مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

به گزارش تور گرجستان ارزان، میدان سن مارکو در قرن نهم در جلوی کلیسای جامع سنت مارکو و روبه روی قصر دوک ساخته شد. این میدان بعدها در قرن دوازدهم و بعد از پر کردن یک کانال آبی و یک اسکله گسترش یافت. برج ناقوس میدان تا حالا 3 بار از نو ساخته شده است. ساخت آخرین نسخه از این برج در سال 1912 به پایان رسید. میدان سن مارکو زمانی با آجر و با یک الگوی منحصربه فرد چپ و راستی سنگ فرش شده بود، اما در سال 1735 بلوک های آجرهای سفالی با سنگ های طبیعی جایگزین شدند. مسافران تور ایتالیا در بخش کنار آب، می توانند دو ستون قرن دوازدهمی را ببینند. بالای هر کدام از این ستون ها یک مجسمه از قدیس های محافظ شهر ونیز قرار دارد: سنت مارک به شکل یک شیر بالدار و سینت تئودور.

مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

مسافران تور ایتالیا با خرید بلیت ویژه موزه های سن مارکو می توانند کلی در وقت شان صرفه جویی کنند. این بلیت شامل ورودی قصر دوک، میوزو کوررِر و موزه باستان شناسی می شود. این بلیت برای آن دسته از مسافران تور ونیز که یک یا دو روز در شهر اقامت دارند عالی است. در تلاش برای کاهش آسیب های ناشی از فضولات پرندگان بر بسیاری از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در این شهر، غذا دادن به کبوترها ممنوع شده است. تخطی از این قانون جریمه ای بین 50 تا 200 یورو دارد.

کلیسای جامع سنت مارک یکی از زیباترین و باشکوه ترین کلیساهای جامع در تمام دنیا است. به همین خاطر جای تعجب ندارد که این کلیسا اصلی ترین جاذبه شهر ونیز است. سبک معماری این کلیسا از سبک های بیزانسی، اسلامی و غربی الهام گرفته و بیشتر از 500 ستون و 7900 متر مربع از موزائیک های طلایی و بسیار زیبا دارد که سالن اصلی و داخل 5 گنبد بزرگش را پوشانده اند. مسافران تور ایتالیا در موزه این کلیسا می توانند مجموعه ای شگفت انگیز از فرش ها و پرده های نقش دار، به اضافه مجسمه های برنزی اسب های سن مارکو که در قرن چهارم و در زمان جنگ های صلیبی از قسطنطنیه به اینجا آورده شدند را ببینند.

منبع مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2136

به "مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: میدان سن مارکو ونیز (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید