مشهد مقصد نهایی سفر ریلی مسافران خارجی است

به گزارش تور گرجستان ارزان، آنالیز آمار سفر ریلی زائران و مسافران خارجی خراسان رضوی نشان می دهد ورود این افراد به مشهد حدود 2 برابر خروج آنها با قطار است و این کلانشهر مقصد نهایی اغلب آنهاست.

مشهد مقصد نهایی سفر ریلی مسافران خارجی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیر کل راه آهن خراسان سه شنبه 12 آذر گفت: طی آبان ماه امسال چهار هزار و 522 مسافر و زائر خارجی با قطار به مشهد وارد شدند در حالی که در این مدت 2 هزار و 891 مسافر با استفاده از ناوگان ریلی مشهد (استان خراسان رضوی) را ترک کردند.

مصطفی نصیری ورگ اضافه نمود: این آمار در ماه های دیگر سال نیز به همین مقدار و نسبت است که نشان می دهد مشهد در برنامه سفر این گردشگران مقصد نهایی است، یعنی تور و سفرهایی زیارتی اتباع خارجی با قطار بیشتر از مبدا تهران و قم یا شهرهای دیگر شروع شده و به مشهد ختم می گردد و سپس این افراد به وسیله فرودگاه مشهد راهی کشور خود می شوند.

وی ادامه داد: در آبان ماه امسال هفت هزار و 413 مسافر و زائر خارجی با قطارهای مسافربری مشهد جابه جا شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است و بیشتر این مسافران و زائران از کشورهای عراق، پاکستان، هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده اند.

شمار ایستگاه های اداره کل راه آهن خراسان 23 ایستگاه است و روزانه 88 رام قطار مسافربری در جهت 30 شهر و مرکز استان و 10 رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می نماید.

از مجموع 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار گرفته است.

تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن 2 برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از 40 درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 880

به "مشهد مقصد نهایی سفر ریلی مسافران خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد مقصد نهایی سفر ریلی مسافران خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید