تور آلمان: طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان

به گزارش تور گرجستان ارزان، پل آبی ماگدبورگ (Magdeburg) در نزدیکی شهر ماگدبورگ در کشور آلمان واقع شده است. این پل شگفت انگیز بر روی رودخانه البه (Elbe) ساخته شده است که آبراهه البه-هاول را به کانال میتل لند (Mittelland) متصل می نماید و به کشتی های تفریحی این امکان را می دهد که از روی رودخانه البه گذر نمایند. برای آشنایی بیشتر با این پل شگفت انگیز با خبرنگاران همراه باشید.

تور آلمان: طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

طول پل آبی ماگدبورگ به طور کلی به 918 متر می رسد که 690 متر بر روی خشکی و 228 متر بر روی آب کشیده شده است و پهنای آن 34 متر است. این پل طولانی ترین پل آبی دنیا است که قایق ها و کشتی های تفریحی می توانند از روی آن عبور نمایند.

آبراهه البه-هاول و کانال میتل لند سابقا در نزدیکی شهر ماگدبورگ اما در سوی رودخانه البه با هم تلاقی می کردند. کشتی های تفریحی که بین این دو آبراهه آمد و شد می کردند مجبور بودند که تغییر راستا بدهند و 12 کیلومتر مسافت طولانی تر را طی نمایند. کشتی های تفریحی از کانال میتل لند و به وسیله Rothensee boat lift وارد رودخانه البه می شدند و قبل از اینکه به وسیله Niegripp lock وارد آبراهه البه-هاول شوند به سمت پایین رودخانه البه حرکت می کردند.

اغلب اوقات پایین بودن سطح آب رودخانه البه مانع از این می شد که قایق ها و کشتی های تفریحی پر از مسافر بتوانند از عرض این رودخانه عبور نمایند زیرا عبور و مرور از عرض رودخانه، فرایند ای وقت گیر بود که شامل تخلیه و بارگیری مجدد می شد. اما با ساخت پل آبی ماگدبورگ، عبور و مرور بسیار تسهیل شده است.

طرح ساخت این پل به اوایل قرن بیستم بر می گردد که اجرای این پروژه از سمت کانال متیل لند آغاز می گردد. اگرچه ساخت پل در دهه 1930 آغاز می گردد ولی به علت وقوع جنگ دنیای دوم و در نتیجه تقسیم شدن کشور آلمان به دو بخش آلمان شرقی و غربی این پروژه به حالت تعلیق در می آید. بعد از جنگ، دولت آلمان شرقی اجرای این پروژه را ادامه نمی دهد زیرا در آن موقع ارتباط بین این دو بخش به طور کلی قطع می گردد؛ بنابراین تا سال 1997 ساخت پل همچنان مسکوت باقی می ماند تا اینکه در سال 1998 دوباره پروژه ساخت پل آغاز می گردد و بعد از گذشت شش سال نهایتا در سال 2003 ساخت پل تکمیل شده و برای استفاده عموم افتتاح می گردد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2317

به "تور آلمان: طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید