شکار افراد ساده لوح به بهانه وام یک میلیونی!

به گزارش تور گرجستان ارزان، زن است و سرپرست خانوار با دو بچه قد و نیم قد. شوهرش از دو سال پیش بخاطر بدهی که به یکی از طلبکارهایش داشت، در زندان به سر می برد. حالا نسرین مانده و دو بچه کوچکی که تک و تنها باید آنها را به دندان بگیرد و عظیم کند. بعد از زندانی شدن شوهرش، چند بار از طلبکارهای او خواهش کرد رضایت دهند تا همسرش بعد از آزاد شدن کار کند و بدهی آنها را بپردازد، اما گوش طلبکارها به این حرف ها بدهکار نبود و پول شان را می خواستند.

شکار افراد ساده لوح به بهانه وام یک میلیونی!

بار مخارجی مثل اجاره خانه و خورد و خوراک و پوشاک بچه ها روی دوشش سنگینی می کرد و حالا او باید به تنهایی آن را به دوش می کشید.

با یاری یکی از همسایه ها توانست در مهدکودکی به عنوان نظافتچی مشغول به کار گردد. حقوقی که کارفرما برای او معین نموده بود، چشمگیر نبود، اما با همان هم می توانست 250 هزار تومان کرایه ماهانه خانه را پرداخت و شکم بچه هایش را هم سیر کند: صاحب کارم آدم خوبی بود و حقوقم را به موقع پرداخت می کرد و محتاج کسی نبودم، اما با آمدن ویروس کرونا تمام زندگی ام زیر و رو شد. دولت دستور داد شغل هایی که در آن تجمع وجود دارد به طور موقت تعطیل گردد. من هم از کار بیکار شدم. قرنطینه اجباری بود و ما هم چاره ای جز ماندن در خانه نداشتیم. هر آنچه در این مدت برای خانه به عنوان آذوقه خشک و تر خریده بودم تمام شد و تنها چیزی که برایم مانده بود، 370 هزار تومان پول نقد در حساب بانکی ام بود. بعد از مدتی دولت گفت قرار است به یارانه بگیرها - که من هم جزوشان بودم - یک میلیون تومان پرداخت کند. انگار جهان را به من داده بودند. یک هفته بعد از این خبر، پیغامکی برایم ارسال شد که می گفت به یک سایت مراجعه و ثبت نام کنم. روی آدرس زدم و وارد سایت شدم. بعد طبق چیزی که خواسته بود، درخواستم را پر کردم و مبلغ ناچیزی که درخواست نموده بود را پرداخت کردم. چند دقیقه بعد پیغامکی از بانکم آمد که نشان می داد از حسابم پول برداشت شده است، در حالی که من هیچ خریدی ننموده بودم. تقریبا تمام حسابم خالی شده بود. به پلیس فتا مراجعه کردم و موضوع را برای شان شرح دادم و آنها گفتند سایتی که در آن ثبت نام نموده ام، جعلی است و کلاهبرداران از حسابم برداشت نموده اند. پرونده ام در پلیس فتا باز است تا کلاهبردار را دستگیر نمایند.

سودجویی با وام معیشتی

رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات پایتخت نسبت به هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری احتمالی از شهروندان متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی معیشتی هشدار داد.

سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد اعطای وام یک میلیون تومانی معیشتی به شهروندان از سوی دولت، گفت: در این شرایط ممکن است که متاسفانه افراد سودجو دست به اقدامات مجرمانه زده و با طراحی سایت یا درگاه های پرداخت جعلی اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی متقاضیان یا حتی اطلاعات شخصی آنان نمایند. به همین دلیل ضروری است که شهروندان با هوشیاری کامل نسبت به ثبت نام در این سایت ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ممکن است افراد سودجو سایتی جعلی با آدرسی بسیار شبیه به نسخه اصلی را طراحی نموده و به وسیله پیغامک یا پیغام رسان و شبکه های اجتماعی آن را تبلیغ نمایند. در این شرایط متقاضیان به سایت جعلی راهنمایی شده و در آنجا ممکن است از آنان بخواهند با پرداخت مبلغی اندک درخواست خود را ثبت نمایند. یا حتی ممکن است از اطلاعات هویتی و شخصی این افراد سوءاستفاده گردد.

کاظمی اضافه کرد: همچنین ممکن است با روش هایی نظیر تماس تلفنی و... که اغلب با افراد سالخورده انجام می گردد، آنان را به پای عابربانک کشانده و حساب شان را خالی نمایند. به همین دلیل ضروری است تمامی شهروندان توجه داشته باشند که برای دریافت وام معیشتی حتما اخبار را از وزارت رفاه و رسانه های معتبر پیگیری نمایند و قبل از هرگونه اقدام اصل خبر را در سایت وزارت رفاه یا رسانه های معتبر مطالعه نمایند.

رئیس پلیس فتای تهران عظیم اضافه کرد: جوانان نیز ضروری است در هنگام ثبت نام بسته های معیشتی به عظیم ترها و به خصوص افراد سالخورده و کسانی که مهارت کافی در استفاده از فضای مجازی را ندارند، یاری نمایند تا خدای نانموده مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

وی از شهروندان خواست به پیغامک ها با سرشماره ناشناس و مواردی که با عناوین و تیترهای جلب توجه نماینده از پرداخت وام و تسهیلات خبر داده، توجه ننمایند چرا که به احتمال زیاد به کلاهبرداری منجر خواهد شد.

ضمیمه تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1310

به "شکار افراد ساده لوح به بهانه وام یک میلیونی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار افراد ساده لوح به بهانه وام یک میلیونی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید