موادشیمیایی پلاستیکی رایج با افزایش ریسک ابتلا به دیابت مرتبط است

به گزارش تور گرجستان ارزان، برای مطالعه تأثیر این مواد شیمیایی که با نام فتالات شناخته می شوند، محققان بیش از 1300 زن آمریکایی را به مدت شش سال تحت نظر گرفتند تا ببینند آیا قرار گرفتن در معرض آنها در بروز دیابت نقش دارد یا خیر.

موادشیمیایی پلاستیکی رایج با افزایش ریسک ابتلا به دیابت مرتبط است

حدود 5 درصد از زنان در طول دوره مطالعه به دیابت مبتلا شدند.

محققان دریافتند زنان سفیدپوستی که در معرض مقدار بالای بعضی از فتالات ها قرار دارند، 30 تا 63 درصد با احتمال بیشتر ابتلاء به دیابت روبرو هستند. این مواد شیمیایی مضر با خطر ابتلاء به دیابت در زنان سیاه پوست یا آسیایی ارتباطی نداشت.

قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز قبلاً با کاهش باروری و سایر اختلالات غدد درون ریز همراه بوده است.

سونگ کیون پارک، محقق ارشد از دانشگاه میشیگان، می گوید: تحقیق ما نشان داد که فتالات ها ممکن است در افزایش ابتلاء به دیابت در زنان، به ویژه زنان سفیدپوست، در طی یک دوره شش ساله نقش داشته باشند.

پارک در ادامه می افزاید: افراد روزانه در معرض فتالات قرار می گیرند و خطر ابتلاء به چندین بیماری متابولیک افزایش می یابد. مهم است که ما اکنون به مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز توجه کنیم، زیرا آنها برای سلامت انسان مضر هستند.

پارک اضافه کرد: تحقیق ما گامی در جهت درست به سمت درک بهتر اثر فتالات ها بر بیماری های متابولیک است، اما تحقیقات بیشتری ضروری است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2505

به "موادشیمیایی پلاستیکی رایج با افزایش ریسک ابتلا به دیابت مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موادشیمیایی پلاستیکی رایج با افزایش ریسک ابتلا به دیابت مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید