کشف بقایای یک قلعه سنگی قرون وسطایی در فرانسه

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، کشف بقایای یک قلعه سنگی قرون وسطایی در فرانسه صورت گرفت.

کشف بقایای یک قلعه سنگی قرون وسطایی در فرانسه

باستان شناسان با کاوش در منطقه آلزاس واقع در فرانسه به اکتشاف قابل توجهی دست یافتند و قدیمی ترین قلعه این منطقه را از خاک بیرون کشیدند.

قدمت این قلعه به قرن نهم میلادی می رسد و در ابتدا به وسیله خانواده پاپ لئون نهم ساخته شده است. این قلعه شگفت آور بر فراز قله کوهی در بخش جنگلی آلزاس واقع شده است.

کاوش در این محوطه از دو سال پیش شروع شده، با این حال بقایای این قلعه طی پنج روز اخیر کشف شده است. گروهی متشکل از 20 کاوشگر داوطلب و دانشجوی باستان شناسی این بنای تاریخی را کشف کردند.

کشف این قلعه با توجه به اینکه اطلاعات جدیدی درباره استحکامات قرون وسطایی ارائه می نماید برای محققان از اهمیت بالایی برخوردار است. در بعضی از دوره های تاریخ، قلعه ها به جای این که محل استقرار نیروهای نظامی باشند، محل سکونت اشراف زادگان بودند.

به گفته کارشناسان، قلعه آلزاس در مقایسه با سایر قلعه های این دوره از تاریخ قلعه بزرگی بود. البته هنوز هدف از ساخت این قلعه معین نشده است.

در محل کشف بقایای این بنا کاشی و مهره های شیشه ای نیز کشف شد. کاوشگران بعلاوه در فاصله 400 متری از این مکان بخشهایی از سرامیک های رومی و زغال چوب را داخل دیواری کشف کردند که برآورد هایی درباره احتمال حضور رومی ها در این قلعه را مطرح نموده است. این احتمال نیز وجود دارد که در قرون وسطی بقایای این قلعه را برای کاربرد متفاوتی بازسازی نموده اند.

موقعیت مکانی استراتژیک این قلعه نیز در اهمیت آن در درگیری ها و نبردهای طول تاریخ نقش داشته است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2565

به "کشف بقایای یک قلعه سنگی قرون وسطایی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک قلعه سنگی قرون وسطایی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید