خودروهای سبز، راه کار چینی ها برای مبارزه با آلودگی هوا

به گزارش تور گرجستان ارزان، یکی از مهمترین اقدامات دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا، توسعه صنعت خودروهای برقی سازگار با محیط زیست است که انتظار می رود این کشور را به بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی دنیا تبدیل کند.

خودروهای سبز، راه کار چینی ها برای مبارزه با آلودگی هوا

با تور ترکیبی چین تابستان 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، گرچه خرید وسایل نقلیه الکتریکی در چین هنوز چشمگیر نیست، اما در سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان، اگر کشور چین در زمینه فراوری و فروش خودروهای الکتریکی حرکتی رو به جلو داشته باشد، این امر سبب کاهش قیمت فراوری این خودروها خواهد شد و با توجه به جمعیت زیاد این کشور، تاثیر آن در سراسر دنیا قابل مشاهده خواهد بود.

افزایش آلودگی هوا در چین به این معنی است که دولت راه دیگری به جز سرمایه گذاری و اختصاص یارانه به بخش فراوری خودروهای سبز ندارد؛ مناطق مختلف چین اغلب پوشیده در غبار ناشی از ذرات ریز آلاینده ها هستند که تهدید جدی برای سلامت شهروندان است.

در حالی که بیشترین آلودگی، ناشی از زغال سنگ استفاده شده در صنایع مختلف است، دود منتشر شده از اگزوز خودروها را نمی توان نادیده گرفت.

حدود 331 هزار از 24 میلیون خودروی جدیدی که در سال گذشته در چین فروخته شد، الکتریکی بودند.

اعلام نارضایتی مردم از شدت آلودگی ها، سبب شد دولت حدود هشت هزار و 400 دلار به خریداران خودروهای سبزی که میزان انتشار آلاینده از آنان صفر یا نزدیک به صفر است، یارانه بپردازد.

قرار است دولت چین پنج میلیون خودروی سبز را تا سال 2020 میلادی وارد سامانه وسایل نقلیه کشور کند. رانندگان این خودروها می توانند از قوانین مربوط به روزهای آلوده، مانند محدودیت پلاک، تبعیت نمایند.

بعضی از شرکت های داخلی فراورینماینده خودرو در چین روی فراوری و فروش خودروهای هیبریدی و سبز تا سال 2020 هدف گذاری نموده اند تا از مزایای اختصاص داده شده دولت به این خودروها بهره مند شوند.

دولت چین برای رونق بازار این خودرو ها، یارانه و مزایا را فقط به فراورینمایندگان داخلی اختصاص داده است؛ این راه حل سبب شده است فراورینمایندگان دنیای همچون مرسدس بنز، نیسان، فورد، رنو و جنرال موتورز نیز به سرمایه گذاری در این بازار علاقمند شوند و برای به دست آوردن بازار چین با یکدیگر رقابت نمایند.

دولتمردان چین بر این باورند که بازار خودروهای سبز در چین رو به رشد است و آینده درخشانی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 971

به "خودروهای سبز، راه کار چینی ها برای مبارزه با آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای سبز، راه کار چینی ها برای مبارزه با آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید