منفی اندیشی آلزایمر می آورد

به گزارش تور گرجستان ارزان، تحقیقات نشان می دهد افرادی که همیشه چشم اندازی منفی نسبت به آینده دارند بیشتر به زوال عقل و یا همان آلزایمر مبتلا می شوند.

منفی اندیشی آلزایمر می آورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تکرار افکار منفی ممکن است منجر به ایجاد ذخایر مضر روی مغز گردد ، که با بیماری آلزایمر - شایعترین نوع زوال عقل - مرتبط است.

دکتر ناتالی مارتانت نویسنده برجسته از دانشگاه کالج لندن گفت: ما فکر نمیکنیم که شواهد نشان دهند که مسائل کوتاه مدت مربوط به افسردگی و منفی بافی خطر زوال عقل را افزایش می دهد اما اگر بلند مدت باشد آنگاه باید احتمالات را در نظر گرفت.

دانشمندان براساس یافته های منتشر شده در ژورنال آلزایمر و دمانس ، خواهان تحقیقات بیشتر در خصوص افکار منفی تکراری به عنوان یک عامل خطرناک برای زوال عقل هستند.

در این تحقیق که توسط انجمن آلزایمرحمایت شده است محققان 292 نفر بالای 55 سال را بیش از دو سال مورد آنالیز قرار دارند و این افراد پرسشنامه هایی را در خصوص نحوه پاسخگویی به تجربیات منفی تکمیل کردند.

علائم افسردگی و علائم اضطراب نیز در نظر گرفته شد در حالی که عملکردهای شناختی مانند حافظه ارزیابی می گردد.

از اسکن مغزی برای اندازه گیری رسوب دو نوع پروتئین مغز - تاو و آمیلوئید - مرتبط با بیماری آلزایمر استفاده شد.

محققان گفتند ، افرادی که الگوهای افکار منفی تکراری بالاتری داشتند در طی یک دوره چهار ساله دچار کاهش شناختی بیشتری شدند و احتمالاً دارای ذخایر پروتئین مضر در مغز خود هستند.

با این حال ، افسردگی و اضطراب با کاهش شناخت و حافظه در آینده همراه بود اما رسوب آمیلوئید یا تاو در مغز کمتر دیده شد.

به گفته محققان ، یافته های آنها حاکی از آن است که افکار منفی تکراری می تواند دلیل اصلی افسردگی و اضطراب باشد که در نهایت به آلزایمر هم می رسد. این مشکل درشاخص های استرس مانند فشار خون بالا نیز نقش دارد.

دکتر مارتانت گفت: در اینجا ما دریافتیم که الگوهای خاص تفکر دخیل در افسردگی و اضطراب می تواند یک دلیل اساسی باشد که افراد مبتلا به آن اختلالات بیشتر به زوال عقل مبتلا می شوند. در کنار مطالعات دیگر ، که افسردگی و اضطراب را با خطر زوال عقل مرتبط می سازد ، انتظار داریم که الگوهای فکری منفی در مدت زمان طولانی می توانند خطر زوال عقل را افزایش دهند.

اما فیونا کاراگر از انجمن آلزایمر ، گفت که در حالی که ارتباط بین افکار منفی و کاهش شناختی و رسوبات مضر مغز جالب به نظر می رسد باید تحقیقات بیشتری انجام گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1347

به "منفی اندیشی آلزایمر می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منفی اندیشی آلزایمر می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید