افزایش سرعت باد در هفته آینده ، ماندگاری هوای خنک در نوار شمالی کشور

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت باد در کشور طی هفته آینده که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور را به دنبال خواهد داشت، از ورود جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از این رو تا اواسط هفته آینده هوای خنک در این مناطق ماندگار خواهد بود.

افزایش سرعت باد در هفته آینده ، ماندگاری هوای خنک در نوار شمالی کشور

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی امروز بعد از ظهر (جمعه 16خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات شرقی استان های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان و برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر ، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: روز شنبه(17خرداد) در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. همچنین در ارتفاعات شرقی استان های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان و شمال فارس افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (18خرداد) در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. از سوی دیگر در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد موقت پیش بینی می شود. همچنین از روز دوشنبه(19خرداد) در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده باران را انتظار خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه (20خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، مرکز ، شرق هرمزگان، جنوب استان های سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با تاکید بر این که طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور، سرعت وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود، ادامه داد: همچنین در برخی نقاط به ویژه در مناطقی از شرق، جنوب شرق ، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور می تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

وی با اشاره به این که از روز شنبه(17خرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد، گفت: تا اواسط هفته آینده هوای خنک در این مناطق ماندگار خواهد بود.

ضیائیان در ادامه درباره شرایط جوی خلیج فارس اضافه نمود: روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و به طور معمول این فصل از سال شرق دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

وی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت : آسمان تهران فردا (شنبه 17خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری با وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 35 درجه سانتی گراد و طی روز یک شنبه (18خرداد) ابری تا نیمه ابری با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای 20 و 32 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1341

به "افزایش سرعت باد در هفته آینده ، ماندگاری هوای خنک در نوار شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرعت باد در هفته آینده ، ماندگاری هوای خنک در نوار شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید