خانه امیرکبیر بازسازی می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، عبدالمهدی مستکین در جشنواره انگور روستای هزاوه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگری و وجود فضای طبیعی این روستا اضافه کرد: نگذارید سایه شوم ویلاها چهره زیبای این منطقه را خدشه دار کند و این ترکیب عالی و طبیعت بکر را بر هم زند.

خانه امیرکبیر بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل مسکونی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی ادامه داد: در دیداری که از خانه تاریخی امیر کبیر در این روستا داشتم با شرایطی که هم اکنون دارد برایم خوشایند نبود. امیر کبیر چهره سیاسی، فرهنگی در جهان است و نباید این چنین زادگاهش و خانه ای که در آن تفکراتش شکل گرفته است در غبار غفلت و فراموشی قرار بگیرد.

مستکین گفت: در چهره های یکایک جوانان این روستا قدرت و توانمندی مشهود است که این توانمندی ها نباید هدر رود.

وی توضیح داد: سعی کنید هویت این دیار مخدوش نگردد، باید از هویت زادگاه امیر کبیر و قائم مقام فراهانی صیانت گردد.

در ادامه این جشنواره سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم گفت: با سیاستی که این سازمان در دستور کار دارد برنامه های زیربنایی برای توسعه گردشگری شروع شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با این سیاست امکانات زیربنایی در روستاها با هدف اشتغالزایی فراهم گردد تا شرایط ماندگاری جمعیت در روستاها مهیا گردد.

وی تاکید نمود: همه مسئولان استانی و کشوری باید در این زمینه همکاری تنگاتنگ داشته باشند تا کار با موفقیت پیش رود.

حسینی در سرانجام گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها در روستاها با هدف شناسایی پتانسیل روستاها و با هدف ایجاد اشتغال است.

حسین بختیاری فرماندار اراک هم با اشاره به اجرای بیش از 30 برنامه متنوع فرهنگی در 2 هزار مکان اراک به مناسبت هفته فرهنگی اراک گفت: جشنواره انگور در مکانی از استان مرکزی برگزار می گردد که تولیدات آن زبانزد جهان است.

فرماندار اراک ادامه داد: زادگاه امیر کبیر در تاریخ جهان ثبت شده و از افتخارات این استان است.

وی یادآور شد: برای توسعه و ایجاد اشتغال در این روستا برنامه های گسترده ای در دستور کار است.

بختیاری وجود باغ های انگور و پتانسیل های طبیعی و گردشگری در منطقه را زمینه ساز ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: احتیاج است در این روستا بستر و شرایط زیربنایی مهیا گردد.

وی گفت: بحث صنایع تبدیلی از سنتی به مدرن در این منطقه از دیگر برنامه های فرمانداری اراک است که با همکاری مسئولان کشوری و استانی به زودی شرایط توسعه در این استان مهیا خواهد شد.

در این جشنواره معصومه حسین خانی دهیار روستای هزاوه هم هدف از برگزاری پنجمین جشنواره انگور را شناسایی و عرضه تولیدات و محصولات 18 نوع انگور و مشتقات آن بیان داشت و گفت: امیدواریم توجه مسئولان به این منطقه و زادگاه امیرکبیر موجب گردد تا شرایط اشتغال و گردشگری در این روستا که از پتانسیل خوبی برخوردار است فراهم گردد.

وی یادآور شد: برای ماندگاری روستائیان در این روستا باید گردشگری توسعه پیدا کند.

در حاشیه این جشنواره نیز برنامه های متنوعی توسط هنرمندان محلی اجرا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1017

به "خانه امیرکبیر بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه امیرکبیر بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید