چرا نباید از لیوان کاغذی استفاده کنیم

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران (پانا) - دانشمندان هشدار می دهند که نوشیدن قهوه یا چای در لیوان کاغذی، شما را در خطر بلع هزاران میکروپلاستیک قرار می دهد.

چرا نباید از لیوان کاغذی استفاده کنیم

به گزارش علاج نیوز، کارشناسان هشدار می دهند که نوشیدن چای یا قهوه در لیوان های کاغذی، خطر ابتلا به سرطان را به خاطر بلعیدن میکروپلاستیک ها افزایش می دهد.

بر اساس نتایج یک مطالعه، یک نوشیدنی گرم می تواند در عرض چند دقیقه به ذرات میکروپلاستیک آلوده گردد. این، ناشی از پوشش داخلی فنجان بوده که آن را ضد آب نموده است. محققان مؤسسه فناوری هند، آب داغ در لیوان های کاغذی ریختند تا ببینند چه اندازه میکروپلاستیک آزاد می گردد. آنها آب داغ در لیوان های کاغذی 100 میلی لیتری ریختند و آن ها را به مدت 15 دقیقه رها کردند. بر اساس نظرسنجی ها، 15 دقیقه زمانی است که بیشتر مردم جهت خنک شدن نوشیدنی، صبر می نمایند. وقتی محققان، آب گرم را زیر یک میکروسکوپ قوی آنالیز کردند، به طور میانه در هر فنجان، 25000 میکروپلاستیک دیدند.

فلزاتی از جمله روی، سرب و کروم نیز در آب پیدا شد که به گفته محققان، از همان پوشش پلاستیکی ناشی شده اند. دکتر سودا گوئل، سرپرست گروه تحقیق، می گوید: یک فرد معمولی که روزانه سه فنجان چای یا قهوه در یک فنجان کاغذی می نوشد، 75000 ذره میکروپلاستیک کوچک را می بلعد. میکروپلاستیک ها حامل آلاینده هایی مانند یون ها، فلزات سنگین سمی مانند پالادیوم، کروم و کادمیوم هستند. هنگامی که به طور منظم در طول زمان مصرف می شوند، عوارض جدی ضد سلامت دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2152

به "چرا نباید از لیوان کاغذی استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید از لیوان کاغذی استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید