آیا در پی افزایش وزن خود هستید؟ چگونه می توان این کار را از راه سالم انجام داد؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، معمولا بسیاری از افراد در پی کاهش وزن خود هستند، اما برای بعضی افراد نیز کمبود وزن یک نگرانی مهم به شمار می رود و در پی روش هایی برای افزایش وزن خود هستند. توجه داشته باشید که افزایش وزن تنها به معنی خوردن بیشتر نیست.

آیا در پی افزایش وزن خود هستید؟ چگونه می توان این کار را از راه سالم انجام داد؟

چند روش سالم برای افزایش وزن:

غذاهای مغذی و پر کالری را انتخاب کنید

برای افزایش وزن باید بیشتر بخورید اما کیفیت کالری مصرفی نیز بسیار لازم است. در پی غذاهای پر کالری بگردید که بعلاوه سرشار از مواد مقوی باشد. این ها می توانند شمال انواع آجیل ها، بادام زمینی، مغزها، آووکادو، خشکبارها، جو، زیتون و روغن های ضروری باشند.

ورزش کنید

ممکن است تصور کنید که ورزش برای کاهش وزن مناسب است، اما ورزش به خصوص ورزش های قدرتی باعث افزایش اشتها و ساخت ماهیچه و عضله در فرد می گردد. پس از تمرین، حتما با مخلوطی از کربوهیدرات ها و پروتئین های سالم سوخت گیری کنید. تن ماهی با نان یا یک کره بادام و موز، غذاهای خوبی بعد از ورزش است.

وعده های غذایی خود را افزایش دهید!

اگر معمولا سریعا بعد از خوردن غذا احساس پر شدن می کنید، می توانید با تغییر 3 وعده بزرگ به 5 تا 6 وعده کوچکتر، کالری بیشتری بخوردید. غذاهایی را بخورید که دوست دارید و مطمئن شوید که برای همه غذاها نسخه های پر کالری را انتخاب کنید. برای مثال، اگر می خواهید یک ساندویچ میل کنید، نانی را انتخاب کنید که در هر برش آن حداقل 110 کالری وجود داشته باشد و مواد غنی از کالری را در ساندویچ خود بگنجانید مانند روغن زیتون، سس مایونز و …

از مصرف نوشابه ها و سایر نوشیدنی های بی کالری بپرهیزید

گاهی اوقات برخی نوشیدنی ها می توانند اشتها را کاهش دهند، بنابراین بهتر است از مصرف محصولات بی کالری، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه و چای جلوگیری گردد. در عوض در پی مواد غذایی و نوشیدنی های مقوی و مغذی باشید مانند شیر و انواع آبمیوه های طبیعی

از خود بیشتر پذیرایی کنید

در حالی که باید تمرکز خود را بر روی غذاهای مغذی نگه دارید حتی اگر کمبود وزن داشته باشید، اما برای بیشتر افرادی که میخواهند وزن اضافه نمایند، رفتارهای گاه به گاه مانند خوردن بستنی یا کیک می تواند یاری نماینده باشد.

نکته: برخی از شرایط و مسائل سلامتی ممکن است احتیاج به محدودیت های غذایی و / یا مکمل داشته باشند. برای ایجاد یک برنامه افزایش وزن که احتیاجهای غذایی شما را برآورده کند، با پزشک خود و یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

منبع: فوت و فن / blogs.webmd.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2410

به "آیا در پی افزایش وزن خود هستید؟ چگونه می توان این کار را از راه سالم انجام داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در پی افزایش وزن خود هستید؟ چگونه می توان این کار را از راه سالم انجام داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید