استادیوم سن سیرو؛ بزرگ ترین استادیوم ایتالیا

به گزارش تور گرجستان ارزان، اگر از علاقه مندان به فوتبال باشید حتما تاکنون سری به مقالات آشنایی با ورزشگاه خبرنگاران زده اید؛ مقالاتی که اختصاص به معرفی ورزشگاه های بزرگ و مطرح جهان دارند و اغلب از مدرن ترین و بهترین نمونه ها هستند. این بار باز هم سری به ایتالیا خواهیم زد تا یک ورزشگاه دیگر از این کشور را که شاید به گونه ای نماد شهر میلان هم باشد به شما معرفی کنیم. ورزشگاه سن سیرو در شهر میلان خانه دو تیم همشهری میلان و اینتر است. با ما همراه باشید.

استادیوم سن سیرو؛ بزرگ ترین استادیوم ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فینال لیگ قهرمانان اروپا، امشب در ورزشگاه سن سیرو بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار می گردد. به همین بهانه می خواستیم شما را با این ورزشگاه آشنا کنیم.

ورزشگاه سن سیرو یا جوزپه مه آتزا

ساخت ورزشگاه سن سیرو پروژه ای بود که توسط رئیس سابق باشگاه میلان پیرو پیرلی (Piero Pirelli) انجام شد. در دو دهه اول قرن بیستم، میلان زمین های مختلفی را به عنوان خانه خود تجربه کرد و تا اوایل سال 1920 در زمینی با نام Viale Lombardia بازی می کرد.

اگرچه این زمین بسیار خوب بود، اما به دلیل اینکه برای طرفداران پرشمار آن بسیار کوچک بود خیلی زود از رده خارج شد و معمارمشهوری با نام استاکینی (Staechini) که مسئول ساخت ایستگاه مرکزی میلان هم بود، برای طراحی یک ورزشگاه کاملا جدید به خدمت گرفته شد.

ورزشگاه سن سیرو به طور رسمی با یک بازی محبت آمیز بین اینتر و آث میلان (6-3) در 19 سپتامبر سال 1926 افتتاح شد. ورزشگاه دارای چهار جایگاه جداگانه بود و ظرفیت 35 هزار تماشاچی را نیز داشت.

سن سیرو در ابتدا در مالکیت باشگاه آث میلان بود، اما بعدا و در سال 1935 به شهرداری میلان فروخته شد و خیلی زود مجبور شدند برای افزایش طرفداران باشگاه این ورزشگاه را گسترش دهد. نقشه ها برای ساخت یک ورزشگاه عظیم با گنجایش 150 هزار نفر بود اما در انتها این ایده عملی نشد و ورزشگاه پیشرفته تر شده سن سیرو در سال 1939 مجددا افتتاح شد، در حالی که تنها یک طبقه داشت.

تا سال 1945، میلان تنها ساکن سن سیرو بود، اما پس از آن اینتر نیز به آنها پیوست که تا پیش از آن در Arena Civica بازی های خود را انجام می داد. در سال 1955 سن سیرو با اضافه شدن طبقه دوم روی طبقه اول گسترش یافت و ساخت این طبقه جدید ظرفیت آن را به 85 هزار نفر افزایش داد. دهه های بعدی سن سیرو میزبان دو فینال جام اروپا بود، اولی در سال 1965 بین اینتر و بنفیکا (1-0) و دومی در سال 1970 بین فاینورد و سلتیک (2-1).

ورزشگاه برای مسابقات لیگ اروپا در سال 1968 برگزیده نشد، اما برای بازی های یورو 1980 یکی از ورزشگاه های انتخابی بود. در همان زمان به طور رسمی و برای گرامیداشت بازیکن اسبق دو تیم اینتر و میلان نامش به ورزشگاه جوزپه مه آتزا تغییر نام پیدا کرد.

در طول بازی های لیگ قهرمانان اروپا در سال 1980، سن سیرو برای سه بازی از مرحله گروهی میزبان بود. پس از این مسابقات، ایتالیا میزبان جام جهانی 1990 شد و واضح بود که ورزشگاه سن سیرو به یک تغییر و بروزرسانی بزرگ احتیاج دارد. تفکر ساخت یک ورزشگاه جدید مطرح شده بود، اما انتخاب معماران آن جیانکارلو راگاتزی (Ragazzi)، انـریکو هافـر (Hoffer) و لئـو فینتری (Finzi) نقشه ای برای پیشرفت امکانات همین ورزشگاه به جای ساخت یک ورزشگاه جدید بود.

تغییرات از این قرار بود که طبقه سومی هم ساخته گردد، سقفی روی تمامی جایگاه ها را بپوشاند و 11 برج استوانه ای بتنی برای پشتیبانی بیشتر از سقف و طبقه های ورزشگاه دورتادور آن قرار گیرند. در نهایت هم ظرفیت ورزشگاه به 85 هزار نفر افزایش یافت.

در طول جام جهانی، سن سیرو میزبان مسابقه افتتاحیه بین آرژانتین و کامرون (0-1)، سه بازی مرحله گروهی و یک بازی از مرحله یک شانزدهم و بازی یک چهارم بین آلمان و چک اسلوواکی (1-0) بود.

در سال های بعد هم تعمیرات دیگری در ورزشگاه انجام شد و ظرفیت ورزشگاه به دلیل تدابیر امنیتی یوفا کاهش یافت اکنون ظرفیت این ورزشگاه 80,018 جایگاه است. در سال 2001، میزبان فینال لیگ قهرمانان بین بایرن مونیخ و والنسیا بود که در وقت قانونی 1-1 مساوی شد و در نهایت بایرن در ضربات پنالتی قهرمان شد. بعلاوه برای فینال لیگ قهرمانان در سال 2006 نیز برگزیده شد.

هردو تیم اینتر و میلان به ساخت یک ورزشگاه جدید در مکان دیگری تمایل داشتند، زیرا به این نتیجه رسیده بودند، بدتر شدن اوضاع ورزشگاه و مالکیت این ورزشگاه توسط شهرداری آنها را برای توسعه و پیشرفت محدود می نماید. ابتدا اینتر در سال 2012 بیان کرد که میخواهد یه ورزشگاه جدید بسازد، اما زمانی که میلان هم طرح ساخت یه ورزشگاه جدید در منطقه portello را بیان کرد، نقشه ساخت اینتر کنار گذاشته شد و به جای آن به تعمیر سن سیرو روی آورد. البته حرکت میلان هم در سال 2015 به جایی نرسیده و کسی نمی داند آینده این دو باشگاه چگونه خواهد شد.

راه های دسترسی به سن سیرو

سن سیرو در غرب شهر میلان و حدودا پنج کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. با فاصله بیش از هفت کیلومتر از ایستگاه مرکزی قطار میلان.

اگر با ماشین از راستا تورین (A4)، جنوا (A7) یا بولونیا (Austostrada del sole) می آیید، غرب جاده کمربندی (Tangenziale Ovest) را پیش بگیرید و از خروجی سوم به سمت Via Novara بروید. علائم شما را از بزرگراه به سمت ورزشگاه راهنمایی می نمایند.

اگر از راستا Venezia بروید، باید خروجی Viale Certosa را در پیش بگیرید، سپس علائم خروج شما را به سمت ورزشگاه راهنمایی خواهند کرد.

سن سیرو به راحتی با مترو هم قابل دسترس است، به دلیل اینکه اخیرا خط مترو بنفش رنگ M5 افتتاح شده است. نزدیک ترین ایستگاه ها به ورزشگاه San Siro Ippodramo و San Siro Stadio هستند که از هر دو هم برای رسیدن به ورزشگاه یک پیاده روی کوتاه ضروری است. از ایستگاه Milano Porta Garibaldi می توانید با استفاده از خط M5 تا ایستگاه San Siro Stadio بروید یا از ایستگاه مرکزی میلان یا ایستگاه Milano Lambrate از خط 2 (سبز رنگ) که به سمت Assago می رود بهره ببرید، در ایستگاه Porta Garibaldi پیاده شوید و از آنجا با استفاده از خط (M5 (Linea Lilla به ایستگاه San Siro Stadio برسید.

اما گزینه دیگری نیز برای رسیدن به ورزشگاه وجود دارد که تراموا 16 است. در مرکز میلان (غرب Piazza Duomo) این تراموا را سوار شوید تا ایستگاه San Siro Stadio که آخرین ایستگاه خط است بروید. سفر با تراموا تا ورزشگاه در حدود نیم ساعت طول می کشد.

اقامتگاه ، غذا و نوشیدنی در نزدیکی ورزشگاه سن سیرو

سن سیرو در یک منطقه مسکونی نسبتا آرام قرار گرفته است، که قبلا از لحاظ تعداد محل های پذیرایی خیلی قوی نبود. اما اخیرا تعداد بیشتری کافه و رستوران درآنجا افتتاح شده است. با توجه به اینکه ورزشگاه به وسیله مترو به راحتی قابل دسترس است، شما می توانید برای غدا و نوشیدنی مرکز شهر میلان یا دیگر مناطق سرزنده این شهر را که گزینه های زیادی دارند انتخاب کنید و تنها برای تماشای بازی به ورزشگاه بروید. البته در روزهای مسابقه دکه های غذافروشی زیادی وجود خواهند داشت که بتوانید حداقل یک ساندویچ ساده میل کنید.

اگر شما ترجیح می دهید که شب را در نزدیکی ورزشگاه و دریک مکان مقرون به صرفه سپری کنید، هتل سن سیرو میلان B&B گزینه مناسبی است. این هتل در کنار ورزشگاه قرار گرفته است. هتل ML.style هم دیگر گزینه شما برای اقامت در نزدیکی ورزشگاه است. انتخاب های زیادی هم در نزدیکی ایستگاه مترو Lotto وجود دارد که کمتر از 20 دقیقه پیاده روی تا ورزشگاه دارند، که البته تعدادی از آنها هتل های لوکس هستند. هتل Melia Milano چشم انداز زیبایی دارد، در حالی که هتل Montebianco، هتل Nuovo Murillo و هتل Amendola Fiera هم گزینه های خوبی هستند که کمی به صرفه ترند.

بلیط بازی های آث میلان

شما می توانید بلیط بازی های میلان را به صورت آنلاین در وب سایت رسمی باشگاه میلان یا به وسیله تلفن 00390262284545 یا به وسیله شعب مختلف بانک Banca Popolare di Milano یا به اختصار BPM بانک، یا در باجه بلیط فروشی Casa Milan در Via Aldo Rossi 8 در شمال شهر (نزدیک به مترو QT8) خریداری کنید. بعلاوه بلیط ها پیش از هر مسابقه در ورزشگاه هم فروخته می شوند. قیمت بلیط ها معمولا از 21 یورو برای یک جایگاه در ردیف دوم و پشت دروازه آغاز می گردد، تا 47 یورو که ارزان ترین بلیط برای ردیف پایین در کناره ها است و قیمت های بالاتر هم 179 یورو برای جایگاه های بخش مرکزی ردیف پایین در جایگاه اصلی است. قیمت ها برای بازی های مقابل اینتر، یوونتوس و ناپولی افزایش می یابد و بین 26 یورو تا 200 یورو متغیر است. اگر در پیش فروش بلیط ها را خریداری کنید کمی ارزان تر هستند.

بلیط بازی های اینتر

بلیط بازی های اینتر را می توانید به صورت آنلاین از وب سایت رسمی یا Vivaticket، یا به صورت حضوری ازهرکدام از محل های فروش بلیط Vivaticket خریداری کنید.

همچنین بلیط ها در روز مسابقه در ورزشگاه نیز فروخته می شوند. البته مانند میلان، اینتر هم تمایل دارد که برای بازی دربی و مسابقه مقابل یوونتوس (دربی ایتالیانو) تمامی بلیط های خود را به فروش برساند و برای خرید بلیط همواره کارت شناسایی ضروری است.

به طور معمول قیمت بلیط ها از 24 یورو برای یک جایگاه پشت دروازه و ردیف دوم آغاز شده و به 37 یورو برای یک جایگاه در ردیف دوم در یکی از دو طرف و نهایتا به 170 یورو برای قسمت مرکزی پایین ترین ردیف در جایگاه اصلی می رسد.

قیمت ها برای بازی های مقابل رم، ناپولی، جنوا، میلان و یوونتوس نسبتا افزایش می یابد و در نتیجه محدوده قیمت ها بین 23 تا 200 یورو تغییر خواهد نمود. اگر در روز مسابقه و در ورزشگاه بلیط خود را خریداری کنید ممکن است کمی گران تر باشد.

بلیط های ردیف سوم ورزشگاه فقط در صورتی فروخته می شوند که دو ردیف دیگر پر شده باشند. نقشه جایگاه های ورزشگاه را می توانید در این سایت مشاهده کنید.

تور ورزشگاه و موزه

سن سیرو موزه مشترک میلان و اینتر را در خود جای داده است. بعلاوه راهنمای تور هم وجود دارد و این تور شامل دسترسی به رختکن ها، محل های پذیرایی از مهمانان و اتاق مطبوعات است. مدت تور بین 30 تا 40 دقیقه است.

موزه هفت روز هفته از ساعت 9:30 تا 5 بعداز ظهر باز است. تورها هم معمولا در همین بازه زمانی انجام می شوند.

در روزهای مسابقه هیچ توری وجود ندارد و ساعت های متفاوت برای بازدید از موزه در نظر گرفته می گردد. برای بازدید احتیاج به رزرو کردن از قبل وجود ندارد اما می توانید به وسیله Vivaticket به صورت آنلاین بلیط خود را خریداری کنید. قیمت تور بعلاوه موزه 17 یورو است اما اگر بخواهید تنها از موزه دیدن کنید باید 7 یورو بپردازید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 0039024042432 تماس بگیرید یا به آدرس [email protected] ایمیل بزنید.

منبع: کجارو / acmilan.com / stadiumguide.com
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 777

به "استادیوم سن سیرو؛ بزرگ ترین استادیوم ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم سن سیرو؛ بزرگ ترین استادیوم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید