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شرایط خاص حاکم می گردد، زیرا دمای حداقل بالای 20 درجه سانتی گراد و دمای حداکثر نیز به رقمی بالای 33 درجه سانتی گراد خواهد رسید و در طول روز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان توضیح داد: به علت وزش طوفان لحظه ای و گرد و خاک محلی، مخاطراتی مثل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی و آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، دکل های برق و سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی وزش باد شدید، محکم کردن سازه های موقت گلخانه و ساختمانی، اقدام لازم جهت کاهش آسیب های احتمالی در محورهای مواصلاتی، خودداری از صعود به ارتفاعات و عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره توصیه می گردد.

اغوانی گفت: در فروردین سال جاری سیستم بارشی فعالی نداریم، بنابراین در روزهای نخست فروردین بارش های مقطعی داریم، ولی پدیده غالب جوی، به صورت وزش باد است که کانون های گرد و غبار محلی را فعال می نماید.

رئیس اداره هواشناسی کاشان اضافه نمود: به گزارش سازمان هواشناسی در تعطیلات اول عید نوروز، شرایط آب و هوایی در دشت کاشان در شرایط هشدار زرد قرار خواهد گرفت که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1842

به "آخر هفته کاشان با دمای تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر هفته کاشان با دمای تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید