خودرو های چینی 50 میلیونی
به گزارش تور گرجستان ارزان، روزنامه هفت صبح: اگر عاشق خودرو های چینی هستید و از محصولات داخلی هم خسته شده اید، با قدرت خریدی در محدوده 50 میلیون تومان می توانید این هفت خودرو را که همگی از اهالی سرزمین اژد ها هستند، بخرید.
با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.
از ورود خودرو های چینی به ایران حدود یک دهه می گذرد و حجم فروش این محصولات حالا مدتی است که از مرز یک میلیون دستگاه عبور نموده. چینی ها، اما چه داشتند که پیروز شدند روی دست محصولات کره ای و ژاپنی بلند شوند و در مقاطعی حتی بر شرکای فرانسوی بازار خودرو ایران در بعضی از کلاس ها غلبه نمایند؟
شاید نفت و درآمد های نفتی و مبادله پول نفت به فروش رفته در چین با قطعات خودرو مهم ترین موضوعی بود که از سال 91 تا 95 زمینه ساز تثبیت صندلی خودروسازان چین در کشور شد. درعین حال آنچه خود محصولات چینی به ایرانی ها هدیه دادند، طرح و رنگ و امکانات بهتر به رغم مونتاژ ضعیف تر، بازار راکدتر و دوام کمتر بود.
خودرو هایی با درصد ساخت داخل پایین که زمینه هزینه نگهداری نسبتاً بالایی را ایجاد می نمایند و به نسبت فراوریات داخلی فشار بیشتری را برای یافتن قطعه و هزینه تعمیر و نگهداری به مالکان خود تحمیل می نمایند. اینها، اما همه باعث نمی گردد تا کسالت بالای مشتریان ایرانی از سوار شدن صدباره بر ارابه قدیمی پژو فراموش گردد.
در واقع مونتاژی های داخلی برای خریداران این قدر تکراری شده اند که بعضی افراد حاضرند ضرر نمایند ولی دیگر سوار پارس و پراید و 405 نشوند. افت قیمت بالای خودرو های پنج ساله چینی در بازار هم مزید بر علت شده تا انتخاب بعضی از چینی ها جاذبه بالایی داشته باشد. اینجا ما هفت خودرو داریم که با همان ایرادات تکنولوژیک، امکانات و طراحی بهتری را با خود دارند. آنالیز آن ها برای خرید شاید خیلی هم بد نباشد!
هافی لوبو / مدل 1394 (30 تا 35 میلیون تومان)
یک هاچ بک کوچک با ظاهری عجیب و قدیمی که در کرمان مونتاژ می شد و پس از یک عرضه محدود، خیلی زود گوشه گیر شد. راهنما روی ستون جلو، چراغ های مستطیلی در عقب و البته لاستیک های کوچک خودرو همه از بدترین نکات ظاهری درباره هافی لوبو هستند.
در عوض این کوچولوی چینی که در بازار خریدار چندانی ندارد اتاقش به نسبت رنو PK یا بعضی دیگر از محصولات قدیمی بازار، چینش بهتری داشته و به واسطه پنجره های بزرگی که دارد، کابین روشن و دل بازی دارد. مصرف سوخت پایین هم از دیگر مزایای لوبو است.
لیفان 520 دنده ای / مدل 1392 (50 میلیون تومان)
زمانی که به ایران پا گذاشت با کیا ریو LS مونتاژی مقایسه می شد و بخشی از این همه اعتبار به واسطه طراحی خاص جلوپنجره و فرم مناسب عقب این خودرو بود.
سری 520 لیفان که فروش نسبتاً خوبی را در ایران تجربه کرد، در بخش دوام و ماندگاری خودرو ضعیفی نیست ولی ادوات ظاهری آن مخصوصاً در بخش کابین کیفیت خود را به خوبی حفظ نمی نمایند که این یک پوئن منفی برای 520 است. برگ برنده 520 البته در مقایسه با محصولات هم قیمت امکاناتی است که در اتاقش ارائه می نماید و خب، این برای بعضی از خریداران خوشایند است.
جک J3 توجوی هاچ بک / مدل 1391 (47 میلیون تومان)
هم در نسخه سدان و هم مدل هاچ بک جزء باکیفیت ترین محصولات چینی حاضر در بازار ایران است. توجوی که با کد J3 فراوری شد، در نسخه سدان از صندوق باری به گنجایش 458 لیتر بهره می برد و به مدت کوتاهی در کرمان موتور مونتاژ شد و سپس برای همواره خط فراوری را ترک کرد.
از نقاط قوت این محصول چینی، موتور کم مصرفی است که ساخته میتسوبیشی بوده و هماهنگی مناسبی با گیربکس خودرو دارد. همین عامل در کنار مونتاژ مناسب خودرو موجب شد تا به رغم امکانات معمولی، در بلندمدت خاطره خوبی از خود در ذهن خریداران ایرانی به جای بگذارد.
چری ویانا / مدل 1390 (35 تا 45 میلیون تومان)
خودرویی سدان با بدنه ای شبیه یک پیکان فیس لیفت! که هر چقدر نامتوازن مونتاژ شده، اما می تواند به جای خودرو های ارزان قیمت داخلی مورد استفاده قرار گیرد.
صندوق بار بزرگ، اتاقی جادار برای پنج نفر در سفر های شهری و البته مصرف سوخت بالا از جمله مزایا و معایب این چینی قدیمی و دمده است. کیفیت پایین رنگ سپر و بعضی ادوات تزئینی بدنه در کنار داشبورد قدیمی و امکانات اندک از جمله دلایلی است که پروژه فراوری ویانا را به شکست کشاند. به هرحال در این رنج قیمتی به جز پراید، ویانا می تواند گزینه متفاوتی برای خرید باشد.
ام وی ام 530 / مدل 1391 (50 میلیون تومان)
سدانی با طرح نسل آخر میتسوبیشی گالانت که کیفیت سواری بدی ندارد و اگر این قدر بد مونتاژ نمی شد یا این همه پرمصرف نبود شاید فروش بهتری را هم تجربه می کرد. سری 530 که کشش مناسبی در دور های بالای موتور دارد، در کنار صندوق بار جادار و اتاق بزرگ، به موتوری نسبتاً قدرتمند مجهز است که یک امتیاز است.
بزرگ ترین عیب جادارترین خودرو این گروه، طراحی بخش عقب آن است، گرچه با راندن خودرو و دیدن صفحه نمایش لمسی، سانروف و سیستم تهویه مطبوع در کابین، احتمالاً مسئله طراحی یا مونتاژ ضعیف خودرو برای شما سریعاً حل خواهد شد.
گریت وال C30 ولیکس / مدل 1394 (50 تا 55 میلیون تومان)
طراحی ظاهری سدان کوچک گریت وال بد نیست، گرچه 9 فرم بخش عقب آن ناشیانه از آب درآمده. در بخش کابین کلیت آنچه خلق شده خوب است ولی کیفیت کاملاً متوسطی دارد. امکانات ولیکس بد نیست و سیستم ترمز مناسبی دارد.
شاید اگر این خودرو سال 1393 با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می شد می توانست در بازار ایران پیروزیت را تجربه کند چرا که از نظر کیفیتی از رقبای چینی خود جلوتر است و تکنولوژی به کار رفته در شاسی و موتور از تویوتا یاریس 2000 به عاریت گرفته شده است. ولیکس دنده ای بهترین انتخاب ممکن در این گروه است.
راین ولا V5 / مدل 1396 (50 میلیون تومان)
خیلی ها خریدش را پیشنهاد نمی نمایند ولی در بازاری که خدمات پس از فروش معنایی ندارد، چرا از این سدان کوچک چینی که ظاهری مشابه محصولات یک دهه قبل فولکس واگن دارد، استقبال نکنیم؟!
نمونه های ساخته شده در سال 96 که میزانی کارکرد دارند، هم اینک در بازار خودرو بهایی در محدوده 50 میلیون تومان دارند که با توجه به ابعاد و سطح امکاناتی که وی 5 دنده ای دارد، قیمت منصفانه ای است. البته خب باید پس از خرید خودرو با سختی فروش آن در بازار یا اتاق کوچکی که برای چهار سرنشین بزرگسال جا دارد، کنار بیایید.
منبع: برترین ها