ثبت نخستین ابتلا به امیکرون در عربستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، رسانه های سعودی از ابتلا یک نفر به سویه نو کرونا امیکرون در عربستان خبر دادند.

ثبت نخستین ابتلا به امیکرون در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،عربستان سعودی اولین فرد مبتلا به سویه تازه کرونا امیکرون را شناسایی کرد.

روسیا الیوم نوشت: یک منبع رسمی در وزارت بهداشت عربستان گفت که یک مورد ابتلا به سویه جهش یافته ویروس کرونا امیکرون شناسایی شد که این شهروند از یکی از کشورهای شمال آفریقا به عربستان آمده است.

این ویروس در حالی مشاهده شده است که وزارت کشور عربستان چند روز گذشته از توقف پروازها بین سعودی و هفت کشور دیگر آفریقایی اطلاع داد که به علت شیوع سویه امیکرون در این کشورها، اجرا می گردد. عربستان آدینه گذشته نیز تردد به هفت کشور آفریقایی را متوقف نموده بود.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان که به نام وی اشاره نشده، گفت که پروازها بین عربستان و کشورهای مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل و موریس و کومور با توجه به بخشنامه سابق درباره ممنوعیت موقتی ورود مسافران بعضی از کشورها به عربستان به علت شیوع ویروس کرونا و نیز به علت پیگیری تحولات این ویروس و گزارش موسسات بهداشتی کشور درباره شیوع سویه تازه به نام امیکرون و رصد تردد بعضی از مبتلایان به سویه تازه به کشورهای دیگر متوقف می گردد.

طبق بخشنامه تازه وزارت کشور عربستان، ورود مسافران غیر تبعه این کشور به وسیله پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم کشورهای مزبور متوقف شده است. ورود مسافرانی که دستکم 14 روز در یکی از کشورهای مندرج در فهرست سبز عربستان (کشورهایی که ورود مسافر از آنجا بلامانع است) سپری نمایند، بلامانع است.

سویه تازه ویروس کرونا که ابتدا در بعضی کشورهای آفریقایی مشاهده شده، نگرانیهای افزایش مبتلایان به این ویروس را تشدید نموده است. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تمامی پروازهای خود به آفریقا را ممنوع نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2213

به "ثبت نخستین ابتلا به امیکرون در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نخستین ابتلا به امیکرون در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید