تور ارزان چین: هر آنچه در خصوص بلاک چین اسکیل (SKALE) و رمزارز SKL باید بدانید

به گزارش تور گرجستان ارزان، اسکیل (SKALE) از تعداد نامحدودی بلاک چین که به صورت ماژولار، سریع و ایمن هستند تشکیل شده است و به صورت یکپارچه با بلاک چین اتریوم کار می نماید. توسعه دهندگان نرم افزارهای بلاک چینی می توانند با انتقال پروژه های DeFi خود به زنجیره های اسکیل (SKALE) در عین حال که به توان عملیاتی بالا و کارمزد نزدیک به صفر دست پیدا می نمایند از امنیت بسیار بالای اتریوم نیز بهرمند شوند.

تور ارزان چین: هر آنچه در خصوص بلاک چین اسکیل (SKALE) و رمزارز SKL باید بدانید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقدمه

بلاکچین های محبوبی که شاهد روز افزون فعالیت کاربران و توسعه دهندگان هستند اغلب به محدودیت های سرعت و ظرفیت خود می رسند. در عین حال، یک تجربه کاربری بدون دردسر برای جامعه بلاکچین برای ساخت یک آینده Web3 لازم است. اسکیل یکی از پروژه هایی است که برای حمایت از رشد بالقوه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است.

اسکیل (SKALE) چیست؟

اسکیل یک شبکه ترکیبی لایه یک و دو به صورت ماژولار است که از بلاکچین های مقیاس پذیر و به هم پیوسته تشکیل شده است. این سیستم توسعه دهندگان را قادر می سازد تا پروژه های خود را از شبکه اتریوم به یکی از بلاکچین های مدیریت شده به وسیله اسکیل منتقل نمایند تا بتوانند با کارمزد نزدیک به صفر به بالاترین توان عملیاتی دست پیدا نمایند.

در سال 2018 استان کلادکو و جک هولران پروژه اسکیل را راه اندازی کردند. اسکیل برای بهبود تجربه کلی در فضای بلاکچین طراحی شده بود، هدف آن اجرای سریع تر، راحت تر و رایگان برنامه های کاربردی بلاکچین برای همه کاربران بود. با استفاده از بلاکچین های سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم)، اسکیل یک اکو سیستم بدون کارمزد جهت حمایت از توسعه NFT ها، بازی ها، برنامه های غیر کاربردی متمرکز و غیره ایجاد نموده است.

اسکیل (SKALE) چگونه کار می نماید؟

اسکیل (SKALE) در حالی که مکانیزم اجماع مختص به خود را دارد به صورت یکپارچه با شبکه اتریوم کار می نماید. این طرح از شبکه اثبات سهام (PoS) ETH بهره می برد و آن را با سیستم اسکیل ترکیب می نماید که امکان انجام تراکنش ها با سرعت بالا، ایمن و تقریبا بدون کارمزد را فراهم می نماید. بعلاوه از لحاظ هزینه و عملکرد از برنامه های DeFi و Web3 سود می برد و به توانایی اتریوم برای افزایش مقیاس پذیری انبوه یاری می نماید.

چند زنجیره ای

شبکه اسکیل یک شبکه چند زنجیره ای یا همان مالتی چین است. ممکن است تعدادی از زنجیره های اسکیل وجود داشته باشد که بتواند به صورت یک بلاک چین مستقل عمل کند. این بلاکچین ها قابلیت تعامل دارند و با EVM هم سازگار هستند، به این معنا که کاربران می توانند قراردادهای هوشمند خود بر روی اتریوم را به طور مستقیم بر روی زنجیره اسکیل مستقر نمایند و از توان عملیاتی بالا و تأخیر کم شبکه بهرمند شوند. توسعه دهندگان می توانند از زنجیره اسکیل برای اجرای قراردادهای هوشمند، ذخیره سازی غیرمتمرکز، اجرای قراردادهای جمع آوری و غیره استفاده نمایند.

اسکیل بعلاوه عملکرد ماشین مجازی اتریوم (EVM) را اصلاح نموده است تا موارد استفاده از قراردادهای هوشمند را افزایش داده است. به عنوان مثال کاربران می توانند زنجیره اسکیل را با یک قرارداد هوشمند ذخیره سازی فایل برای ذخیره سازی فایل های بزرگ تر بر روی گره های شبکه پیاده سازی نمایند. توانایی پیغام رسانی بین زنجیره ای نیز امکان انتقال توکن ها و NFT ها را در زنجیره های مختلف SKALE فراهم می نماید.

در اسکیل هر بلاکچین قابلیت تنظیم دارد. کاربران می توانند اندازه زنجیره، پروتکل اجماع، ماشین مجازی، بلاک چین پرنت و تنظیمات امنیتی مختلف را بر اساس احتیاج خود تنظیم نمایند. انتظار می رود این شبکه برای پشتیبانی از سایر بلاکچین ها به غیر از اتریوم نیز رشد کند. برای استفاده از زنجیره اسکیل، توسعه دهندگان باید کارمزد اشتراک شبکه را پرداخت نمایند که به وسیله یک قرارداد هوشمند بر روی اتریوم تحویل داده می گردد و هزینه ها با اعتباردهندگان و انجمن SKALE به اشتراک گذاشته می گردد.

شبکه اسکیل (SKALE)

اسکیل از شبکه ای از گره های غیرمتمرکز برای ایجاد یک سیستم امنیتی ترکیبی استفاده می نماید. هر گره منابعی را برای چندین زنجیره اسکیل فراهم می نماید، از جمله ذخیره سازی، زمان آپدیت و تأخیر و به صاحبان گره ها رابطی برای برداشت، واریز، استکینگ و وام دهی توکن SKL ارائه می نماید. هر زنجیره SKALE اضافه شده به شبکه می تواند ظرفیت بیشتری ایجاد کند در حالی که منابع امنیتی را با زنجیره های جانبی دیگر ادغام می نماید.

شبکه SKALE از SKALE Manager و SKALE Nodes تشکیل شده است. SKALE Manager در شبکه اصلی اتریوم وجود دارد و نقطه ورود به سایر قراردادهای هوشمند در زیست بوم SKALE است که از ایجاد و تخریب زنجیره های SKALE پشتیبانی می نماید.

گره های SKALE به وسیله کاربرانی اجرا می شوند که اندازه از پیش مشخص شده ای از توکن های SKL را در اتریوم به اشتراک می گذارند و الزامات سخت افزاری شبکه را برآورده می نمایند. پس از پذیرش در شبکه، آنها می توانند یک یا چند زنجیره SKALE را پشتیبانی نمایند. SKALE Manager به طور تصادفی هر گره را به گروهی از 24 اعتبارسنج همتا اختصاص می دهد تا از تمرکززدایی اطمینان حاصل کند. سپس همتاها زمان و تأخیر گره را آنالیز خواهند کرد. بر اساس عملکرد آنها در خاتمه هر دوره شبکه، آنها توکن های SKL را به عنوان پاداش دریافت می نمایند.

گره های SKALE از معماری زیرگره مجازی سازی شده استفاده می نمایند تا به هر گره اجازه دهد چندین زنجیره SKALE را به طور همزمان اجرا کند. زیرگره های مجازی به گونه ای طراحی شده اند که از نظر مقیاس پذیری پویا باشند تا انعطاف پذیری شبکه را تسهیل نمایند. زیرگره های مجازی نیز مسئول اجرای SKALE EVM، توافق SKALE و ارتباطات بین زنجیره ای هستند.

رمزارز SKL

SKL ارز بومی و توکن شبکه اسکیل است و مجموعا 4.27 میلیارد توکن عرضه دارد. اسکیل یک توکن ERC-777 (استاندارد توکن بستر اتریوم) است که با استاندارد ERC-20 سازگار است. به جای بلاک کردن سرمایه در قراردادهای هوشمند، کاربران می توانند اسکیل را با یک کلید به نمایندگی از کیف پول خود به اشتراک بگذارند.

توکن اسکیل برای پرداخت های درون شبکه ای، از جمله پرداخت اشتراک زنجیره اسکیل مورد استفاده قرار می گیرد. هولدرهای این توکن می توانند از اسکیل به عنوان تأیید نماینده استفاده نمایند و پاداش کسب نمایند. به عنوان تأیید نماینده می توانند با اجرای گره ها، تراکنش ها را تأیید نمایند، قراردادهای هوشمند را اجرا نمایند و شبکه اسکیل را ایمن سازند. این باعث می گردد که آن ها پاداش اسکیل حاصل از هزینه اشتراک زنجیره اسکیل را دریافت نمایند.

علاوه بر این دارندگان توکن این اجازه را دارند که در اداره شبکه اسکیل مشارکت نمایند. به وسیله رای گیری درون زنجیره ای، می توانند پارامترهای مالی اسکیل و جهت توسعه آینده این توکن را مشخص نمایند.

چگونه SKL را تهیه کنیم؟

می توانید توکن SKALE (SKL) را در صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Binance بخرید.

1. وارد حساب Binance خود شوید و روی [Trade] - [Spot] کلیک کنید.

2. SKL را جستجو کنید تا جفت های معاملاتی موجود را ببینید. ما از SKL/BUSD به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد.

3. به کادر [Spot] بروید و اندازه SKL را برای خرید وارد کنید. در این مثال از دستور Market استفاده می کنیم. روی [Buy SKL] کلیک کنید و توکن های خریداری شده به کیف پول Spot شما واریز می شوند.

جمع بندی

استفاده از اپلیکیشن های غیرمتمرکز رو به افزایش است و اسکیل پتانسل این را دارد که به عنوان یک شبکه چند زنجیره ای پویا به شکل تصاعدی رشد کند. با ارائه توان عملیاتی بالا، هزینه پایین و تأخیر کم برای تراکنش ها، اسکیل می تواند یک راه چاره مشکل مقیاس پذیری در شبکه اتریوم باشد.

منبع: Binance Academy

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2406

به "تور ارزان چین: هر آنچه در خصوص بلاک چین اسکیل (SKALE) و رمزارز SKL باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: هر آنچه در خصوص بلاک چین اسکیل (SKALE) و رمزارز SKL باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید