برگزاری چهارمین همایش خوراک در گیلان با موضوع سفره های عاشورایی

به گزارش تور گرجستان ارزان، چهارمین همایش گردشگری خوراک با موضوع سفره های عاشورایی، چهارشنبه 24 مهرماه به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با شرکت بیش از 30 واحد پذیرایی و رستوران از سراسر گیلان در مجتمع پذیرایی آبشار رشت برگزار گردید.

برگزاری چهارمین همایش خوراک در گیلان با موضوع سفره های عاشورایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، در این همایش بیش از 100 نوع غذای اصیل و محلی گیلان در قالب 30 غرفه آشپزی در معرض دید علاقمندان و شرکت نمایندگان نهاده شد.

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: گردشگری خوراک همانند صنعت گردشگری در کشورمان نوپاست و هنوز از پتانسیل این نوع گردشگری که به شکل بالقوه در استان وجود دارد، استفاده نکرده ایم.

او با اشاره به اینکه در داخل استان و حتی کشور از گردشگری خوراک استقبال خوبی می گردد، اضافه نمود: هنوز گام مثبتی در جهت جذب گردشگر خارجی در صنعت گردشگری خوراک برداشته نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور با استفاده از راهکارهای علمی و عملیاتی، پیشنهادات پژوهشگران صنعت گردشگری و آنالیز عوامل عدم پیروزیت در این زمینه بتوانیم ظرفیت بالقوه گردشگری خوراک را بالفعل کنیم و به انتظارات به حق مردم گیلان جامه عمل بپوشانیم.

امیرانتخابی اظهار کرد: تنها در شهرستان رشت 600 واحد پذیرایی و رستوران وجود دارد که نشان می دهد تمایل و علاقه مردم به صنعت غذا و خوراک زیاد است اما متاسفانه نتوانسته ایم از گوناگونی غذایی گیلان بهره ببریم و شاهد تنوع غذاهای بومی در این واحدها باشیم. همچنین یکی از دلایل اصلی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی ترویج آداب، رسوم، غذاهای محلی و سنتی گیلان است.

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت در این همایش با اشاره به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سال 94 در یونسکو به ثبت رسیده است، تاکید نمود: باید انتخاب این عنوان برای شهر رشت، خروجی مثبت داشته باشد تا در اقتصاد شهر و جذب گردشگر نیز تأثیرگذار باشد.

او بهره گیری از این موقعیت را برای شهر رشت مهم توصیف کرد و اضافه نمود: همه دستگاه های اجرایی و مسئولان مرتبط باید به به شهرداری رشت یاری نمایند تا شهر خلاق خوراک شناسی رشت به اهداف خود دست پیدا کند.

در خاتمه این همایش، روشن بابایی همتی استادیار پژوهشگاه گیلان شناسی دانشگاه گیلان با بیان نمونه های پیروز جهانی در گردشگری خوراک، راهکارهایی را جهت توسعه این نوع گردشگری در استان به شرکت نمایندگان ارائه کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 773

به "برگزاری چهارمین همایش خوراک در گیلان با موضوع سفره های عاشورایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین همایش خوراک در گیلان با موضوع سفره های عاشورایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید