شامپوی مخصوص بچه ها تا چندسالگی باید استفاده شوند؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، شنیده اید که برای نوزادان باید از محصولات مخصوص استفاده کرد: از شامپو سر و بدن مخصوص بچه ها گرفته تا حتی شوینده لباس هایشان که باید مخصوص باشد.

شامپوی مخصوص بچه ها تا چندسالگی باید استفاده شوند؟

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بچه ها تا چه زمانی باید از این محصولات، به خصوص شامپو سر و شامپوی بدن بچه ها استفاده نمایند و در صورت استفاده از شامپوی سر و شامپو بدن بزرگسالان برای بچه ها چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

چرا شامپو بدن مخصوص کودک؟

برای حمام کردن نوزادان، به خصوص در 12 ماه اول زندگی شان حتما باید از شامپوهای سر و بدن مخصوص بچه ها بهره ببرید؛ محصولات مخصوص پوست بچه ها بسیار ملایم هستند، قدرت پاک نمایندگی بالایی ندارند، PH آنها خیلی قلیایی نیست (نزدیک به 7 یعنی خنثی) و احتمال ایجاد حساسیت آنها بسیار کم است، بنابراین احتمال خشکی و بروز حساسیت پوستی برای بچه ها کاهش می یابد. به یاد داشته باشید هرچه قدرت قلیایی بیشتر باشد شامپو باعث سوزش بیشتر چشم می گردد، بنابراین برای بچه های که پوستشان قدرت چربی سازی بالایی ندارد، شامپو بدن مخصوص کودک مناسب تر است. به توصیه پزشکان تا 12 یا 13 سالگی، می توانید برای بچه ها از شامپوبدن مخصوص کودک بهره ببرید.

متخصصان کودک معتقدند کودک را تا سن یک­ سالگی، نباید بیش از 3 بار در هفته حمام کرد، اما کودکی که فعالیت زیاد و بدنش تعریق بالایی دارد، باید هر روز به حمام برود. به طور کل شستشوی روزانه برای همه بچه ها بالای یک سال توصیه می گردد، مگر آنکه پوست بسیار خشکی داشته باشند. در فصل زمستان و آب و هوای خشک شستن مکرر کودک توصیه نمی گردد.

چرا نباید فرزندم را با شامپو بدن خودم بشویم؟

شاید فکر کنید با این کار در هزینه ها صرفه جویی می کنید، اما بهتراست بدانید، شامپو بدن مخصوص پوست بزرگسالان می تواند عوارضی برای پوست بچه ها داشته باشد که شما را مجبور به صرف هزینه ای بیشتر از خرید شامپو بدن کودک، برای درمان حساسیت های پوستی کند.

لایه کلاژن پوست بزرگسالان ضخیم تر است و به همین علت شوینده های مخصوص بزرگسالان فرمولاسیون قوی تری نسبت به محصولات مخصوص بچه ها دارد. پوست بچه ها 5 برابر ظریف تر و حساس تر از پوست بزرگسالان است. بنابراین حتی شامپو بدن مادر خانواده هم می تواند خشکی و حساسیت برای پوست کودک ایجاد کند.

بهتر است اصول مراقبت از پوست بچه ها را، حداقل تا خاتمه 8­سالگی رعایت کنید و در استفاده از محصولات بزرگسالان برای بچه ها عجله نکنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2194

به "شامپوی مخصوص بچه ها تا چندسالگی باید استفاده شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپوی مخصوص بچه ها تا چندسالگی باید استفاده شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید