از ماجرای عروسی کمانداران بی خبر بودم، مقصر حذف نعمتی جرم نکرده!

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شعبانی بهار که در مجمع انتخاباتی چهارماه فدراسیون تیروکمان به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد، امروز چهارشنبه اولین نشست خبری خود را برگزار کرد تا در مورد عملکرد کمانداران اعزامی به هجدهمین دوره بازی های آسیایی صحبت کند.

از ماجرای عروسی کمانداران بی خبر بودم، مقصر حذف نعمتی جرم نکرده!

کمانداران ایران در این دوره از بازی ها تنها به یک مدال برنز در بخش میکس کامپوند اکتفا کردند ضمن اینکه موضوع مرتبط با زهرانعمتی هم حاشیه های زیادی برای این رشته ایجاد کرد

نتایج رضایتبخش بوده است شعبانی بهار به پیغام مقام رهبری و رییس جمهور و دیگر مقامات اشاره نمود و گفت: این خیلی برای من و مجموعه ورزش دلگرم کننده بود و نشان دهنده اینکه نتایج به دست آمده در کاروان رضایت بخش بوده است. باید از این ذائقه خوبی که مسئولان برای مردم ایجاد نموده اند مراقبت کنیم تا در آینده نتایج بهتری برای ورزش در رویدادهای مختلف کسب گردد.

به شان ورزش توجه نمی گردد رئیس فدراسیون تیر و کمان همچنین با تاکید بر اهمیت صندلی رسانه یادآور شد: گاهی احساس می گردد به فلسفه و شان ورزش خیلی توجه نمی گردد. ورزش هدف های بزرگ و مقدسی دارد که تنها بخشی از آن مربوط به قهرمانی و نتیجه گیری است. بخش دیگر به حوزه های سیاسی، اقتصادی و .... مربوط می گردد که واقعا کولاک می نماید.

نقش رسانه ها تاثیرگذار است شعبانی بهار با بیان اینکه وحدت آفرینی، شادی، اتحاد و معرفی آداب و سنت های ایران به دنیا از جمله اهداف مهم از پرداختن به مقوله ورزش است، توضیح داد: باید یاری کرد این مقوله مهم ورزش محقق گردد و نقش رسانه ها در این زمینه قابل توجه است.

سندرم مدال آوری و استرس وی با بیان اینکه سندرم مدال آوری و توجه بیش از حد به آن باعث استرس کاذب در ورزشکاران می گردد، اعلام کرد: علاوه بر این، این موضوع با فلسفه اصلی ورزش تفاوت دارد.

چرا 13 ورزشکار بردید و یک مدال؟ رئیس فدراسیون تیروکمان اعلام کرد. به من می گویند 13 ورزشکار عازم اندونزی نموده اید اما فقط یک مدال گرفته اید، چرا 7 ورزشکار نبردید و همین یک مدال را بگیرید؟ سوال من این است می توان زحمت 4 ساله ورزشکاران را به خاطر مدال نادیده گرفت؟

دریافت سهمیه المپیک موفقیت بزرگی است وی با یادآوری اینکه 9 ماه مسابقات کسب سهمیه المپیک تیمی ریکرو در هلند برگزار می گردد و 8 تیم برتر برای این بازی ها معین می شوند، صحبت های خود را ادامه داد و گفت: در بازی های آسیایی تیم ریکرو ایران برای اولین بار جزو 8 تیم برتر شد. این موفقیتی بزرگ برای ما بود اما اگر بتوانیم در هلند برای المپیک توکیو کسب سهمیه کنیم، باز هم موفقیتی بزرگ است اما اگر در همین المپیک مدال نگیریم، باز هم انتقاد می گردد و این همان سندروم مدال آوری است که آسیب می زند.

کامپوند مردان واقعا ضعیف بود رئیس فدراسیون تیر و کمان با تاکید بر اینکه حضور در رویدادهای بین المللی را باید به عنوان یک فرصت مغتنم شمرد، گفت: در بازی های آسیایی 2014 یک طلا و برنز کامپوند انفرادی و تیمی کسب شد اما برای این دوره بازی های آسیایی، انفرادی کامپوند حذف شد. در تیمی کامپوند مردان اما واقعا ضعیف بودیم.

انتظارات از عبادی بیشتر بود فکر می کردیم در هیچ بخشی روی سکو نرویم حتما در این بخش روی سکو خواهیم رفت اما این اتفاق نیفتاد در حالیکه اسماعیل عبادی در بازی های اسیایی به لحاظ کسب امتیاز، رکورددار است. انتظارات از عبادی بالا بود اما وی شروع خوبی در بخش تیمی نداشت و در نهایت هم تیم ایران حذف شد.

می توانستیم دومی را هم بگیریم شعبانی بهار با یادآوری اینکه تیم میکس کامپوند مدال برنز گرفت، توضیح داد: این موفقیت بزرگ بود هرچند که می توانستیم رده دومی را هم بگیریم. ما در اولین دوره برگزاری این ماده سوم شدیم و برای مان خوب بود.

نتایج در مجموع متوسط بود رئیس فدراسیون تیر و کمان با بیان اینکه از صفر تا صد در جریان رقابت کمانداران بودم، گفت: با شرایط و نتایجی که به آن اشاره شد، می گویم نتیجه کمانداران در بازی های آسیایی در مجموع متوسط بود اما استطاعت این تیم به خصوص در کامپوند می توانست بهتر باشد.

سرمربی زیاد خوشحال بود اشتباه کرد! شعبانی بهار در مورد صحبت های نعمتی مبنی بر اینکه پارک باعث شد زمان رقابتم را از دست بدهم، گفت: پارک از برد نعمتی مشعوف گردیده بود و به همین دلیل زمان رقابت مرحله یک چهارم و یک هشتم را با هم اشتباه کرد. همه کارهای فنی نعمتی دست مربی بود. ما دو سرپرست داشتیم هم برای مردان هم بانوان. وظایف آنها کاملا معین بود و سرپرست کار اجرایی دارد. دباغ کار خود را انجام داده و اگرچه باید دقت نظر هم می داشت.

عذرخواهی می کنیم رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه نعمتی تنها 30 ثانیه به مسابقه دیر رسید، اعلام کرد: با این حال من اعتراض رسمی خود را اعلام کردم، از طرف خودم و مجموعه تیم از این بابت عذرخواهی می کنم. باید مسابقه را مدیریت می کردیم.

شعبانی بهار در ادامه نشست خبری خود به پرسش خبرنگار پاسخ داد.

از داورزنی بپرسید! وی در شروع این بخش در مورد چگونگی برگزاری انتخابات فدراسیون تیر و کمان که با حاشیه های زیادی همراه بود، گفت: این موضوع را از داورزنی بپرسید.

نعمتی در فهرست نبود وی درباره سوگند رحمانی و دلیل اعزام وی به بازی های آسیایی گفت: برای ورود به المپیک باید نفرات را در فهرست اولیه معرفی کنیم اما وقتی وارد فدراسیون شدم، متوجه شدم که زهرا نعمتی اصلا در این فهرست نبوده است، تمام تلاشم را کردم تا به این مسئله رسیدگی کنم، این مسئله نیازمند همراهی کمیته و وزارت و ستاد عالی بود. شخصا می خواستم نعمتی در بازی های آسیایی باشد چون در ریکرو، رکورد بهتری داشت و این را در رقابت های رکوردگیری هم ثابت کرد. در هر صورت موافقت ستاد را گرفتیم و نام وی را وارد فهرست کردیم، اما سوگند بهترین کماندار نوجوان ماست که در المپیک جوانان هم شرکت می نماید. نام وی در فهرست اولیه نبود ضمن اینکه بنا به گفته کمیته، ورزشکار کمتر از 16 سال اجازه شرکت ندارد که البته فدراسیون دنیای خلاف این را می گفت. در نهایت تصمیم بر این بود که نعمتی برود.

ماجرای ازدواج پرسروصدا در جاکارتا شعبانی بهار در مورد ازدواج دو کماندار ایران در جریان بازی های آسیایی که البته مربوط به یک سال پیش بود اما بحثش در جاکارتا مطرح شد نیز شرح داد. وی گفت: سرمایه من صداقت است. اول اینکه عقبه آنها را نمی دانستم و فکر می کردم نامزد هستند. بعدازظهر دیدم یک خبرنگاری به من گفت عروسی داریم گفتم چه عروسی ای؟ گفتم موضوع چیست؟ قیدی گفت هفت ماه پیش عقد کردیم و می خواستیم عروسی بگیریم. اینجا هم می خواهیم علنی بگوییم تا همه مردم بدانند. به من گفتند رییس فدراسیون هستی نمی خواهی چیزی بدهی؟! گفتم فردا مسابقه دارند من هم در جشن مشارکت کنم. این واقعیت بود که گفتم.

برای جذب سرمربی رایزنی کردم رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: در جریان بازی های آسیایی رایزنی های زیادی انجام دادم، با چند کشور و مربی مذاکره کردم تا برای تیم ریکرو یک مربی بگیریم، البته سخت است اما پیگیر هستیم. برای کامپوند هم پیگیر هستیم اما معطل موضوع مربیان نمی مانیم، طی هفته های آینده تمرینات را شروع می کنیم.

با عامل حذف نعمتی چه برخوردی می کنید؟ فدراسیون تیر و کمان با پارک که به گفته زهرا نعمتی زمان رقابت وی را فراموش کرد، چه برخوردی می نماید؟، شعبانی بهار در پاسخ به این پرسش گفت: برخورد معنا ندارد تصمیم می گیریم یا همکاری کنیم یا قطع همکاری. جرم که ننموده است. من مقصران و دلایل اصلی را می دانم. خودم دیده ام و نیازی به تحلیل نیست. خطایی که ایجاد گردیده درباره آنها تصمیم می گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 101

به "از ماجرای عروسی کمانداران بی خبر بودم، مقصر حذف نعمتی جرم نکرده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماجرای عروسی کمانداران بی خبر بودم، مقصر حذف نعمتی جرم نکرده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید