پل معلق آسمان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود

به گزارش تور گرجستان ارزان، سیری در ایران/ براساس آخرین اخبار واصله، پل معلق آسمان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود.

پل معلق آسمان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود

پل معلق آسمان تهران یکی از بخش های مجذوب نماینده فاز دو بوستان نهج البلاغه است که به عنوان نخستین پل معلق مرکز شناخته می گردد. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل به 285 متر و عرض آن به 2 متر می رسد و در ارتفاع 65 متری ساخته شده است. عده ای از مسئولان این پل را همراه با پل معلق مشگین شهر اردبیل، طولانی ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه می دانند.

ساخت پل معلق آسمان تهران از سال 1389 و به وسیله بخش خصوصی شروع شد. بطور همزمان 200 نفر بازدید نماینده می توانند روی عرشه آن تردد و توقف نمایند. این پل معلق در نوع خودش در کشور ایران نخستین است. شهروندانی که می خواهند از بوستان پردیسان به نهج البلاغه یا بالعکس بروند، می توانند از این پل ایجاد شده در حد فاصل دو پارک پردیسان و نهج البلاغه استفاده نمایند و بعلاوه در توجیه احداث این پروژه اعلام شد که این پل از شب مردگی و خلوتی ضلع شرقی بوستان نهج البلاغه و غربی بوستان پردیسان می کاهد.

با توجه به اینکه این پل در یکی از بزرگترین بوستان های شهر تهران واقع شده ، انتخاب این نقطه از شهر برای احداث این پل از نظر موقعیت مکانی اصولی و کارشناسانه بوده است. از روی پل معلق آسمان تهران میتوان بخشی از پل طبیعت را هم دید که چند سال قبل تر از پل معلق آسمان تهران افتتاح شد و با عبور از روی بزرگراه مدرس، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2402

به "پل معلق آسمان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق آسمان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید