10 فرمول رنگ موی گیاهی و نکات ماندگار کردن آن ها

به گزارش تور گرجستان ارزان، رنگ کردن مو جزء لاینفک مد و فشن می باشد. با انواع رنگ ها و ترکیبات آماده در بازار رنگ کردن مو به یکی از آسان ترین روش ها برای تغییر ظاهر و مد روز بودن مبدل شده است. اما مشکل این جاست که رنگ موهای شیمیایی موجود در بازار به شما برازندگی و جذابیت را هدیه می نمایند اما روش پرهزینه ای هستند چرا که از یک طرف روی تهیه آن هزینه می کنید و از سویی دیگر به خاطر وجود مواد شیمیایی به موهای خود آسیب می زنید. در ادامه فرمول های ساخت و تهیه رنگ موی گیاهی و طبیعی بیان میکنیم.

10 فرمول رنگ موی گیاهی و نکات ماندگار کردن آن ها

در این مطلب می خوانید:

تست کردن رنگ موی گیاهی روی موها

انواع رنگ موی گیاهی

چگونه رنگ موی طبیعی را ماندگارتر کنیم؟

تست کردن رنگ موی گیاهی روی موها

نکته ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همواره قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید.

در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای تان بگذارید.

بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح 37 درجه سانتی گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید.

در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می آید.

انواع رنگ موی گیاهی

به جای رنگ موهای شیمیایی، شما می توانید با موادی که احتمالاً در خانه دارید، رنگ موی گیاهی و طبیعی بسازید. اگر به دنبال این روش های جایگزین برای رنگ کردن موهای خود هستید، بد نیست رنگ مو های طبیعی زیر را امتحان کنید.

1. رنگ موی گیاهی با حنا

آموزش رنگ کردن مو با حنا در خانه، اولین روش تهیه رنگ موی گیاهی و طبیعی است؛ حنا به طور گسترده ای به همراه دیگر خواص به عنوان رنگ مو استفاده می گردد. حنای گیاهی اصل، همانی است که به موهای شما رنگ قرمز متمایل به قهوه ای می دهد. به حنای سیاه مواد شیمایی اضافه شده است و بنابراین همانند رنگ موهای شیمایی برای پوست و موی تان مضر می باشد.

پودر حنا را بردارید و با آب مخلوط کنید تا به حالت خمیری دربیاید. کل موهای خود را با این خمیر بپوشانید(البته اگر می خواهید حنای تان زودتر رنگ بدهد به مدت یک شب آن را با آب کم درون ظرفی سربسته بخوابانید). سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و حداقل 2 ساعت منتظر بمانید. سپس آن را با آب بشویید.

بیشتر بدانید: روش تهیه و استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو

2. رنگ کردن مو با آب هویج

اگر می خواهید موهایتان رنگ قرمز - نارنجی گردد ، رنگ موی گیاهی با آب هویج را امتحان کنید. رنگ آن بسته به رنگ پایه موهای شما می تواند چند هفته دوام بیاورد. برای رنگ کردن موهای خود با آب هویج:

  • آب هویج را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی همه موهای خود بمالید.
  • موهای خود را در پلاستیک بپیچید و بگذارید مخلوط حداقل یک ساعت روی موهایتان باقی بماند.
  • موهایتان را با سرکه سیب بشویید. اگر موهایتان به اندازه کافی رنگ نگرفت، می توانید روز دیگر این کار را تکرار کنید.

3. رنگ موی گیاهی قهوه ای

شما می توانید با یاری مواد طبیعی رنگ موهای قهوه ای روشن و قهوه ای تیره و قهوه ای بلوطی را تهیه کنید که در ادامه این مطلب طرز تهیه این رنگ موها را مشاهده خواهید کرد.

رنگ مو قهوه ای تیره گیاهی

مواد لازم: حنا : 1 قاشق غذا خوری + قهوه : 3 قاشق غذا خوری + آب جوش: 1 لیوان + ریوند چینی : 3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه رنگ مو: ابتدا قهوه و ریوند چینی را به خوبی آسیاب کنید و سپس آن ها را به همراه یک لیوان آب جوش به مدت 60 دقیقه دم کنید بعد از مدت زمان ذکر شده حنا را به مخلوط این مواد اضافه کنید و سپس حنا را به خوبی با مواد مخلوط نمایید.

سپس رنگ مو را بر روی موهای تمیز خود قرار دهید و با یاری این مواد همه سر خود را ماساژ دهید و بعد از 60 دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ مو قهوه ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن گردد 70گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 آب آن را با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب ترکیب کنید و روی سر بمالید و پس از یک ساعت موها را بشویید.

4. رنگ طبیعی بور با گیاه اسپرک

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ های روشن لذت می برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو احتیاج دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز ضروری است 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می آیند.

5. رنگ کردن مو با قهوه

یک فنجان قهوه دم نموده می تواند علاوه بر کافئین تراپی تارهای مو، فواید دیگری نیز داشته باشد همچنین می تواند موهای شما را مشکی یا دو درجه تیره تر کند و حتی ممکن است موهای سفیدتان را بپوشاند. روش رنگ کردن مو با قهوه:

  • یک فنجان دانه قهوه بو داده دم کنید.
  • حدود نصف لیوان (125 میلی لیتر) قهوه را با دو قاشق غذاخوری تفاله قهوه و یک فنجان نرم نماینده موی بدون احتیاج به آبکشی مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی موهای تمیز و نم دار بمالید.
  • بگذارید این رنگ موی طبیعی حداقل برای یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید.
  • در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

قهوه تغییر زیادی را در موهای شما ایجاد نمی کند و ماندگاری زیادی نخواهد داشت، اما اگر به تقویت سریع و مقرون به صرفه ای برای موهایتان احتیاج دارید، گزینه خوبی برای امتحان است.

6. رنگ موی گیاهی با رزماری و مریم گلی

این رنگ موی خانگی به سادگی ساخته می گردد اما دارای قدرت ترمیم جادویی برای برگرداندن رنگ طبیعی موهاست. ولی احتیاج به کمی شکیبایی دارد چرا که ممکن است نتیجه آن بعد از چند هفته آشکار گردد. برای درست کردن این رنگ احتیاج به دم کشیده غلیظ رزماری و مریم گلی دارید. هر روز این ترکیب را روی موهای خاکستری خود بکشید تا انتها به نتیجه دلخواه تان برسید.

7. ریشه ریواس برای موهای بلوند

رنگ موی خانگی تهیه شده از ریشه های ریواس یک رنگ طبیعی بالقوه است که قادر است رنگ طلایی شادابی را به موهای بلوند رنگ باخته برگرداند. شما می توانید با جوشاندن 2 فنجان آب با 3 قاشق سر پر از ریشه ریواس کوبیده شده به این فرمول جادویی دست پیدا کنید. هنگامی که این مخلوط جوشید شعله را کم کنید و به مدت 15 دقیقه در حرارت کم نگهدارید. یک شب تمام آن را به حال خود رها کنید تا خوب رنگ بیندازد، روز بعد می توانید آن را استعمال کنید.

8. با رنگ های طبیعی های لایت کنید

مواد لازم: گیاه آقطی و 2 پیمانه آب

افرادی که چند تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آن ها می گردد، می توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای شان استفاده نمایند. برای تهیه این رنگ موی گیاهی، گیاه آقطی و آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10 دقیقه عصاره ای از این گیاه به دست می آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می گردد. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد، موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه ای خاص به موهای شما می بخشد و از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند.

9. ساخت رنگ موی گیاهی مشکی پرکلاغی با روناس

اگر تمایل دارید موهای تان را به رنگ مشکی تیره یا به اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می کنیم از محلول گیاه دارویی روناس بهره ببرید. این محلول می تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد.

برای تهیه 4 قاشق غذاخوری روناس را در 3 لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای تان ماساژ دهید.

10. رنگ موی گیاهی با پوست گردو

مالیدن پوست گردو به رشته های مو روشی آسان برای رنگ کردن آن هاست؛ اما اگر بخواهید به این شیوه کل موهای تان را رنگ کنید مطمئنا خیلی زمان می برد. پس می توانید بعضی از آن ها را با پوست گردو رنگ کنید تا موهای هایلایت داشته باشید. روش دیگری نیز وجود دارد که در آن از پوست گردو برای رنگ کردن کامل موها و رسیدن به رنگ مویی جذاب و تحسین برانگیز استفاده می گردد. برای این کار دو قاشق پودر پوست گردو را در سه فنجان آب در طول یک شب بخیسانید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه شامپو زدن در حمام موهای خود با این ترکیب بشویید.

چگونه رنگ موی طبیعی را ماندگارتر کنیم؟

چند روش برای افزایش عمر موهای شما که به طور طبیعی رنگ شده است وجود دارد:

  • استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو و بیگودی را محدود کنید.
  • زمانی که می خواهید از ابزارهای معمول حالت دهی مو ستفاده می کنید، حتماً از یک محصول محافظ حرارتی هم بهره بگیرید.
  • از دریافت دوش آب داغ خودداری کنید و در صورت امکان از شستن زیاد موهای خود بپرهیزید.
  • از فیلترهای آب در دوش حمام خود بهره ببرید. این فیلترها مواد شیمیایی ای که باعث از بین رفتن رنگ مو می شوند، مانند کلر و فلزات سنگین را از آب جدا می نمایند.

سخن آخر

در قدیم مادر عظیم های موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می کردند . رنگ های طبیعی برخلاف رنگ های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند. اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ های مصنوعی استفاده نکنید و برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی مانند حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… رنگ کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط و مفید تقویت مو با روغن زیتون و پرپشت شدن مو با گیاهان دارویی خارق العاده در طب سنتی را نیز حتما برای سلامت موهایتان مطالعه کنید.

شما رنگ موی گیاهی دیگری سراغ دارید تا با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1549

به "10 فرمول رنگ موی گیاهی و نکات ماندگار کردن آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فرمول رنگ موی گیاهی و نکات ماندگار کردن آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید