عرضه سهام منطقه خلیج فارس در سال 2022 کاهش می یابد؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، با ادامه فرایند تنوع بخشیدن به اقتصادهای خلیج فارس، رشد عایدی در این کشورها همچنان قوی خواهد بود و قطر قرار است که عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا رویداد جام جهانی مسافران بیشتری را جذب می نماید بعلاوه دوبی میخواهد شرکت های دولتی بزرگ را برای افزایش نقدینگی ارائه کند.

عرضه سهام منطقه خلیج فارس در سال 2022 کاهش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گلف نیوز، این برترین سال در بیش از یک دهه اخیر برای سهام در منطقه خلیج فارس به علت رشد قیمت نفت بوده است و سرمایه گذاران انتظار دارند که در سال 2022 سود بیشتری کسب نمایند.

سهام منطقه در جهت برترین عملکرد سالانه خود از سال 2007 با بازدهی 36 درصدی با احتساب سود سهام قرار گرفته است و به گفته مدیران و استراتژیست های سرمایه، سهام خلیج فارس کاتالیزورهای زیادی در پیش خواهد داشت.

دوبی اعلام نموده است که میخواهد 10 شرکت دولتی ازجمله شرکت اصلی برق و آب دبی را در کوشش برای جذب سرمایه گذاران لیست کند. در همین حال، قطر میزبان جام جهانی، میلیاردها دلار برای زیرساخت ها و آماده سازی این رویداد هزینه می نماید.

محمد علی یاسین، مدیر ارشد یک موسسه اقتصادی در ابوظبی اظهار کرد: با توجه به نامشخص بودن منظره قیمت نفت پس از افزایش حدود 50 درصد نفت برنت در امسال و خطرات پیرامون بیماری کووید- 19 این ابتکارات می تواند بخشی از رکود را کاهش دهد.

منظره سهام این منطقه بدون خطر نیست و این خطرات شامل شیوع مجدد کووید و تاثیر بالقوه آن بر سفر و جام جهانی بعلاوه ارزش گذاری غنی سهام است.

دیوی آرورا، مدیر پورتفولیوی مستقر در دبی شرکت سرمایه گذاری دامن (Daman Investments) گفت: از آنجایی که دولت های خلیج فارس به کوشش های خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد ادامه می دهند و فراوری همچنان سرزنده به جای مانده است، رشد عایدی قوی باقی خواهد بود و این امر موجب افزایش ارزش سهام در سال 2022 خواهد شد.

بر اساس گزارش های منتشرشده، همچنان صندوق های فعال در بازارهای نوظهور جهانی عمدتا دارای ارزش سهام خاورمیانه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2235

به "عرضه سهام منطقه خلیج فارس در سال 2022 کاهش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سهام منطقه خلیج فارس در سال 2022 کاهش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید