جوانان رقابت را شروع کردند، نوای آذربایجان در نیاوران

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از روز دوشنبه 22 مرداد مه با اجرای گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در بخش موسیقی نواحی در فرهنگسرای نیاوران تهران شروع شد. شرکت کنندگان این بخش طی روز اول جشنواره در سه بخش به نواختن تار، قانون، گارمون، کمانچه، قوپوز، دایره و نقاره پرداختند و هیات داوران متشکل از جابر اطاعتی، ایمران حیدری و شهریار صدیق، این هنرمندان جوان موسیقی آذربایجان را مورد قضاوت قرار دادند.

جوانان رقابت را شروع کردند، نوای آذربایجان در نیاوران

علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در ابتدای برنامه های روز اول ضمن خیرمقدم به حاضران و ارائه توضیحاتی پیرامون جشنواره، از حضور نوازندگان جوان و نوجوان ابراز خرسندی و برای آن ها اجراهای موفقی را آرزو کرد.

قسمت ابتدایی نخستین روز جشنواره به سازهای تار، قانون، گارمون اختصاص داشت و نوازندگان از ساعت 9 تا 13 به نواختن ساز خود پرداختند.

نخستین شرکت کننده یانا رنجبران اصل از گروه سنی الف بود که با ساز تار روی صحنه آمد و سپس به ترتیب سینا سنجری باسمنج، آراز قاسمی، فواد مصلحت جو زهرا میرزایی و آراز وجودی اجراهای خود را ارئه کردند. سپس نوبت به گروه سنی ب رسید. در این بخش مهران بهروزی اولین شرکت کننده ای بود که از این گروه سنی به نواختن سازش، تار، پرداخت. فرزین رازقی و علی سیاح از تبریز نیز یکی پس از دیگری به اجرای خود پرداختند. این در حالی است که المان اطهری، سئویل اقدسی و ناصر مددی در گروه سنی ج به رقابت پرداختند.

بخش اول برنامه پس از استراحتی کوتاه با ساز قانون ادامه پیدا کرد و پانیذ ستاری از تبریز در گروه سنی الف به عنوان تنها شرکت کننده این ساز، برنامه ای را اجرا کرد. سپس نوبت به ساز گارمون رسید که در این بخش پویا دایلاری اصل و محمدرضا محمد وند از گروه الف به رقابت پرداختند. ائلشن سلیمیان تنها شرکت کننده در رده سنی ب بود که روی صحنه آمد. در ادامه گروه سنی ج با سه شرکت کننده رقابت کرد. در این گروه سینا حسن زاده، بهنام خداداد لشگری و سمیرا مرکب سازی هر سه از تبریز حضور داشتند.

بازه زمانی 14 تا 16 نیز به ساز کمانچه اختصاص داشت و هشت شرکت کننده منتخب در دور نهایی با هم به رقابت پرداختند. ابتدا شرکت کننده ای از رده سنی الف روی صحنه حاضر شد. پس از آن نیز پارمیس ستاری، سماء شجری باسمنج، آرین ضمیری، رضا محمدی دوشتور از تبریز در این رده سنی کمانچه نوازی کردند. البته ساز کمانچه تنها یک شرکت کننده در گروه سنی ب داشت. آرمین زینال زاده به عنوان شرکت کننده این گروه نواخت و بعد اعضای منتخب رده سنی ج برای قضاوت نهایی روی صحنه حاضر شدند. آیلار جهانگیری و روزبه مقدم نژاد از تبریز و مسعود قلی زاده از میانه برگزیدگان راه یافته به این بخش بودند.

پس از استراحتی، بازه زمانی سوم برنامه از ساعت 17 تا 21 شروع شد. این بخش به ساز های قوپوز، دایره و نقاره اختصاص داشت. ضمن اینکه گروه سنی الف شروع کننده بخش قوپوز نوازی بود. در ابتدا سهیل اسلامی گندم آباد از کرج برای داوران نواخت و چس از او نیز امیرمحمد باقری از شهر قدس برنامه اش را اجرا کرد. عارف بهرامی و ابراهیم مراد نقم نیز کار خود را ارائه کردند و نوبت به دختران رده سنی الف رسید. در این بخش ساناز سفر کن لیقوان، اسماء میکائیلی و دنیا یاری به اجرا پرداختند.

نوای قوپوز در فرهنگسرای نیاوران ادامه داشت که طی آن هنرمندان شرکت کننده در گروه سنی ب و ج نیز روی صحنه آمدند. در رده سنی ب امین جودت، محمدرضا حمیدی، سپهر حیدری و در رده سنی ج عارف احمد زاده دوشتور، علی رجبی، محمد علیزاده و فرزاد نادرالوجود هنرنمایی کردند.

بخش خاتمهی نخستین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هم به دایره و نقاره اختصاص داشت. برای ساز دایره از هر گروه سنی یک نفر در رقابت نهایی حضور داشت. افرا اصلان حسینی در گروه سنی الف، یاشار باباپور در گروه سنی ب و مصطفی حسین نژاد در گروه سنی ج هر سه از تبریز به اجرای برنامه پرداختند.

در سرانجام ساز نقاره طنین انداز شد. در این بخش نیز تنها سه شرکت کننده حاضر بودند. اصغر دسینه خیاو و امیررضا طوبائی نژاد در گروه سنی ب و محمد آذری در گروه سنی ج به رقابت پرداختند که خاتمه بخش نخستین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 76

به "جوانان رقابت را شروع کردند، نوای آذربایجان در نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان رقابت را شروع کردند، نوای آذربایجان در نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید