امّان، مرکز تاریخی اردن

به گزارش تور گرجستان ارزان، آیا شما هم از علاقه مندان به شهرهای تاریخی با آثار دیدنی فراوان هستید؟ اگر پاسخ تان مثبت بود، به شما توصیه می کنیم که حتما عمان را در نظر داشته باشید! امّان یا به عربی (عمان) مرکز اردن بوده و از معروف ترین شهر های باستانی دنیا است که هواداران زیادی دارد. جالب است بدانید که عصر حجر تازه، از امّان آغاز شده و اگر به این شهر سفر کنید، قطعا مجذوب انواع آثار تاریخی و هنری از عصر حجر خواهید شد. علاقه مندان به آثار باستانی، می توانند در این مکان مجسمه هایی حیرت انگیز به به قدمت 7250 سال قبل از میلاد را ببینند. تا انتهای این مقاله با تور مجازی امان با خبرنگاران همراه باشید.

امّان، مرکز تاریخی اردن

تاریخچه انتخاب نام امّان

در طول زمان های مختلف، امّان فقط به یک نام شناخته نمی شد و نام های زیادی را در دوران های مختلف تجربه نموده است. به طور مثال در عصر آهن، این شهر را آمون می گفتند. پس از گذشت مدت ها این شهر در دوره یونان و روم فیلادلفیا نام گرفت. درنهایت با ظهور اسلام در این منطقه، این شهر امّان نام گرفت.

مکان های تاریخی امّان

شهر زیبای امّان امروزه یک کلان پیشرفته محسوب می شود که قطب بزرگی برای گردشگران علاقه مند به آثار باستانی است. ارگ امّان یا جبل القلعه مکانی مجذوب کننده برای دوست داران آثار تاریخی بوده که بیشتر آثار باستانی امّان را در خود جای داده و منطقه ای پراهمیت برای امّانی ها محسوب می شود. مکان هایی مثل بقایای معبد هرکول، کلیسای بیزانسی، کاخ اموی و دیگر بناهای مربوط به دوره های مختلف در این منطقه دیده می شود. حتی برخی از این بناها مربوط به دوران عثمانی هستند.

از آن جایی که امّان پر از آثار تاریخی زیبا و تماشای است، قانونی در این شهر به تصویب رسیده است که ساخت و ساز ساختمان های بالاتر از چهار طبقه را در مرکز شهر ممنوع می نماید. با این قانون زیبایی های شهر بیش از پیش به نمایش گذاشته می شود و خانه های کوچک سفید با نمای آهکی یا ماسه سنگ، بعلاوه حیاط هایی دنج و بالکن هایی که با آثار باستانی زینت داده شده اند، چشم انداز بسیار مجذوب کننده و دل فریبی ایجاد می نماید.

تئاتر در امّان

سال ها پیش یعنی حدود 130 سال بعد از میلاد مسیح، امپراتور آنتونینوس پیوس از شهر زیبای امّان بازدید کرد و به افتخار حضور امپراتور، یک تئاتر رومی در پای قلعه امان ساخته و اجرا شد. این مکان امروزه نیز به عنوان مکانی برای اجرای تئاتر و انواع فعالیت های فرهنگی استفاده می شود. این سازه فوق العاده، در دامنه حدود 6000 نفر ظرفیت دارد و در دامنه تپه ای ساخته شده و با تونلی به داخل تپه راه دارد. برای رفاه و آسایش بیش تر تماشاگران، جهت این سازه به سمت شمال است، تا نور خورشید مانع تماشای تئاتر نشود.

در نزدیکی پای قلعه مکانی به نام Odeon با یک تئاتر رومی کوچک دیگر وجود دارد. از جاذبه های زیبای نزدیک Odeon، فواره ای رومی به نام Nymphaeum است که به 191 سال پس از میلاد باز می شود. پس از تماشای تئاتر در این منطقه، هرگز تماشای این فواره زیبا و دل ربا را از دست ندهید. مجموعه odeon، ساختمانی دو طبقه با نمای مرمر و کنده کاری های سنگی بوده که حوضی به وسعت 600 متر مربع و به عمق سه متر، زیبایی آن را چند برابر نموده است. فواره کوچکی نیز در این حوض قرار گرفته است اما به دلیل قدمت زیاد، شکوه سابق خود را از دست داده است. این حوض بسیار زیبا درحال بازسازی و بازسازی بوده و به زودی زیبایی چشم گیر خود را بازمی یابد.

میله پرچم راغدان امان

میله پرچم راغدان، یکی از جاذبه هایی است که از نظر تاریخی و شکوه در امّاان معروف بوده است. این میله در سال 2003 با ارتفاع آن حدوداً 126.8 متر، در نزدیکی کاخ سلطنتی ساخته شد. راغدان دومین میله پرچم بلند بعد از میله پرچم 130 متری عقبه است و هفتمین میله پرچم آزاد ایستاده در دنیا به شمار میرود. پرچمی به ابعاد 60 در 30 متر از این میله برافراشته شده است و شکوه و عظمت این شهر را به رخ گردشگران می کشد. این پرچم بزرگ، سر و صدای زیادی ایجاد می نماید به حدی که هنگام وزش بادهای شدید باید آن را پایین آورد تا باعث آزار و وحشت گردشگران نشود.

موزه سلطنتی اتومبیل، نمایش دهنده پیشرفت اردن

اگر به امّان سفر کردید، موزه سلطنتی اتومبیل، مقصدی بسیار مجذوب کننده و حیرت انگیز برای شما خواهد بود. این موزه نمادهایی از پیشرفت تاریخ اردن و امّان را به تصویر می کشد و اطلاعات جالب و مفیدی برای گردشگران دارد. عتیقه های این موزه به وسیله شاه فقید حسین بن علی، جمع آوری شده است. تماشا کردن از موزه سلطنتی اتومبیل، ساعت های شاد و مجذوب کنندهی را برای شما و همراهان تان رقم می زند.

سخن پایانی

تماشای آثار تاریخی کشور های مختلف برای برخی افراد بسیار مجذوب کننده بوده و اطلاعات مفیدی و مجذوب کنندهی در اختیار گردشگران قرار می دهد. گاهی این اطلاعات برای گردشگران بسیار مجذوب کننده و شنیدنی به حساب می آیند و تمایل به شنیدن دوباره دارند! امّآن یکی از برترین مقاصد برای گردشگری است. این مکان با به همراه آثار تاریخی مجذوب کننده، مقصد سرگرم کننده و تماشای ای به شمار میرود. حتی، در خیابان های باستانی و مدرن امّآن نیز می توانید نمادهای تاریخی و زیبا مشاهده کنید و لذت ببرید.

منبع : https://www.airpano.com/360photo/amman-jordan

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2636

به "امّان، مرکز تاریخی اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امّان، مرکز تاریخی اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید