10 روش مدرن برای ست کردن کت جین در استایل مردانه

به گزارش تور گرجستان ارزان، این روزها لباس های جین محبوبیت زیادی دارند. انواع کت، پیراهن، مانتو و شلوار جین در دنیای مد و استایل مردانه و زنانه وارد شده و قرار نیست به این زودی ها از مد بیافتد. اگر در کمد لباس خود کت جین دارید و نمی دانید آن را با چه لباسی ست کنید، این راهنما برای شما است. کت جین می تواند کامل کننده یک استایل مجذوب کننده مردانه باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و در مورد روش های ست کردن کت جین برای آقایان بیشتر بخوانید.

10 روش مدرن برای ست کردن کت جین در استایل مردانه

چرا باید حداقل یک کت جین در کمد لباس داشته باشیم؟

کت جین یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشش های متنوع است. این لباس، بسیار کاربردی است و آن را می توانید برای موقعیت های مختلف ست کنید. برای موقعیت های رسمی، محبت آمیز، سفر، استایل خیابانی و… می توانید کت جین را با لباس های مختلف بپوشید و از ظاهر نهایی خود راضی باشید. به دلایل زیر، بهتر است که همیشه یکی دو مدل و رنگ کت جین در کمد لباس آقایان باشد:

  • تطبیق پذیر بودن با سایر لباس ها
  • قابل ست شدن با رنگ های مختلف
  • متناسب برای موقعیت های مختلف رسمی و غیررسمی
  • مناسب برای بیشتر سنین و سلیقه ها
  • دوام و ماندگاری لباس های جین

10 روش مدرن برای داشتن استایل مجذوب کننده با کت جین برای آقایان

اگر کت جین دارید و نمی دانید آن را با چه لباسی بپوشید و معمولا پیراهن و شلوار جین را با آن انتخاب می کنید، از ایده های زیر برای بهتر کردن استایل خود الهام بگیرید. در مجموع بهتر است که لباس جین را با جین ست نکنید اما در مجموع در انتخاب پوشش و لباسی که دوست دارید، هیچ قانونی وجود ندارد.

1. با شلوار کتان

وقتی برای بالاتنه خود لباس جین انتخاب کرده اید بهتر است که شلوار جین نپوشید. کت جین را به راحتی می توانید با شلوارهای کتان ست کنید. شلوار کتان از آن دسته لباس هایی است که بیشتر افراد چند رنگ از آن را در کمد دارند. شلوارهای کتان با رنگ های کرم، خاکی، سبز سیج و… با کت جین مناسب است. این لباس می تواند هم برای موقعیت های رسمی و هم غیررسمی مناسب باشد.

معمولا رنگ خاکی و کرم، رنگ رایج برای شلوارهای کتان است. این ترکیب یعنی رنگ خاکی شلوار، آبی کت جین با یک تیشرت سفید تکمیل می شود. البته کت های جین فقط به رنگ آبی محدود نمی شوند. کت جین زغالی را هم می توانید به همین ترتیب با شلوار کتان ست کنید. اگر کت زغالی می پوشید در انتخاب رنگ تیشرت هیچ محدودیتی ندارید ولی بهتر است که رنگ های روشن انتخاب کنید.

2. با تیشرت سفید

یکی دیگر از انتخاب های رایج برای پوشیدن همراه با کت جین، تیشرت سفید است. به نظر می رسد که تیشرت سفید و کت جین، بی دردسرترین انتخاب برای استایل مردانه باشد. البته باید در انتخاب نوع تیشرت دقت کنید. اگر شلوار شما ساده است و یک کت جین ساده می پوشید، می توانید از تیشرت هایی که کمی تنوع در طرح و مدل دارند استفاده کنید. تیشرتی که زیر کت جین می پوشید نباید بیش از اندازه تنگ، بیش ازحد گشاد یا خیلی شلوغ و پرزرق و برق باشد.

برای تیشرت زیر کت جین می توانید از تیشرت هایی که یقه گرد دارند استفاده کنید. بهتر است که یقه تیشرت زیر کت زیاد باز نباشد.

  • 5 قانون مهم برای پوشیدن کفش رسمی با شلوار جین

3. با شلوار جاگر

کت جین دقیقا در دسته بندی لباس های اسپرت قرار نمی گیرد. در نتیجه اگر می خواهید آن را با شلوار جاگر بپوشید، نگران این نباشید که بیش از اندازه راحت و خودمانی به نظر برسد. درواقع پوشیدن کت جین همراه با جاگر می تواند کمی حالت رسمی به این تیپ بدهد. اگر نمی خواهید تیپ خشک و رسمی داشته باشید، ترکیب جاگر و کت می تواند انتخاب خوبی باشد.

4. با جین مشکی

بسیاری از افراد لباس های جین را با هم می پوشند. پوشیدن لباس های جین با هم، کار بدی نیست ولی بهتر است که از یک رنگ نباشند. یعنی برای ست کردن کت جین آبی از شلوار جین مشکی استفاده کنید.

البته این روزها لباس های جین رنگ های بسیار متنوعی دارند. رنگ طوسی و حتی سفید هم تکمیل کننده خوبی برای کت جین است. اما رنگ مشکی همیشه انتخاب بهتر و بدون دردسری است. رنگ مشکی را می توانید با کت جین از رنگ های مختلف ست کنید. جین زغالی، جین آبی و…

5. با جین تیره تر

اگر دوست دارید کت شلوار شما هم رنگ باشد می توانید از رنگ های مشابه استفاده کنید ولی بهتر است که سعی کنید آبی کم رنگ و پررنگ را انتخاب کنید. مثلا اگه کت شما جین آبی روشن است، آن را با شلوار جین به رنگ آبی تیره بپوشید.

6. با پیراهن و کراوات

به راحتی می توانید تیپ رسمی محل کار را با یک کت جین، کمی خودمانی تر کنید. همین ترکیب یعنی کت جین ، پیراهن و کراوات را می توانید با انتخاب های متعدد، رسمی تر یا خودمانی تر کنید. مثلا انتخاب طرح و جنس کراوات نقش مهمی در رسمی یا خودمانی کردن یک استایل دارد. به جای شلوارهای پارچه ای اتوخورده می توانید شلوار کتان بپوشید و استایل خود را به استایل روزمره نزدیک تر کنید.

7. با هودی

شاید فکر کنید این استایل فقط برای عکس مجلات مد مناسب است یا بهتر است که بلاگرهای مد مردانه از آن استفاده کنند. کافی است یک بار هودی را با کت جین امتحان کنید و از ظاهر مجذوب کننده آن لذت ببرید. مطمئنا هرگز این استایل را کنار نمی گذارید. البته در مورد این استایل باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. یکی اینکه سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید تا استایل شما درهم و شلخته به نظر نرسد. علاوه بر این، باید به سایز هودی هم دقت کنید. هودی مناسب برای پوشیدن روی کت، زیاد گشاد و خیلی تنگ نیست.

برای لباس زیر کت و همین طور شلوار رنگ هایی مثل سفید و خاکستری مناسب است. رنگ این دو بخش از استایل شما نباید خیره کننده باشد. در واقع هودی و کت روی آن باید در اولین نگاه، توجه مخاطب را جلب کند.

  • چگونه هودی را در استایل های مختلف مردانه ست کنیم؟

8. با شلوار راسته و پارچه ای

درست مثل پیراهن و کراوات، این گزینه هم یکی از انتخاب هایی است که می توانید برای غیررسمی تر کردن استایل خود داشته باشید. اگر دوست دارید ظاهر شما ترکیبی از استایل رسمی و غیررسمی باشد، می توانید از این ترکیب استفاده کنید. بهتر است برای رنگ شلوار هم از رنگ های خنثی یا رنگ های متضاد کت استفاده کنید. کت و شلوار هم رنگ نپوشید.

9. با یقه اسکی

با هر استایلی که بتوانید پیراهن مردانه بپوشید، پیراهن را می توانید به سادگی با بلوزهای یقه اسکی جایگزین کنید. یکی از نکاتی که در مورد پوشیدن بلوز زیر کت جین باشد بدانید، توجه به ضخامت لباس ها است. این نکته را باید همیشه در پوشش خود در نظر داشته باشید که معمولا لباس هایی که نزدیک تر به بدن قرار می گیرند، نازک تر از لباس های رویی باشند. یعنی بلوزی که می خواهید زیر کت جین بپوشید نباید خیلی ضخیم و حجیم باشد. یقه آن باید ظریف و نازک باشد و خود لباس هم ضخامت زیادی نداشته باشد.

10. با اورکت یا پالتو

همان نکته ای که بالاتر هم عنوان کردیم در مورد پوشیدن اورکت یا پالتو هم صدق می کند. کتی که قرار است آن را با اورکت یا پالتو بپوشید، باید نازک تر و ظریف تر باشد. ضمناً یقه آن هم باید ساده باشد تا با یقه اورکت و پالتو که معمولا بزرگ است، تداخلی در استایل شما ایجاد نکند.

برای انتخاب رنگ هم تقریبا محدودیتی ندارید. رنگ جین آبی با رنگ هایی مثل کرم، شتری، خاکی، رنگ های خنثی، مشکی و… به خوبی ست می شود.

راهنمای انتخاب کت جین

کت جین مدت ها است که جای خود را در دنیای مد و استایل زنانه و مردانه باز کرده است. این لباس به خاطر راحتی و زیبایی و همین طور پرکاربرد بودن، از دنیای مد کنار نمی رود و همیشه محبوب است. اگر قصد دارید یک کت جین خریداری کنید و با روش هایی که بالاتر گفتیم، آن را برای موقعیت های مختلف ست کنید، بهتر است که به دو نکته مهم موقع خرید توجه کنید: یکی رنگ و دیگری اندازه.

انتخاب اندازه

مثل بسیاری از لباس های دیگر، معین اندازه مناسب لباس در انتخاب کت جین اهمیت زیادی دارد. اگر کت مناسبی برای اندام خود تهیه نکنید، ممکن استایل خود را به کلی خراب کنید؛ حتی اگر بهترین کت را خریداری کنید و به بهترین شکل ممکن آن را با لباس های دیگر ست کنید.

  • کتی که می خرید نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. کتی که اندازه مناسبی دارد باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
  • با ضخیم ترین لباسی که قرار است کت را با آن بپوشید، از نظر اندازه تناسب دارد. یعنی با پوشیدن لباس ضخیم زیر آن، برای شما تنگ نمی شود.
  • موقع بستن دکمه ها وقتی آن را روی پیراهن پوشیده اید، تنگ نمی شود و کش نمی آید. البته معمولا دکمه های کت جین را نمی بندند اما اگر دوست داشته باشید می توانید آن را با دکمه بسته بپوشید. اگر قصد دارید دکمه های آن را ببندید حداقل یک دکمه از بالا و یکی از پایین را باز بگذارید.
  • پایین ترین لبه کت باید روی باسن قرار بگیرد. کت های جین معمولا کوتاه تر از کت های عادی هستند و انتهای کت نباید زیاد از خط کمر شما فاصله بگیرد. البته کتی که می خرید نباید زیاد هم کوتاه باشد. یعنی انتهای کت نباید بالاتر از خط کمر قرار بگیرد. کت هایی که تا این حد کوتاه هستند، به کت هایی با استایل زنانه شباهت دارند.
  • انتهای آستین ها کمی از خم مچ ها فاصله می گیرد اما به چین های انگشت شست نمی رسد.
  • با پوشدن کت باید بتوانید به راحتی دست به سینه بایستید یا بازوهای خود را راحت حرکت دهید. اگر پارچه یک کت، شما را در حرکت محدود می کند که معولا در جین های تیره رنگ تر این اتفاق می افتد، سعی کنید جنس بهتری خریداری کنید. جین های روشن تر معمولا پارچه های نرم تری دارند.

انتخاب رنگ

این روزها کت های جین رنگ های بسیار متنوعی دارند ولی کت جین با رنگ آبی از همه کلاسیک تر و کاربردی تر است. این لباس تطبیق پذیر را می توانید با بیشتر رنگ ها ست کنید. در مجموع کت جین لباسی با استایل غیررسمی است ولی هر چقدر رنگ آن تیره تر باشد، حالت رسمی تری به خود می گیرد. پس اگر دنبال استایل رسمی هستید کت های تیره و زغالی بپوشید و اگر دوست دارید استایل خودمانی تری داشته باشید، جین های رنگ روشن را انتخاب کنید.

لباس هایی با رنگ های حد وسط که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره باشند، درست استایلی بین رسمی و غیررسمی دارند. اگر دوست دارید یک کت جین تطبیق پذیر خریداری کنید که همه جا راحت آن را بپوشید و با لباس های مختلف ست کنید، کت جین آبی با رنگ میانه، نه خیلی تیره و نه خیلی روشن، بهترین انتخاب است.

  • چگونه بهترین رنگ و مدل کفش را برای هر رنگ کت و شلوار انتخاب کنید؟

جمع بندی

اگر دنبال لباسی می گشت که بتوانید به راحتی با لباس های دیگر ست کنید و همه جا بپوشید، کت جین را انتخاب کنید. کت جین با شلوار جاگر، شلوار کتان، هودی و پالتو، تیشرت و پیراهن و درمجموع هر لباسی که در کمد دارید، ست می شود. رنگ کت های جین هم معمولا با بیشتر رنگ ها سازگار است. برای خرید کت جین دقت کنید که اندازه آن کاملا مناسب سایز شما باشد چون نقش مهمی در استایل نهایی شما دارد.

شما معمولا کت جین را با چه لباس هایی ست می کنید؟ در بخش نظرات، ایده های خود را در مورد ست کردن کت جین با سایر لباس ها، با ما در میان بگذارید.

منبع: Fashionbeans

منبع: دیجی استایل
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2354

به "10 روش مدرن برای ست کردن کت جین در استایل مردانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش مدرن برای ست کردن کت جین در استایل مردانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید