گرامیداشت آلیس مونرو در جشنواره نویسندگان کانادا

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تورنتو استار، شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی نویسندگان در کانادا، آلیس مونروی 82 ساله که ساکن شهر ویکتوریاست، نتوانست به دلیل شکننده بودن سلامتی اش در این مراسم شرکت کند.

گرامیداشت آلیس مونرو در جشنواره نویسندگان کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

داگلاس گیبسون، ناشر آثار خانم مونرو که به عنوان نماینده وی در این مراسم حضور داشت، گفت: مراسم اختتامیه به گرامیداشت این نویسنده اختصاص یافته بود.

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در این شب رد و بدل می شد، این بود که وقتی خبر برنده شدن آلیس مونرو را شنیدی کجا بودی؟

به گفته گیبسون در سراسر کانادا برنامه های متعددی برای گرامیداشت موفقیت آلیس مونرو برگزار گردید اما این اولین مراسم رسمی برای بزرگداشت آلیس مونرو بود که در کانادا برگزار گردید.

در این مراسم حاضران چندین دقیقه ایستادند و به تشویق این نویسنده پرداختند؛ آنها کف زدند، فریاد هورا کشیدند و از کسب این موفقیت توسط نویسنده هموطن شان ابراز رضایت و خوشحالی کردند.

ناشر خانم مونرو گفت صدای شادی و تشویق آنقدر بلند بود که خانم مونرو در ایالتی دیگر می توانست صدایش را بشنود.

آلیس مونرو اخیرا خاطرنشان کرد قادر نخواهد بود برای دریافت جایزه نوبل که در تاریخ 10 دسامبر اهدا می گردد، راهی استکهلم گردد. به همین دلیل او نتوانسته بود در مراسم گرامیداشتش در کانادا نیز شرکت کند.

ایوی بنت مالک پیشین انتشارات مک کلیلند اند استوارت در این مراسم جایزه 10 هزار دلاری هاربور فرونت را دریافت کرد. او در ماه سپتامبر به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده بود.

در این مراسم نوشته های مونرو از سوی نویسندگانی چون مارگارت درابل بریتانیایی، کالم مک کان ایرلندی و آلیستر مک لئود، میریام توز و جین ارکهارت کانادایی در این جشنواره روخوانی و ستوده شد. مارگارت آتوود و مایکل اونداتیه از دیگر نویسندگان کانادایی بودند که پیغام تبریک خودشان را برای این مراسم ارسال کردند.

میریام توز گفت از زمانی که 12 سال داشت، با آثار مونرو آشنا شد. او با توصیف مجموعه زندگی دختران و زنان که درباره کوشش زنان جوان برای جستجوی مفهوم زندگی است، این کتاب را ادبیات ویژه خواند.

در این مراسم کالم مک کان برنده جایزه کتاب ملی و جایزه معتبر ایمپک دوبلین نیز کتاب خرسی از روی کوه ها پایین آمد مونرو را که درباره رویارویی زنان با بیماری آلزایمر است و فیلمی نیز با اقتباس از آن توسط سارا پولی ساخته شده، روخوانی کرد.

مک کان این رمان را فوق العاده خواند و گفت به دلیل خلق آثار این چنینی بود که کمیته نوبل خانم مونرو را استاد خلق داستان کوتاه نامید.

جشنواره نویسندگان هاربور فرونت دیروز یکشنبه به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1048

به "گرامیداشت آلیس مونرو در جشنواره نویسندگان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت آلیس مونرو در جشنواره نویسندگان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید