سینما های بارسلون دوباره تعطیل شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، با از راه رسیدن موج دوم ابتلا به ویروس کووید-19 سینما های بارسلون دوباره تعطیل شدند.

سینما های بارسلون دوباره تعطیل شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، کمتر از یک ماه پس از آنکه سینما های بارسلون در 26 ژوئن (5 تیر) کارشان را از سرگرفتند، اکنون دوباره مجبور به تعطیلی شدند. تعطیلی سینما ها بخشی از مقررات مربوط به شیوع موج دوم کروناست که برای در خانه ماندن مردم توسط دولت منطقه کاتالان اتخاذ شده است.

تعطیلی سینما های این منطقه از شنبه 19 جولای آغاز شده است.

هر چند در اعتراض به این تصمیم پادشاه فیلیپ ششم و همسرش لتیتیا در توییتر اعلام کردند که شنبه شب به یک مجموعه چند منظوره مادرید رفتند و فیلم تماشا کردند تا از بخش سینما حمایت نمایند، اما جمعیت حدود 4 میلیون نفری بارسلون تنها اجازه دارند برای فعالیت های ضروری خانه را ترک نمایند.

با این تصمیم دولت کاتالان، 267 پرده سینما که در 28 مجموعه سینمایی واقع هستند کار خود را متوقف کردند. این سینما ها 63 میلیون یورو (71.2 میلیون دلار) در گیشه 2019 فروش نموده بودند که حدود 10 درصد کل فروش سینمایی اسپانیا است. این در حالی است که بازار فیلم اسپانیا پنجمین بازار عظیم سینما در اروپا را تشکیل می دهد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران کاتالان از این تصمیم به عنوان یک فاجعه یاد کرد. وی گفت: این شرایط و بستن فوری سینما ها به این معنی است که توزیع فیلم های عظیم تر متوقف می گردد و تنها این فیلم ها هستند که می توانند گیشه را دوباره فعال نمایند.

وی اضافه کرد: بستن سینما ها این سیگنال را می رساند که در هنگام اجرای قدامات ایمنی سینما ها امن نیستند، در حالی که دیگر اشکال گردهمایی های اجتماعی مثل رستوران ها یا مهمانی های خیابانی هنوز دارند ادامه می یابند.

این در حالی است که نخستین نشانه های بهبودی در سینما های اسپانیا از 15 جولای (25 تیر) و با نمایش اسکوب! مشاهده شده بود که در روز نخست اکران موجب فروش 107 هزار یورویی (121 هزار دلار) شد که نشان دهند افزایش 43 درصدی فروش در مقایسه با چهارشنبه پیشش بود.

حدود 60 درصد سینما های کاتالانیا از 26 ژوئن دوباره بازگشایی شدند و این همراه با برگزاری یکی از اولین فستیوال های دنیا یعنی جشنواره فیلم بی سی ان بود که 8 هزار نفر را به خود جلب کرد.

سخنگوی دولت کاتالونیا در بیانیه ای گفت برای اینکه مجبور نشویم در هفته های آینده بار دیگر همه کشور را قرنطینه کنیم، چاره ای نداریم جز اینکه در این منطقه فعالیت ها را کند و محدودیت های اجتماعی را اجرا کنیم.

محدودیت های جدید برای 2 هفته در کلانشهر بارسلون و شهر های اطراف اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1422

به "سینما های بارسلون دوباره تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما های بارسلون دوباره تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید