احتمال ناپدید شدن سنگاپور و توکیو

به گزارش تور گرجستان ارزان، گرم شدن کره زمین پیامدهای بسیاری مانند افزایش آتش سوزی و خشکسالی تا ذوب شدن یخچال های طبیعی را با خود به دنبال دارد اما کارشناسان درباره ناپدید شدن شهرهایی مانند توکیو و سنگاپور نیز هشدار داده اند.

احتمال ناپدید شدن سنگاپور و توکیو

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، گرم شدن کره زمین در دهه های اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. افزایش دما باز هم در سال 2015 میلادی با خیز قابل توجهی روبرو شد به طوری که در ماه های گذشته بالاترین دمای هوای ثبت شده را به خود اختصاص داد.

این رکورد در حالی است که اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا National Oceanic and Atmospheric خاطرنشان کرد: سه ماهه اول سال 2015 میلادی رکورددار گرم ترین فصل تاریخ جهان بوده است. بر اساس آمارها، دمای هوای جهان در ماه مارس سال 2015 میلادی حدود 0,85(درجه سلسیوس) بیشتر از میانگین ثبت شده در قرن بیستم بوده است.

این موضوع در حالی است که زمین در سال گذشته رکورد داغ ترین روزهای خود را شکست و سال 2014 میلادی در تاریخ گرم ترین روزهای جهان ثبت شد. کشورهای متعددی در جهان با بحران کم آبی، خشکسالی، آتش سوزی و ... دست به گریبان بوده اند که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

یکی از پیامدهای ویرانگر گرم شدن کره زمین را می تواند در ذوب شدن یخچال های قطبی دانست. مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، افزایش بیش از یک متر از سطح آب های آزاد در فاصله 100 تا 200 سال آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

Michael Freilich، رئیس بخش تحقیقاتی زمین شناسی در آژانس فضایی ناسا معتقد است این روند و افزایش سطح آب های آزاد می تواند تهدید جدی برای مناطق کم ارتفاعی مانند ایالت فلوریدای امریکا، شهرهایی مانند توکیو و سنگاپور باشد و از احتمال ناپدید شدن این شهرها هشدار داد.

دانشمندان با توجه به آنالیز داده های جدید ماهواره ای از افزایش سطح آب های آزاد می گویند: بیش از 150 میلیون انسان در آسیا و در ارتفاعی کمتر از یک متر بالای سطح آب های آزاد زندگی می نمایند.

در سال 1992 میلادی، ناسا و آژانس فضایی CNES اندازه گیری سطح آب های آزاد را شروع کردند و از آن موقع تاکنون سطح آب اقیانوس به طور متوسط تا 7.6 سانتی متر افزایش و در برخی نقاط حتی به 23 سانتی متر نیز رسیده است. دلیل افزایش سطح آب اقیانوس ها را می توان در افزایش روند آب شدن یخچال های طبیعی و همینطور گرم شدن اقیانوس ها دانست.

اصلی ترین نگرانی محققان به ذوب شدن یخ های گرینلند معطوف شده است. در طول دهه گذشته، به طور متوسط و سالانه حدود 303 گیگا تن یخ ذوب شده اند. این به معنی ذوب شدن حجم عظیمی از یخ های قطب جنوب است که به طور متوسط و سالانه به 118 گیگاتن می رسد.

Josh Willis اقیانوس شناس ناسا می گوید: یخ ها سریعتر از پیش بینی ما ذوب شده اند. حتی خطر افزایش ذوب سریعتر آنها نیز وجود دارد. باید آلارم هشدار به صدا درآید زیرا تا 20 سال آینده، سرعت متوسط افزایش سطح آب های آزاد شدت بیشتری خواهد گرفت که پیامدهایی مانند فروپاشی کوه های یخی و همینطور افزایش ارتفاع آب های آزاد تا 3 متر را به دنبال دارد.

منبع: مهر

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 476

به "احتمال ناپدید شدن سنگاپور و توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ناپدید شدن سنگاپور و توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید