سونی در CES 2022 از اولین تلویزیون QD، OLED 4K جهان رونمایی کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، بعد از سامسونگ و ال جی، سونی هم ساعاتی قبلی از جدیدترین تلویزیون های خود رونمایی کرد که از ویژگی های جذابی بهره می برند. در این میان، باید به معرفی اولین تلویزیون QD-OLED 4K دنیا اشاره کنیم. سونی برخلاف سامسونگ و ال جی در زمینه فراوری پنل های نمایشگر فعالیت ندارد و در عوض با تمرکز بر بخش هایی مانند پردازش تصویر، امکانات مفیدی را برای کاربران ارائه می دهد.

سونی در CES 2022 از اولین تلویزیون QD، OLED 4K جهان رونمایی کرد

Sony A95K QD-OLED

اول از همه باید به تلویزیون های سری A95K QD-OLED بپردازیم که طبق ادعای این شرکت، حتی در روشن ترین صحنه ها هم می توانند طیف رنگی کاملی را نمایش دهند. مانند تلویزیون های QD-OLED سامسونگ که قرار است در آینده نزدیک معرفی شوند، سونی هم لایه کوانتوم دات را بر روی پنل اولد تعبیه نموده است. چنین کاری به معنای پخش بهتر نور و رنگ خواهد بود و در کل تصاویر واضح تر و روشن تری به نمایش درمی آیند. از دیگر امکانات این تلویزیون می توانیم به رفرش ریت 120 هرتز و بهره گیری از گوگل تی وی اشاره کنیم.

تلویزیون های mini-LED

سونی در نمایشگاه CES 2022 از تلویزیون های Z9K 8K و X95K 4K هم رونمایی نموده که مبتنی بر پنل mini-LED هستند. همانطور که احتمالا می دانید، نمایشگرهای mini-LED اساسا LCD محسوب می شوند ولی برای نور پس زمینه از LED های بسیار کوچک تری استفاده می گردد. به همین دلیل کاربران در نهایت از کنتراست بسیار بهتری بهره مند خواهند شد. Z9K یک تلویزیون 8K است که در دو میزان 85 و 75 اینچی راهی بازار می گردد و کاربران برای خرید تلویزیون X95K می توانند بین 3 میزان 85، 75 و 65 اینچ دست به انتخاب بزنند.

دوربین براویا

دوربین براویا یک وب کم مخصوص است تمام تلویزیون های مدل 2022 سونی می توانند از آن بهره مند شوند. طبق اعلام سونی، این وب کم قادر به تشخیص حضور افراد است و می تواند بر این اساس کیفیت صدا و تصویر را تنظیم کند. علاوه بر اینکه اگر فاصله افراد نسبت به تلویزیون بسیار کم باشد، یک پیغام هشدار بر روی نمایشگر پدیدار می گردد که این مشخصه به خصوص برای بچه ها بسیار مفید خواهد بود. اگر هم کسی در حال تماشای تلویزیون نباشد، این وب کم می تواند حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال کند.

سونی اعلام نموده که قیمت و تاریخ عرضه این تلویزیون ها را در فصل بهار اعلام خواهد نمود. این یعنی کاربران برای خرید آن ها باید حداقل چند ماه منتظر بمانند.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2246

به "سونی در CES 2022 از اولین تلویزیون QD، OLED 4K جهان رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی در CES 2022 از اولین تلویزیون QD، OLED 4K جهان رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید