راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی گردید

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس هشدار داد که گروه های راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی و رو به رشد در این کشور به شمار می روند.

راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی گردید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش ایرنا، نیل باسو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: 10 درصد از 800 پرونده در حال آنالیز دایره ضد تروریسم انگلیس، درباره گروه های راست افراطی است که این میزان افزایش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه نموده است.

وی با بیان اینکه خطر ناشی از گروه های اسلام افراطی از دو سال پیش مهار شده، اضافه نمود: اما رشد جنبش های راست افراطی و افزایش هم زمان جرایم مرتبط با تنفر باید همه را به فکر وادار کند.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس خاطر نشان کرد: افزایش آمار اسلام هراسی، یهودستیزی و جرایم نژادپرستانه نشانه افزایش افراطی گری در این کشور است که باید به طور جدی با آن مقابله کرد.

باسو مطرح نمود: از 22 حمله تروریستی که از مارس 2017 (فروردین 1396) خنثی شده، هفت مورد مربوط به گروه های راست افراطی است.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس همچنین نسبت به حملاتی که به وسیله فضای مجازی سازماندهی می گردد هشدار داد و شناسایی به موقع تمام تهدیدها را امری غیر ممکن دانست.

وی تروریست های تنها را هم یکی از دیگر از مسائل دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت: بزرگترین نگرانی من این است که افراد در گروه های راست و اسلام افراطی ظرف چند روز یا هفته، جذب ایدئولوژی های رادیکال شده و ما قادر به پیشگیری نیستیم.

آمار جرایم ناشی از تنفر در انگلیس، از سه سال پیش به این سو که مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، افزایش چشمگیری را تجربه نموده است.

درن آزبورن سال 2017 میلادی تحت تاثیر اندیشه های رهبر گروه ضد اسلامی لیگ دفاعی انگلیس به نام تامی رابینسون با خودروی ون به نمازگزاران مسجد فینزبری در شمال لندن حمله کرد و یک قربانی برجای گذاشت.

بعدها گزارش شد که او قصد داشت تا به راهپیمایان روز جهانی قدس لندن حمله کند اما با توجه به حضور ماموران پلیس از این اقدام صرف نظر کرد.

سال قبل از این حادثه نیز یکی از اعضای گروه های فزونی طلب نژاد سفید، جو کاکس نماینده مجلس عوام انگلیس و هوادار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را در خیابان به گلوله بست.

همان زمان یک عضو گروه نونازی و افراطی اقدام ملی انگلیس هم فرد مهاجری را گردن زد.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس هشدار داد که سیاستمداران این کشور باید در اظهارات خود درباره برگزیت و مسائل مهاجران احتیاط بیشتری را به خرج دهند.

وی به طور غیرمستقیم فضای موجود را به تحولات سیاسی نسبت داد و گفت: تروریست های راست افراطی افرادی را که با اندیشه های آنها همسو نیستند هدف قرار می دهند.

مسعود شجره رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز معتقد است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آنچنان که ادعا می گردد ربطی به مسائل مالی نداشته و در اصل یک جنبش ضد مهاجر، ضد اقلیت و نژادپرستانه است.

وی در گفت وگو با ایرنا گفت آمار دقیقی از حملات اسلام هراسانه در انگلیس وجود ندارد اما طبق برآوردهای انجام شده 95 درصد مسلمانان اسلام هراسی را در رسانه ها لمس، 15 درصد حمله فیزیکی و 50 درصد تبعیض در شغل، آموزش و غیره را تجربه نموده اند.

شجره این آمار را با توجه به جمعیت مسلمانان انگلیس نگران کننده خواند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 600

به "راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید