13 روش سریع و بی دردسر درمان ریزش موی مردان

به گزارش تور گرجستان ارزان، راه حلی برای جلوگیری از ریزش دائم موها وجود ندارد اما روش ها و دارو هایی وجود دارند که از سرعت این فرآیند می کاهند. طاسی سر در مردان ارثی است و حدود 50 درصد از مردان بالای 50 سال را درگیر می کند.

13 روش سریع و بی دردسر درمان ریزش موی مردان

در ادامه در مجله اینترنتی خبرنگاران 13 روش برای کاهش سرعت ریزش موها ارائه می شود که می توانید در مورد آن ها با پزشک معالج مشورت کنید. اگر می خواهید با انواع ریزش مو و نحوه درمان هر یک آشنا شوید، می توانید مقاله درمان ریزش مو را مطالعه کنید.

1- نسخه ها و داروهای درمانی

سازمان غذا و داروی آمریکا ثابت کرده است که دو دارو برای کنترل طاسی سر وجود دارد.

ماینوکسیدیل:

این دارو به شکل مایع در داروخانه ها موجود است. دو بار در روز استفاده کنید. این دارو برای کنترل ریزش موها و رویش دوباره بسیار موثر است.

فیناستراید:

این دارو به شکل قرص است و روزانه استفاده می شود. برای خرید این دارو باید نسخه داشته باشید. هر دوی این داروها ممکن است به یک سال استفاده نیاز داشته باشند تا بتوانند اثرات خود را بروز دهند.

2- پیوند مو

دو نوع مختلف از عملیات پیوند مو وجود دارد در اولی پوست سر جدا می شود و در نوع دوم فولیکول ها استخراج و پیوند زده می شوند.

پیوند فولیکول ها

این روش به نسبت قدیمی تر است. در این روش مقداری پوست از پشت سر جدا می شود و همین موضوع باعث کاهش موهای پشت سر می شود. در این روش فولیکول ها از پوست پشت سر جدا شده و در پوست جلوی سر قرار داده می شوند.

استخراج فولیکول ها

در این روش فولیکول ها از پشت سر خارج شده و به قسمت های طاس سر پیوند زده می شوند. پیوند مو نوعی عمل جراحی است که هزینه بالایی دارد و تا حدی هم ایجاد درد می کند.

ریسک های مهمی در این زمینه وجود دارند. بعنوان مثال ممکن است دچار التهاب یا عفونت شویم. در این صورت درمان های مضاعفی باید روی آن صورت بگیرد.

3- درمان با لیزر

درمان با لیزر التهابات فولیکول ها را کاهش داده و باعث رویش دوباره مو می شود. تحقیقاتی محدودی در این زمینه وجود دارد اما در سال 2016 منابع معتبری گزارش داده اند درمان با لیزر سطح پایین بی ضرر بوده و برای درمان تاسی سر مردان موثراند. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

درمان ریزش سکه ای مو

4- سیگار کشیدن را متوقف کنید

اگر سیگاری هستید حتما در مورد اثرات منفی سیگار بر روی ریه ها آشنایید. اما آیا می دانستید که سیگار کشیدن باعث ریزش مو چین و چروک پوست و سفیدی مو می شود؟ بررسی ها نشان می دهد که تحقیقات بسکمک در زمینه رابطه سیگار کشیدن و ریزش موی سر اجرا شده است.

5- ماساژ پوست سر

ماساژ نه تنها لذت خاصی دارد، باعث تقویت گردش خون در سر شده و فولیکول های سر را فعال تر کند. در یک مطالعه محدود از یک منبع معتبر مردان ژاپنی که 4 دقیقه ماساژ سر در هر روز برای مدت 24 هفته را پشت سر گذاشتند، پس از این مدت موهای ضخیم تری داشتند.

6- رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل می تواند موهای شما را در شرایط مناسبی نگه دارد. رژیم حاوی مقدار زیادی سبزیجات، میوه، غلات سبوس دارد، چربی های اشباع نشده و پروتئین خالص برای سلامتی موها بسیار موثر است. بسکمک از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در رژیم غذایی سالم بسیار برای سلامت موها حیاتی اند.

غذاهای ذیل پیشنهاد می شود:

غذاهای حاوی آهن، مانند گوشت گوساله، خشکبار، سبزیجات برگ سبز، غلات غنی شده با آهن و تخم مرغ بدین منظور بسیار موثرند.

غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی سالمون، ماهی تن، زرده تخم مرغ و برخی دیگر از غذاها غنی از امگا 3 و اسیدهای غیر چرب هستند.

7- یک چک آپ کامل انجام دهید

شرایط ذیل می توانند منجر به ریزش مو شوند:

دیابت، سل پوستی، مسائل تیروئید، خوردن غذاهای ناسالم، فقر آهن، مسائل پوست سر و… با انجام یک چک آپ کامل می توانید تمام مسائل احتمالی را معین کرده و با درمان این مسائل از ریزش موی سر جلوگیری کنید. اگر هر کدام از بیماری ها و مسائل بالا را دارید یا علائم دیگری نیز به همراه ریزش موها دارید حتمن با پزشک معالج تماس بگیرید. به بهبود شرایط بدن ریزش مو نیز کاهش خواهد یافت.

8- کاهش استرس

استرس باعث مسائل زیادی در بدن می شود که یکی از آنها ریزش موی سر است. ریزش موی سر ممکن است به دلیل شرایط استرس زای سبک زندگی باشد.

روش های ذیل برای کاهش استرس پیشنهاد می شود:

  • ورزش مرتب
  • گوش دادن به موسیقی
  • انجام یوگا
  • مدیتیشن
  • خواب کافی

9- استفاده از روغن های مختلف

منابع معتبر اعلام کرده اند که روغن نعناع به رشد موها کمک می کند. روغن رزماری هم به صورت سنتی گردش خون را بهبود داده و باعث رشد بهتر موها می شود. مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که عصاره برگ رزماری رشد موها در موش های آزمایشگاهی را بهبود بخشیده است. روغن نارگیل و روغن زیتون هم برای اینکار معمولاً توصیه می شود اما تحقیقات علمی کافی در این زمینه وجود ندارد.

10- نخل اره ای

نخل اره ای میوه های کوچکی دارد که در فرایند درمان پروستات از آن استفاده می شود. گرچه تحقیقات در این زمینه بسیار محدود است تعدادی مطالعه در این زمینه وجود دارد که تاثیر این گیاه بر رشد موی مردان را تایید می کنند.

11- بیوتین

بیوتین نوعی ویتامین است که در این غذاها یافت می شود:

  • آجیل
  • سیب زمینی شیرین
  • تخم مرغ
  • پیاز

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد که دریافت مکمل های ویتامین بیوتین که به صورت خوراکی مصرف می شود ریزش موها را کاهش می دهد. اما بیشتر این مطالعات در زنان اجرا شده اند و تحقیق زیادی در مورد مردان انجام نشده است.

12- آب پیاز

یک مطالعه قدیمی نشان داده است که استفاده از آب پیاز به همراه داروهای ریزش مو باعث رشد مجدد موها می شود.

13- چای سبز

یکی از دمنوش هایی که برای ریزش مو بسیار مفید است چای سبز است. یک مطالعه قدیمی که بر روی موش ها اجرا شده بود نشان داد ترکیبات پلی فنولیک که در چای سبز وجود دارند درمان طبیعی ریزش موی موش هاست ولی این آزمایش بر روی انسان ها انجام نشده است.

منابع: healthline/webmd

منبع: اُکالا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2183

به "13 روش سریع و بی دردسر درمان ریزش موی مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش سریع و بی دردسر درمان ریزش موی مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید