پیش بینی شراره های خورشیدی با کشف سیگنال های نو

به گزارش تور گرجستان ارزان، آن ها دریافتند در بالای مناطقی که در شراره خورشیدی است، تاج خورشیدی جرقه های کوچکی مانند جرقه های پیش از آتش بازی بزرگ ایجاد می نماید. این اطلاعات می تواند در نهایت به بهبود پیش بینی شراره های خورشیدی و توفان های آب و هوایی کمک رساند.

پیش بینی شراره های خورشیدی با کشف سیگنال های نو

تیمی از دانشمندان، در اتمسفر سوزان بالایی خورشید سرنخ های نو کشف نموده اند که می تواند به پیش بینی زمان و مکان رویداد بعدی شراره های خورشیدی کمک کند.

به گزارش سازمان فضایی ناسا، محققانی از انجمن تحقیقات شمال غربی (NWRA) با استفاده از داده هایی از رصدخانه دینامیک خورشیدی سازمان ناسا (SDO) سیگنال های کوچکی را در لایه های بالایی اتمسفر خورشید موسوم به تاج خورشیدی شناسایی کردند که می تواند به شناخت این مساله کمک کند که چه منطقه های از خورشید احتمال بیشتری دارد شراره خورشیدی فراوری نمایند. منظور از شراره خورشیدی، اشتعال های پر انرژی از نور و ذرات است که از خورشید آزاد می شوند.

آن ها دریافتند در بالای منطقه های که در شراره خورشیدی است، تاج خورشیدی جرقه های کوچکی مانند جرقه های پیش از آتش بازی بزرگ ایجاد می نماید. این اطلاعات می تواند در نهایت به بهبود پیش بینی شراره های خورشیدی و توفان های آب و هوایی کمک رساند. آب و هوای فضایی می تواند به اشکال گوناگون زمین را تحت تاثیر قرار دهد از جمله اینکه می تواند فضانوردان را در معرض خطر قرار دهد، ارتباطات رادیویی را مختل سازد و حتی به قطع گسترده برق بینجامد.

شراره خورشیدی

دانشمندان در گذشته این مساله را مورد مطالعه قرار دادند که فعالیت در لایه های پایینی اتمسفر خورشید چگونه می تواند حاکی از فعالیت قریب الوقوع شراره های خورشیدی در منطقه ها فعال باشد. این یافته های نو منتشر شده در نشریه ژورنال فیزیک فضایی تصویر دانشمندان در این زمینه را تکمیل می نماید.

دانشمندان برای این تحقیق از یک پایگاه داده تصویری تازه ایجاد شده در باره منطقه ها فعال خورشید به وسیله رصدخانه دینامیک خورشیدی (sdo) استفاده کردند. این پایگاه داده، تصاویر جمع آوری شده در مدت هشت سال گذشته را که از منطقه ها فعال خورشید در نور فرابنفش تهیه شده اند ترکیب نموده است.

این تیم تحقیقاتی نمونه های بزرگی از تصاویر این پایگاه داده را با استفاده از شیوه های آماری پیشرفته به وسیله یکی از اعضای تیم مورد مطالعه قرار داد. تجزیه و تحلیل این تصاویر فاش کرد جرقه ها کوچکی پیش از شراره های خورشیدی مشاهده شده است. این یافته ها و بینش های نو دیگر شناخت بهتری به محققان درباره فیزیک در این منطقه ها فعال مغناطیسی خواهد داد که هدف آن ایجاد ابزار های نو برای پیش بینی شراره های خورشیدی است.

منبع: فرادید
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2493

به "پیش بینی شراره های خورشیدی با کشف سیگنال های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شراره های خورشیدی با کشف سیگنال های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید