خداحافظی با موهای زاید

به گزارش تور گرجستان ارزان، آیا شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که دستان پرمویی دارید و از رویش موهای زاید پشت لب و کنار های گوش و زیر چانه خسته شده اید؟موهاى زاید به علت اختلالات هورمونى، بیمارى ها یا عوارض دارویى ایجاد مى شوند و به زیبایى پوست فرد لطمه مى زنند و در واقع پوست بدن و صورت فرد را از شکل زنانه خارج

خداحافظی با موهای زاید

خداحافظی با موهای زاید

آیا شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که دستان پرمویی دارید و از رویش موهای زاید پشت لب و کنار های گوش و زیر چانه خسته شده اید؟

موهاى زاید به علت اختلالات هورمونى، بیمارى ها یا عوارض دارویى ایجاد مى شوند و به زیبایى پوست فرد لطمه مى زنند و در واقع پوست بدن و صورت فرد را از شکل زنانه خارج مى نمایند. زنانی که موهای زاید دارند، چاره های گوناگونی برای خلاصی از آن پیدا نموده اند:

. استفاده از موم، موچین، تراشیدن: این روش ها تقریبا مشابه هستند و هیچ یک را توصیه نمی کنیم، به ویژه بندانداختن را که یک روش غیربهداشتی است. در این روش ها هر بار که موها کنده شوند، ضخیم تر شده و رشد آنها تسریع می گردد. بنابراین اثر روش های مزبور موقتی است و به تحمل درد و ناراحتی آن نمی ارزد.

.کرم های موبر: اغلب باید به مدت 10 دقیقه روی محل قرار داد و سپس موها را مالش داد و پس از آن شست. به این ترتیب، موهای اضافی از بین می فرایند. اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف این کرم ها دچار سرخی و التهاب یا خارش گردد، از آنها استفاده نکنید.

.سوزاندن یا الکترولیز: ریشه موها را به وسیله جریان ضعیف الکتریسیته می سوزانند. اگر تعداد موهای زاید صورت اندک و پراکنده باشد، برترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید به وسیله فرد مجرب انجام گردد تا ریشه مو به طور کامل سوزانده گردد و از رشد دوباره آن جلوگیری به عمل آید.

.استفاده از اشعه ایکس: این روش برای از بین بردن موهای زاید تقریبا منسوخ شده است چرا که موجب آسیب پوستی می گردد و روش موثر و بی خطری نیست.

.بی رنگ کردن یا دکلره کردن: ساده ترین راه برای درمان موهای اضافی است. دکلره مو در واقع از بین بردن رنگ مو به وسیله اکسایش شیمیایی رنگدانه های طبیعی مو است. این عمل اغلب در حضور اکسیدنماینده معروف آب اکسیژنه با فرمول شیمیایی H2O2 انجام می گردد. این ماده اکسیدنماینده پس از تجزیه، به مولکول های ملانین حمله نموده و آنها را اکسید می نماید و در نتیجه ملانین رنگ خود را (که در واقع رنگ طبیعی مو است) از دست می دهد. بی رنگ کردن معمولا برای موهای ظریف و کرک های پشت لب، بناگوش و زیر بغل مناسب است اما پیش از استفاده از پودر دکلره روی صورت حتما باید تست حساسیت زیر بغل انجام گردد. در صورت مشاهده هرگونه التهاب یا سوختگی استفاده از آن نادرست است.

در صورتی که التهابی مشاهده نکردید، پوست را با آب و صابون به خوبی بشویید تا چربی آن پاک گردد و سپس مخلوط پودر دکلره و اکسیدان شماره یک را به مدت 10 دقیقه روی پوست تان بمالید و سپس آن را پاک نموده و صورت تان را بشویید.

توجه، توجه

1 در ماه 8 و 9 حاملگی بهتر است عمل دکلره انجام نگردد.

2 کسانی که از داروهای اعصاب استفاده می نمایند نباید موهای خود را دکلره نمایند.

3 از تکرارکردن بیش از حد عمل دکلره دوری کنید.

4 برای افرادى که با رشد طبیعى موهاى بدن روبرو هستند، تراشیدن موها یا کندن با موچین و بندانداختن یا دکلره (بور کردن مو) مناسب تر است چون راحت و کم خرج تر است. استفاده از موم و کرم هاى موبر هم روش هاى مناسبى هستند که براى بدن ضررى ندارند. ولى گاهى رشد موها به قدرى سریع مى گردد که با این راه ها نمى توان ظاهر زنانه را حفظ کرد که در این صورت، الکترولیز و لیزر روش های مناسبی هستند.

5 در الکترولیز سوزن ریز را وارد ریشه مو مى نمایند و آن را مى سوزانند. این کار، دردناک و وقت گیر است و اگر بهداشت رعایت نگردد و فرد درمانگر از سوزن یکبار مصرف استفاده نکند، خطر عفونت، هپاتیت و حتى ایدز وجود دارد. علاوه بر آن، الکترولیز بسیار کند پیش مى رود و با سریع ترین دست در هر مرحله، ?? درصد موها مى سوزند و فرد باید براى سوزاندن یک محیط کوچک مانند چانه، بارها مراجعه کند.

6 لیزر عوارض کمترى دارد. پس از اتمام کار هم ضروری است فرد سالى یکبار به وسیله متخصص لیزر درمانى تحت معاینه و درمان قرار گیرد تا از رشد موهاى تازه جلوگیرى گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2102

به "خداحافظی با موهای زاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با موهای زاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید