افشاگر آمریکایی بخشیده می گردد؟ ، وعده ترامپ برای بازنگری پرونده اسنودن

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهوری ایالات متحده که هفت سال پیش ادوارد اسنودن را یک جاسوس خائن و سزاوار اعدام خطاب نموده بود، از احتمال عفو افشاگر سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاع داد.

افشاگر آمریکایی بخشیده می گردد؟ ، وعده ترامپ برای بازنگری پرونده اسنودن

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اسنودن در 2013 پس از افشای بعضی اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا به هنگ کنگ و از آنجا به روسیه گریخت تا از خطر بازگشتن به سرزمین مادری و محاکمه شدن در امان بماند. او این روزها در نقطه ای ناملعوم در روسیه زندگی می نماید. دانلد ترامپ همان زمان در توییتر خود ادعا نموده بود اسنودن یک جاسوس است و باید اعدام گردد اما اگر اسناد دولت باراک اوباما را افشا کند، خودش یکی از طرفداران او می گردد.

  • سانسور کتاب اسنودن در چین | سوت زن عظیم شاکی شد

با این حال، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری روز شنبه خود حرف هایی بر زبان آورد که نشان می داد از موضع پیشین درباره اسنودن 37 ساله عقب نشینی نموده و البته از آن بوی عفو و بخشش احتمالی هم به مشام می رسید. ترامپ گفت: درباره این پرونده چندان خبر ندارم و در رد یا تایید بخشش او بحث هایی بسیار مهم و اساسی شنیده ام. هر چند خودم می خواهم نگاهی به پرونده بیندازم و موضوع ادوارد اسنودن را با دقت بیشتر آنالیز کنم.

با اینکه افشاگری های اسنودن ضربه ای عظیم به اعتبار دولت اوباما و ایالات متحده در آمریکا و دنیا وارد آورده بود اما سال 2016 پویش عفو او راه افتاد تا رئیس جمهوری وقت آمریکا را وادار به بخشیدن افشاگر آژانس امنیت ملی کند. این درخواست سال 2017 با بیش از یک میلیون امضا به کاخ سفید داده شد و تا امروز خبری از سرنوشت آن به میان نیامده است.

ترامپ در ماه های اخیر با بی اثر کردن حکم متحد قدیمی خود راجر استون و بخشیدن اتهام جنایی یکی از قانونگذاران ضد مهاجرت ایالت آریزونا به ماجرای عفو توجه نشان داده است. بعضی معتقدند او می تواند با امضای حکم بخش اسنودن این چرخه را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به سود خود کامل کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1463

به "افشاگر آمریکایی بخشیده می گردد؟ ، وعده ترامپ برای بازنگری پرونده اسنودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگر آمریکایی بخشیده می گردد؟ ، وعده ترامپ برای بازنگری پرونده اسنودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید