توجه نداشتن به حجت الهی در برطرف مسائل، مانع ظهور منجی است

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک کارشناس مذهبی گفت: از بدترین باور ها قبول داشتن خودمان برای رفع کردن مسائل بدون در نظر داشتن حجت الهی است.

توجه نداشتن به حجت الهی در برطرف مسائل، مانع ظهور منجی است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، داوود صفرزاده نویسنده و کارشناس مذهبی، درباره ملزومات ظهور منجی گفت: ظهور امام عصر (ع) منوط به اذن قطعی خداست و لزوماً وابسته به یک شرط خاص نیست. به همین جهت فرمودند که خداوند کار او (امر ظهور منجی) را در یک شب اصلاح می نماید. پس به هیچ شرطی جز خواست خدا بستگی ندارد و به همین دلیل به دعا برای فرج امیدواریم و ما را به این کار توصیه نموده اند.

او ادامه داد: وقت ظهور تعیین نیست و به اعتقاد بعضی اساساً تقدیر نشده است؛ حتی وقت گذاران این واقعه دروغگو خوانده شده اند.

صفرزاده با بیان اینکه مسائلی باعث غیبت امام عصر (ع) شده است که برای ظهور باید برطرف شوند، گفت: مردم از ابتدا در پی قتل حجج الهی بودند. اهل ایمان هم به صاحب الزمان توجه نداشتند؛ هرچه توجه مردم به ایشان افزایش یابد، طبعاً برای باز شدن گره، امید بیشتری می رود.

این نویسنده کتاب های مذهبی و مهدوی اضافه نمود: برطرف موانع غیبت در گرو دست کشیدن مردم از معاصی و گناهان نیز هست تا شایستگی برای درک ظهور بیشتر گردد.

او گفت: در راستای دو نکته قبل، یکی از بدترین باور ها قبول داشتن خودمان برای برطرف کردن مسائل بدون در نظر داشتن حجت الهی است؛ این باور دوری از رحمت خدا را به همراه دارد و خدا آدمی را به حال خود وا می گذارد. در چنین حالتی، خداوند انسان را برای اصلاح کار رها می نماید تا جایی که در بدبختی و بیچارگی غرق می گردد.

این نویسنده و کارشناس مذهبی تأکید کرد: موضوع ظهور یک نمایش نیست که برای آن سناریو نوشته گردد؛ اضطرار یعنی درماندگی و مردم وقتی درمانده خواهند شد که طبعاً به اضطرار برسند. ولی تا وقتی که امید به خود و حساب بانکی شان دارند، به دادرسی خدا باور ندارند، سفره دلشان را همه جا باز می نمایند و به همه جز خدا امید دارند و مضطَر نیستند.

صفرزاده در سرانجام یادآور شد که برای رخ دادن امر ظهور، باید در حوزه معرفت و باور دینی اتفاق خوبی بیفتد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1243

به "توجه نداشتن به حجت الهی در برطرف مسائل، مانع ظهور منجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه نداشتن به حجت الهی در برطرف مسائل، مانع ظهور منجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید