10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت اول)

به گزارش تور گرجستان ارزان، کارهای جذابی که در گوانجو می توان انجام داد

در شهر گوانجو کارهای سرگرم نماینده و جذاب متعددی وجود دارد که می توان در هنگام سفر به این شهر انجام داد. در این شهر شما به مانند بسیاری از دیگر شهرهای چین، شاهد رشد و گسترش سریع شهر هستید و در عین حال می توانید به بخش های قدیمی شهر سر زده و دیدنی های این مناطق را کشف کنید. شهر گوانجو در راستا رشد شگفت انگیزی قرار داشته و به سمتی حرکت می نماید که می توان به زودی آن را یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای دنیا معرفی کرد. در این مطلب برای گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند، فهرستی از جاذبه های این شهر و کارهایی که می توان در آن انجام داد؛ تهیه شده است، با اجرای این برنامه، سفر شما به گوانجو، کسل نماینده نخواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید تا این کارهای جذاب را با هم مرور کنیم.

10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت اول)

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

شکمگردی در گوانجو

غذا خوردن در رستوران ها یکی از مهمترین کارهایی است که در گوانجو می توان انجام داد. تعداد بسیار زیادی رستوران در این شهر وجود دارد که ممکن است سبب تعجب هر بازدید نماینده ای گردد. در بخش مدرن و نوساز شهر می توانید شاهد حضور پر رنگ انواع رستوران های زنجیره ای بین المللی مثل مک دونالد، پیتزا هات، برگر کینگ و ساب وی Subway (مجموعه زنجیره ای رستوران های ارائه نماینده ساندویچ) باشید اما نباید فراموش کنید شما در چین هستید و توصیه می گردد اولویت اول شما امتحان غذاهای چینی و رفتن به رستوران های سنتی این کشور باشد. بیشتر این رستوران ها در بخش قدیمی شهر قرار داشته و غذاهای ارائه شده در آن ها به مراتب ارزان تر و سالم تر از رستوران های بین المللی موجود در بخش جدید شهر هستند. این رستوران های سنتی انواع غذا های برنجی و نودل ها را ارائه داده و استفاده از چاپ استیک chopsticks یا همان چوب های مشهور غذاخوری چینی می تواند چالشی هیجان انگیز و جالب برای هر بیگانه ای باشد. اعتماد به نفس داشته باشید و آن ها را امتحان کنید، با کمی تمرین خواهید توانست با یاری این چوب ها هر غذائی را بخورید.

گشت زنی در پارک های تفریحی

شرکت مشهور چیملونگ Chimelong در سال های اخیر اقدام به ساخت چهار تفریح گاه و پارک بزرگ در شهر گوانگ ژو نموده است که در آن انواع تفریحات برای گروه های سنی مختلف مهیا است. این پارک ها در محله پان یو Panyu در حومه شهر قرار داشته و دسترسی به آن به وسیله مترو به سادگی امکان پذیر است. سافاری پارک ژیانگ جیانگ Xianjiang Safari Park نخستین پارک از این مجموعه چهارگانه است که عملیات ساخت آن در سال 1997 میلادی به سرانجام رسید. این پارک حیات وحش به عنوان بزرگترین سافاری پارک دنیا شناخته شده و در آن پانصد گونه مختلف جانوری زندگی می نمایند. به یاری قطارهای ویژه ای شما به بخش های مختلف این پارک دسترسی داشته و می توانید حیوانات وحشی را در محیطی مشابه زیستگاه های واقعی آن ها مشاهده کنید. در بعضی موارد شما احساس می کنید در قلب آفریقا بوده و در حال تماشای دشت های طبیعی این قاره هستنید.

سیرک بین المللی چیملونگ، به عنوان بزرگترین سیرک دائمی دنیا شناخته شده و بیش از 8 هزار بازدید نماینده در آن واحد می توانند در آن حضور داشته و زمان خود را سپری نمایند.

بهشت چیملونگ یا Chimelong Paradise دیگر بخش سرگرم نماینده از این مجموعه چهارگانه است که در آن انواع سرگرمی هایی از قبیل ترن های هوائی تدارک دیده شده است. این مرکز در سال 2006 میلادی افتتاح شده است. در این بخش همچنین انواع نمایش های هیجان انگیز نیز برای بازدیدنمایندگان به اجرا گذاشته می گردد. در این پارک بیش از 70 ترن هوائی مختلف وجود دارد که آن را به بزرگترین پارک مشابه در سراسر چین تبدیل نموده است. از جمله هیجان انگیزترین ترن های این مجموعه می توان به ترن هوائی وارونه؛ ترن هوائی که در زاویه نود درجه به سمت پائین حرکت می نماید و ترن هوائی در ارتفاع 60 متری اشاره نمود.

پارک آبی چیملونگ، آخرین بخش این پارک های چهارگانه است که به عنوان بزرگترین پارک آبی دنیا شناخته می گردد. این پارک در سال 2007 میلادی ساخته شده و دارای تعداد زیادی سرسره آبی، استخر و نهرهای آب ویژه ای است که می توان روی تیوپ هایی در آن ها استراحت نموده و تمدد اعصاب کرد. این پارک محل خوبی برای گریز از تابستان های گرم و مرطوب شهر گوانجو است.

دیدن شهر از بلندترین ساختمان گوانجو

در حال حاضر بلندترین ساختمان شهر، برج کانتون Canton Tower است که ارتفاعی بالغ بر 600 متر دارد. این برج یکی از بلندترین ساختمان های دنیا محسوب شده و در سال 2010 میلادی ساخته شد. اگر دوست دارید میزان توسعه و ابعاد شهر را بهتر درک کنید، می توانید به بالای این برج رفته و از چشم انداز زیبا و شگفت انگیز آن بهره مند شوید. یکی از هیجان انگیزترین تفریحات این برج، رفتن به محل ویژه ای در ارتفاع 450 متری این برج است که در بخش بیرونی ساختمان قرار داشته و از آن جا می توان نمایی جالب از شهر را مشاهده کرد.

گشت و گذار در روستای ژیائو ژو

روستای ژیائو ژو Xiaozhou از دیگر دیدنی های گوانجو است که نمی توان آن را با جای دیگری مقایسه کرد. در این روستا تعداد زیادی مغازه فروش آثار هنری وجود داشته و شما تعداد زیادی از هنرمندان را می بینید که در گوشه و کنار خیابان در حال تمرین نقاشی یا خوشنویسی هستند. شرایط این روستا به گونه ای است که گویا زمان در آن متوقف شده است. ساختمان ها و بناهای باستانی، راه های خاکی و جوی های آب همگی نشانه هایی از دوران گذشته هستند که در روزگار مدرن اثری از آن ها باقی نمانده است. این روستا به عنوان یک مرکز هنری در چین شناخته شده و دانشجویان هنر از گوشه و کنار این سرزمین برای دیدن دیگر هنرمندان و بهبود قابلیت های هنری خود به روستای ژیائو ژو سفر نموده و گاهی در این روستا ساکن می شوند. زندگی در این محل بسیار رومانتیک و جالب بوده و این موضوع سبب علاقه هنرمندان به حضور در این محل و الهام گیری از فضای متفاوت و طبیعت آن شده است. البته باید خاطر نشان کرد که این روستا در خارج از شهر گوانگ ژو قرار داشته و به عنوان یک مرکز گردشگری شناخته نمی گردد و به همین دلیل ممکن است شما برای پیدا کردن آن دچار مشکل شوید. پیدا کردن آدرس این محل تا حدی مشکل بوده و حتی وقتی آن را از دیگران پرس و جو می کنید ممکن است به ویژه از سوی افراد مسن تر از شما سوال گردد که چرا می خواهید به این روستا بروید. حتی ممکن است بعضی از مردم به شما بگویند این روستا در جائی بسیار دور قرار داشته و کوشش نمایند شما را از رفتن به آن منصرف نمایند در حالی که روستای فوق، فاصله زیادی با شهر نداشته و به نظر می رسد مردم این شهر علاقه زیادی ندارند که این روستا توسط گردشگران شناخته شده و محیط آن با حضور پر تعداد توریست ها دچار اختلال گردد.

رفتن به آموزشگاه چن کلان

آموزشگاه چن کلان Chen Clan Academy، جای مناسبی برای تماشای فرهنگ و ویژگی های کشور چین در قرن نوزدهم و مشاهده هنر خراطی و تراش چوب، سنگ، نقاشی روی سطوح مختلف و ساخت آثار هنری و گره بندی روی گچ محسوب می گردد. ساختمان این آموزشگاه در واقع یک ساختمان قدیمی است که در سال 1893 توسط اعضای خاندان چن Chen ساخته شد. هدف اصلی ساخت این بنا، تدارک دیدن اقامتگاهی برای اعضای این خانواده در هنگام سفر به شهر گوانگ ژو بود. معماری این ساختمان شباهت زیادی به سایر ساختمان های مذهبی موجود در قاره آسیا دارد اما در این بنا جزئیات و تزئینات بی نظیری اجرا شده است که هر یک در نوع خود منحصر به فرد بوده و سقف چوبی کنده کاری شده آن یکی از بهترین نمونه های موجود محسوب می گردد. در این بنا همچنین نرده های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که تصاویر متعددی روی آن ها کنده کاری شده اند که هر یک در نوع خود شاهکاری هنری به شمار می روند. امروزه پیدا کردن محلی که این حجم از آثار هنرمندانه در ساخت آن استفاده شده باشد، کار دشواری است. دسترسی به این محل بسیار ساده بوده و این بنا دارای ایستگاه متروی منحصربه خودش است. هزینه بلیط ورودی این مجموعه نیز بسیار ارزان بوده و تنها 10 یوان قیمت دارد.

منبع: ericthetraveller.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 507

به "10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید