یکی از زیباترین کشور های جهان که گردشگر ها علاقه ای به آن ندارند!

به گزارش تور گرجستان ارزان، از غروب خورشید در سانتورینی گرفته تا معماری های پیچیده در رم، دنیا مکان های مشهور زیادی برای گردش و ماجراجویی دارد. بعضی از مشهورترین نقاط توریستی دنیا، روزانه هزاران بازدیدکننده دارند؛ شلوغ ترین مقاصد تفریحی دنیا گاهی 100 جهانگرد به ازای هر ساکن محلی دارند.

یکی از زیباترین کشور های جهان که گردشگر ها علاقه ای به آن ندارند!

به گزارش فرادید، با وجود این، هنوز مکان های زیبایی وجود دارند که به ندرت گردشگری به آن ها راه یافته است. یکی از آن ها یک کشور زیبای آسیایی است که جزو کم بازدیدترین نقاط جهان است. بوتان (Bhutan) کشور کوچکی در حاشیه شرقی هیمالیا، زمانی یکی از منزوی ترین کشور های جهان بود که سال 1974 به روی گردشگران باز شد، اما هنوز تعداد بازتماشامایندگانش را با وسواس محدود نگه داشته است.

این کشور کوچک آسیایی، روزانه 100 دلار (80.74 پوند) برای بازدید از گردشگران دریافت می نماید. اگرچه این اندازه زیاد به نظر می رسد، اما در واقع نصف هزینه روزانه ای است که قبلا به اندازه 200 دلار دریافت می شد.

هزینه گزاف بازدید از بوتان برای جلوگیری از گردشگری بیش از حد و محافظت از فرهنگ سنتی-بودایی این کشور است. اما بازتماشامایندگان در بوتان از چه چیز هایی بازدید می نمایند؟ بهترین جاذبه این کشور پارُ تاکسانگ (Paro Taktsang) است، یک مکان مقدس بودایی که در ارتفاع 3120 متری از سطح دریا روی لبه صخره پارُ وَلی (دره ولی) قرار گرفته است.

توریستی به نام پولکابروز درباره این مکان تماشای نوشته است: یکی از زیباترین مکان هایی که تا به حال دیده ام. ارزش تماشا دارد و معماری آن بسیار خوب است.

مایکل سی نیز می گوید: بدون شک ارزش پیاده روی طولانی سربالایی را دارد! آشیانه ببر به دلایل خوبی مشهور شده است. یک پیاده روی زیبا و تماشای و معبدی که واقعاً نمایانگر بخش زیادی از فرهنگ بودایی بوتان است.

گردشگران می توانند از بودا دوُردِنما، مجسمه غول پیکر بودا در کوهستان های این کشور نیز تماشا نمایند. این مجسمه بیش از 100 هزار مجسمه کوچکتر بودا را در خود جای داده است. بازتماشامایندگان برای بازدید از بوتان باید ضرورتا بخشی از یک تور باشند و هزینه اقامت و وعده های غذایی شان را علاوه بر هزینه روزانه 100 دلار پرداخت نمایند.

حقایقی درباره بوتان

- فرودپاه پاروُ (Paro)، تنها فرودگاه بین المللی در بوتان، یکی از چالش برانگیزترین فرودگاه های جهان برای به زمین نشستن هواپیماهاست. تنها شمار کمی از خلبانان برای فرود آمدن در این فرودگاه آموزش دیده اند.

- بوتان جزو آخرین کشور های جهانست که از تلویزیون استفاده کرد، یعنی از سال 1999.

- گانگکهار پونزوم در کشور بوتان بلندترین قلّۀ فتح نشده جهانست که 7570 متر ارتفاع دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2587

به "یکی از زیباترین کشور های جهان که گردشگر ها علاقه ای به آن ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از زیباترین کشور های جهان که گردشگر ها علاقه ای به آن ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید