خطرات رژیم های کاهش وزن نامتعارف

به گزارش تور گرجستان ارزان، این روز ها بسیاری از افراد برای رهایی از اضافه وزن در پی رژیم هایی هستند که سریع وزن شان را کاهش دهد.

خطرات رژیم های کاهش وزن نامتعارف

روش های مختلفی برای کاهش وزن به صورت مستند وجود دارد که گاهی به وسیله افراد خاص یا گروه های خاصی ارائه می گردد، اما این علت بر این نمی گردد که حتما تمام این رژیم ها صحیح باشند.

باید توجه کرد که رژیم های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می شوند:

رژیم های کم کالری که در رژیم های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می گیرد، مقدار کالری دریافتی فرد بین 200 تا 800 کیلو کالری است. این گونه رژیم ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مسائل پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی ها را به همراه دارد و در طولانی مدت هم موثر نیست؛ یعنی این نوع رژیم در کوتاه مدت به دلایل خاصی که خطری برای بیمار وجود دارد، ممکن است تجویز گردد.

رژیم های کم کربوهیدرات که در آن مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی روزانه فرد کمتر از 25 گرم است.

رژیم های نامتعادلی نیز داریم که یا بسیار کم چربی هستند و فرد بین صفر تا 19 درصد انرژی را از چربی می گیرد. در حالی که در مواقع عادی ما مقدار دریافت چربی را تا 30 درصد پیش بینی می کنیم.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، باید توجه کرد که برای کاهش وزن همانطور که یک شبه دچار اضافه وزن نشده ایم، باید در این راه صبر و اراده داشت و آهسته و پیوسته اقدام به کاهش وزن کرد، نه اینکه رژیم های نامتعارفی را برای کاهش وزن در پی بگیریم.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2529

به "خطرات رژیم های کاهش وزن نامتعارف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات رژیم های کاهش وزن نامتعارف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید